Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
główny specjalista
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Ministerstwo Aktywów Państwowych w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista w Wydziale Nadzoru Właścicielskiego IIw Departamencie Nadzoru II
00-522 Warszawa ul. Krucza 36 Wspólna 6
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Realizuje uprawnienia akcjonariusza/udziałowca w spółkach prawa handlowego, w tym: rozpatruje, opiniuje i monitoruje wnioski na walne zgromadzenia/zgromadzenia wspólników oraz przygotowuje projekty stanowisk dla Ministra, dotyczące sposobu głosowania uchwał, opiniuje wnioski i przygotowuje propozycje rozstrzygnięć związane z prowadzoną działalnością (w tym m.in.: przekształcenia własnościowe, zbycie aktywów trwałych, tworzenie nowych podmiotów), przygotowuje propozycje rozstrzygnięć dotyczące poprawy funkcjonowania podmiotów, opiniuje dokumenty (m.in. statuty, umowy spółek, sprawozdania), opracowuje zbiorcze informacje dotyczące działalności podmiotów, monitoruje działalność podmiotów (w tym gromadzi i przetwarza informacje), analizuje wykonanie uchwał walnych zgromadzeń i zgromadzeń wspólników spółek, prowadzi sprawy związane z ustalaniem zasad i wysokości wynagrodzeń członków organów spółek, prowadzi czynności w stosunku do nadzorowanych spółek w zakresie zbywania akcji lub udziałów należących do Skarbu Państwa, wnosi akcje lub udziały jako wkład niepieniężny na utworzenie lub podwyższenie kapitału zakładowego spółki z udziałem Skarbu Państwa, w tym przygotowuje stanowiska Ministra na posiedzenia RM i SKRM w zakresie zbywania akcji lub udziałów, realizuje zadania ustawowe dotyczące przejrzystości stosunków finansowych pomiędzy organami publicznymi a przedsiębiorcami publicznymi oraz przejrzystości finansowej niektórych przedsiębiorców, współpracuje z zarządami nadzorowanych spółek.
- Nadzoruje realizację zadań reprezentantów Skarbu Państwa w radach nadzorczych oraz analizuje okresowe sprawozdania reprezentantów Skarbu Państwa w spółkach.
- Planuje i monitoruje dochody z dywidend od nadzorowanych spółek.
- Wspiera pozostałe Wydziały w wykonywaniu uprawnień właścicielskich.
- Aktualizuje dane w Zintegrowanym Systemie Informatycznym db (ZSI).
- Monitoruje, opracowuje i akceptuje okresowe informacje o kondycji ekonomiczno-finansowej spółek.
- Realizuje działania związane z udzieleniem pomocy publicznej nadzorowanym podmiotom.
- Przygotowuje stanowisko z zakresu działania Wydziału, w celu udzielenia odpowiedzi na interpelacje, zapytania poselskie, oświadczenia senatorskie, interwencje poselskie i senatorskie, pisma posłów i senatorów, skargi, wnioski, petycje, wnioski o udostępnienie informacji publicznej i inne wystąpienia, w tym prowadzi konsultacje, gromadzi materiały, analizuje składane wystąpienia i zbiera dodatkowe wyjaśnienia/dokumenty, przygotowuje projekty odpowiedzi na złożone wystąpienia.
- Opiniuje projekty aktów prawnych i przygotowuje stanowisko Ministra, współpracuje w redagowaniu przepisów, w zakresie problematyki związanej z realizowanymi zadaniami, a także występuje do właściwych organów o interpretację przepisów w sprawach budzących wątpliwości.
- Prowadzi prace związane z planowaniem i wykorzystaniem środków budżetowych, w tym opracowuje projekty planu w zakresie dochodów i wydatków budżetowych, oraz prowadzi postępowania o udzielenie zamówień publicznych w zakresie realizowanych zadań.
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- Praca przy komputerze.
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
- Zagrożenie korupcją.
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca w budynku przy ul. Krucza 36/Wspólna 6,
- miejsce pracy: II piętro
- budynek częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych: wejście do budynku jest utwardzone z wkładem antypoślizgowym, wyposażone w automatyczne drzwi rozsuwne, pochylnię i transporter przyschodowy. Windy przystosowane do wjazdu wózków inwalidzkich, posiadające przyciski sterujące umożliwiające odczyt w alfabecie Braille’a, sygnalizację dźwiękową oraz niektóre - syntezator mowy. Budynek może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo: korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami, niektóre toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- Prześlij odręcznie podpisane i opatrzone aktualną datą wymagane oświadczenia, wypełnione zgodnie ze
wzorem umieszczonym na stronie MAP: https://www.gov.pl/web/aktywa-panstwowe/pracuj-z-nami - Podaj w swojej ofercie nr telefonu oraz/lub adres poczty elektronicznej.
- Kandydatki/kandydaci, spełniający wymagania formalne, określone w ogłoszeniu, poinformowani zostaną
telefonicznie lub pocztą elektroniczną o terminach poszczególnych etapów naboru. - Informacja o obowiązywaniu w Ministerstwie Aktywów Państwowych wewnętrznej procedury zgłaszania
informacji o naruszeniach prawa i podejmowania działań następczych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia
14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, znajdują się na stronie Ministerstwa:
https://www.gov.pl/web/aktywa-panstwowe/informacja-o-obowiazywaniu-w-ministerstwie-aktywowpanstwowych-
wewnetrznej-procedury-zglaszania-informacji-o-naruszeniach-prawa-i-podejmowania-dzialannastepczych.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
zakresie nadzoru właścicielskiego/obsługi prawnej lub w
zakresie oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej podmiotów gospodarczych
pozostałe wymagania niezbędne:
- Poświadczenie bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
- Znajomość przepisów z zakresu prawa gospodarczego, w szczególności prawa spółek, m.in. ustawy - Kodeks spółek handlowych
- Znajomość ustawy o rachunkowości
- Znajomość ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
- Znajomość kierunków polityki gospodarczej Polski
- Umiejętność obsługi systemu informacji prawnej, np. Lex, Legalis
- Umiejętności: dobrej organizacji pracy i orientacji na osiąganie celów, pracy w zespole, myślenia analitycznego, kreatywność, negocjowania, rzetelność, komunikatywność
- [Nie dotyczy osób urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później] W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów obowiązków lub kopie innych zaświadczeń). Należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego.
- Kopię poświadczenia bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgodę na poddanie się procedurze sprawdzającej.
- [Nie dotyczy osób urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później] W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-04-02
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Aktywów Państwowych
ul. Krucza 36/Wspólna 6
00-522 Warszawa
z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym: „ogłoszenie nr 149767"
Aplikacje można również przesyłać za pośrednictwem ePUAP lub składać osobiście w Kancelarii Ogólnej MAP:
Warszawa, ul. Krucza 36/Wspólna 6
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »