eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Warszawagłówny specjalista

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

główny specjalista

Lokalizacja:

Warszawa

mazowieckie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Ministerstwo Aktywów Państwowych w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista w Wydziale Analiz w Departamencie Instrumentów Rozwojowych

00-522 Warszawa ul. Krucza 36 Wspólna 6

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Realizuje zadania związane z planowaniem i obsługą finansową państwowego funduszu celowego Funduszu Inwestycji Kapitałowych, a w szczególności:
  • - bierze udział w opracowywaniu planów finansowych oraz aktualizacji (zmiany) planów finansowych funduszu, we współpracy w szczególności z Departamentem Budżetu i Finansów;
  • - bierze udział w opracowywaniu raportów finansowych, w tym sprawozdań okresowych i rocznych, we współpracy z właściwymi komórkami Ministerstwa, w tym w szczególności z Departamentem Budżetu i Finansów;
  • - monitoruje wpłaty na rachunek funduszu prowadzony w BGK dokonywane przez podmioty wskazane w rozdziale 5a ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym, w tym w szczególności monitoruje terminy i wysokości wpłat w oparciu o posiadane dokumenty i informacje, oraz wyjaśnia wszelkie rozbieżności w tym zakresie na podstawie obowiązujących przepisów prawa, we współpracy z właściwymi komórkami Ministerstwa, w tym w szczególności z Departamentem Budżetu i Finansów oraz departamentami nadzoru,
  • - bierze udział w składaniu dyspozycji utworzenia lokat terminowych ze środków Funduszu, we współpracy z właściwymi komórkami Ministerstwa, w tym w szczególności z Departamentem Budżetu i Finansów;
  • - bierze udział w składaniu dyspozycji wypłat z rachunku bankowego do obsługi Funduszu, we współpracy z właściwymi komórkami Ministerstwa, w tym w szczególności z Departamentem Budżetu i Finansów;
  • - współpracuje z właściwymi komórkami Ministerstwa w odniesieniu do składanych wniosków o środki z Funduszu Inwestycji Kapitałowych i Funduszu Reprywatyzacji prowadzenia czynności związanych z gospodarowaniem środkami finansowymi zgromadzonymi na rachunku Fundusz Inwestycji Kapitałowych.
  • Współpracuje z BGK oraz realizuje czynności w zakresie zawierania, wykonywania i rozwiązywania umów o świadczenie usług powierniczych i prowadzenie rachunków depozytowych, w tym przygotowuje i składa dyspozycje przeniesienia instrumentów finansowych.
  • Realizuje zadania związane z obejmowaniem i nabywaniem akcji lub udziałów ze środków Funduszu Inwestycji Kapitałowych lub Funduszu Reprywatyzacji oraz udzielaniem pożyczek ze środków Funduszu Reprywatyzacji, w celu prezentacji wiarygodnych danych oraz wyników analiz służących podejmowaniu decyzji na wyższym szczeblu, a w szczególności:
  • - rozpatruje wnioski złożone przez spółki, w tym spółki z udziałem Skarbu Państwa, oraz przygotowuje rekomendacje dla Ministra;
  • - koordynuje i współpracuje z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie nabywania lub obejmowania akcji lub udziałów oraz udzielania pożyczek przez Ministra;
  • - koordynuje i współpracuje z innymi ministerstwami i urzędami w zakresie obejmowaniem i nabywaniem akcji lub udziałów oraz udzielania pożyczek przez Ministra;
  • - przygotowuje projekty umów lub projekty ich aneksów,
  • - monitoruje prawidłowość i efektywność wykorzystania środków funduszy celowych przez spółki, w których Minister objął lub nabył akcje (udziały) ze środków funduszy celowych lub udzielił pożyczki oraz wykonuje inne zadania związane z realizacją zawartych umów w celu ochrony interesu Skarbu Państwa;
  • - współpracuje z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie naliczenia kar umownych/sum gwarancyjnych oraz zwrotu otrzymanych przez spółki środków, zgodnie z odpowiednimi zapisami zawartych umów inwestycyjnych (pożyczek), w tym przygotowuje stosowne oświadczenia lub wezwania do zapłaty.
  • Opiniuje dokumenty związane z udzielaniem przez Skarb Państwa reprezentowany przez Ministra wsparcia kapitałowego na rzecz spółek, w tym spółek z udziałem Skarbu Państwa.
  • Prowadzi prace związane z planowaniem i wykorzystaniem środków budżetowych, w tym opracowuje projekty planu w zakresie dochodów i wydatków budżetowych, oraz planowaniem zamówień publicznych, w zakresie spraw będących we właściwości Departamentu.
  • Tworzy i obsługuje narzędzia analityczne, w celu umożliwienia przeprowadzenia oceny wybranych obszarów działalności spółek, w tym spółek z udziałem Skarbu Państwa, które otrzymały wsparcie ze środków Funduszu Inwestycji Kapitałowych lub Funduszu Reprywatyzacji, w tym dokonuje analiz sprawozdań finansowych spółek oraz przygotowuje raporty zawierające analizy dotyczące sytuacji ekonomicznofinansowej spółek w zakresie umów zawieranych w ramach Funduszu Inwestycji Kapitałowych i Funduszu Reprywatyzacji.
  • Opiniuje projekty aktów normatywnych i innych dokumentów rządowych oraz wewnętrznych aktów prawnych, przygotowuje i aktualizuje wkład do projektu regulaminu organizacyjnego Ministerstwa w zakresie zadań Departamentu oraz projekt wewnętrznego regulaminu Departamentu, a także współpracuje z pracownikami Departamentu przy prowadzeniu procesu legislacyjnego.
  • Opracowuje odpowiedzi na interpelacje, zapytania i interwencje poselskie oraz oświadczenia i interwencje senatorskie, a także wnioski o udostępnienie informacji publicznych, skargi, wnioski, petycje oraz inne wystąpienia dotyczące zakresu działania Departamentu.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • Praca przy komputerze.

  • Zagrożenie korupcją.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • praca w budynku przy ul. Krucza 36/Wspólna 6,

  • miejsce pracy: III piętro

  • budynek częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych: wejście do budynku jest utwardzone z wkładem antypoślizgowym, wyposażone w automatyczne drzwi rozsuwne, pochylnię i transporter przyschodowy. Windy przystosowane do wjazdu wózków inwalidzkich, posiadające przyciski sterujące umożliwiające odczyt w alfabecie Braille’a, sygnalizację dźwiękową oraz niektóre - syntezator mowy. Budynek może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo: korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami, niektóre toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Prześlij odręcznie podpisane i opatrzone aktualną datą wymagane oświadczenia, wypełnione zgodnie ze
    wzorem umieszczonym na stronie MAP: https://www.gov.pl/web/aktywa-panstwowe/pracuj-z-nami

  • Podaj w swojej ofercie nr telefonu oraz/lub adres poczty elektronicznej.

  • Kandydatki/kandydaci, spełniający wymagania formalne, określone w ogłoszeniu, poinformowani zostaną
    telefonicznie lub pocztą elektroniczną o terminach poszczególnych etapów naboru.

  • Informacja o obowiązywaniu w Ministerstwie Aktywów Państwowych wewnętrznej procedury zgłaszania
    informacji o naruszeniach prawa i podejmowania działań następczych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia
    14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, znajdują się na stronie Ministerstwa:
    https://www.gov.pl/web/aktywa-panstwowe/informacja-o-obowiazywaniu-w-ministerstwie-aktywowpanstwowych-
    wewnetrznej-procedury-zglaszania-informacji-o-naruszeniach-prawa-i-podejmowania-dzialannastepczych.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w jednostkach sektora finansów publicznych w obszarze rachunkowości lub finansów.

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość ustawy o finansach publicznych.
  • Znajomość ustawy o rachunkowości.
  • Znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej.
  • Znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej.
  • Znajomość ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym.
  • Znajomość zasad rachunkowości i rewizji finansowej,
  • Znajomość zagadnień związanych z funkcjonowaniem podmiotów gospodarczych.
  • Znajomość kierunków polityki gospodarczej.
  • Umiejętność obsługi systemu informacji prawnej, np. Lex, Legalis.
  • Umiejętność obsługi arkusza kalkulacyjnego.
  • Umiejętności i kompetencje: organizacji pracy i orientacji na osiąganie celów, współpracy w zespole, myślenia analitycznego, rzetelność, kreatywność, komunikatywność.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie z zakresu ewidencji księgowej oraz sprawozdawczości spółek i jednostek sektora finansów publicznych, sporządzania analiz finansowych.
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B1.
  • Znajomość zagadnień z zakresu oceny projektów inwestycyjnych, wyceny przedsiębiorstw, analizy ekonomiczno-finansowej sprawozdań finansowych.
  • Umiejętność podejmowania decyzji i odpowiedzialność.
  • Umiejętność prognozowania.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów obowiązków lub kopie innych zaświadczeń). Należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego.
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów obowiązków lub kopie innych zaświadczeń). Należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego.
  • Kopie dokumentów potwierdzających przeszkolenie z zakresu ewidencji księgowej oraz sprawozdawczości spółek i jednostek sektora finansów publicznych, sporządzania analiz finansowych.
  • Kopię dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie B1.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-04-17
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Aktywów Państwowych
    ul. Krucza 36/Wspólna 6
    00-522 Warszawa
    z dopiskiem na kopercie: „ogłoszenie nr 150379"

    Aplikacje można również przesyłać za pośrednictwem ePUAP lub składać osobiście w Kancelarii Ogólnej MAP:
    Warszawa, ul. Krucza 36/Wspólna 6

    Kontakt do pracodawcy:

    Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




    Oferta pochodzi z serwisu
    oferty pracy infopraca

    Szukasz pracownika?
    Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

    sprawdź szczegóły

    data publikacji: 2025-04-06

    do końca oferty: 56 dni

    pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

    branże: Administracja publiczna

    aplikuj

    Sprawdź oferty na podobne stanowiska

    Praca - wiadomości i porady

    Przed nami wyniki opublikowanego przez justjoin.it i N-iX raportu „Co z tym Eldorado? Zarobki i oczekiwania branży IT 2024/2025”. Opracowanie przynosi odpowiedzi na pytania dotyczące m.in. zapotrzebowania na specjalistów IT, oferowanego im ...

    Makiawelizm to wykazywanie braku uczuć w kontaktach interpersonalnych, umożliwiające traktowanie partnerów w sposób instrumentalny. Łamanie norm moralnych i wyznawanie zasady "cel uświęca środki". Głównym zadaniem wszelkich podejmowanych ...

    Ile można było zarobić w branży IT w I kwartale 2024 roku? Oto dane theprotocol.it, portalu z ofertami pracy branży IT.

    Pojawił się pomysł, aby umowa o pracę stanowiła jedyną z dopuszczalnych form zatrudniania cudzoziemców. Jak nietrudno się domyślić, budzi on ożywioną dyskusję i spore kontrowersje. Konfederacja Lewiatan jest jego przeciwniczką ...

    Początek nowego roku to dobry moment na szukanie nowej pracy. Kandydaci do pracy powinni jednak zachować czujność, ponieważ cyberprzestępcy chętnie wykorzystują procesy rekrutacyjne do kradzieży danych osobowych. Jak bezpiecznie rekrutować ...