Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
główny specjalista
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista do spraw rozwiązań systemowych gospodarki finansowej resortu SWiA, w tym w szczególności dotyczących prowadzenia spraw związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej w Wydziale Systemowymw Departamencie Budżetu
02-591 Warszawa ul. Stefana Batorego 5
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Opiniuje projekty aktów prawnych oraz rozwiązań systemowych dotyczących finansów publicznych (w tym ze szczególnym uwzględnieniem spraw związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej) i innych dziedzin prawa powiązanych z gospodarką finansową resortu, w tym programów wieloletnich, a także przepisów dotyczących finansowania działalności instytutów badawczych, uczelni służb państwowych oraz instytucji gospodarki budżetowej. Opiniuje oceny skutków regulacji dotyczące aktów normatywnych resortu SWiA.
- Dokonuje oceny wniosków i projektów umów o zlecenie zadań i przyznanie dotacji organizacjom pozarządowym i innym podmiotom zaliczonym i niezliczonym do sektora finansów publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem spraw związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej.
- Prowadzi całokształt spraw zwrotu dotacji na podstawie zatwierdzonego rozliczenia dotacji (w tym także wspiera inne komórki organizacyjne prowadzące sprawy związane z realizacją zadań wynikających z ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej), reprezentuje Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w postępowaniach przed wojewódzkim sądem administracyjnym w tych sprawach, prowadzi sprawy dotyczące zwrotu nadpłaconych kwot dotacji, w tym przygotowuje projekty decyzji Ministra SWiA, wezwań i zawiadomień w toku prowadzonych postępowań, jak również po ich zakończeniu w celu wyegzekwowania przypisanych do zwrotu należności (wysyłanie upomnień i wystawianie tytułów wykonawczych).
- Opracowuje opinie, stanowiska w sprawach kierowanych do Wydziału wymagające oceny prawnej, ze szczególnym uwzględnieniem spraw związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej.
- Prowadzi całokształt spraw wynikających z ujawnienia okoliczności wskazujących na naruszenie dyscypliny finansów publicznych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty korzystające z dotacji z części budżetu państwa pozostających w dyspozycji Ministra SWiA, w celu zawiadomienia właściwego rzecznika dyscypliny finansów. publicznych.
- Prowadzi sprawy związane z udzielaniem ulg w spłacie należności budżetu państwa wynikające z przypisanych do zwrotu dotacji oraz ulg w spłacie należności budżetu państwa o charakterze cywilnoprawnym, zgodnie z przepisami z zakresu finansów publicznych, w tym opracowuje projekty decyzji Ministra SWiA, oświadczeń woli oraz ugód.
- Prowadzi sprawy dotyczące udzielania ulg w spłacie należności o charakterze cywilnoprawnym będące w zakresie właściwości Ministra jako dysponenta części budżetowej.
- Bierze udział w konferencjach uzgodnieniowych i reprezentuje Departament Budżetu w procesie legislacyjnym w zakresie merytorycznych opinii Departamentu dotyczących projektów aktów prawnych.
Warunki pracy
Budynek przy ul. Stefana Batorego 5:
Wejście do budynku od strony ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie (Biuro Przepustek) wyposażone w windę zewnętrzną dla osób niepełnosprawnych.
Wejście do budynku przy ul. Stefana Batorego 5 wyposażone w podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się. Na parterze i piętrach: I, II, III i IV (z pięciu pięter budynku) znajdują się łazienki dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Warunki dotyczące charakteru pracy:
- praca administracyjno - biurowa.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- UWAGA! Wzory oświadczeń dostępne są pod adresem https://www.gov.pl/web/mswia/pracuj-z-nami
- Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „TWOJA APLIKACJA MUSI ZAWIERAĆ (DOKUMENTY NIEZBĘDNE)”.
- Kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i zostały złożone w terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze. Oferty niekompletne mogą zostać odrzucone.
- Aplikacje składane w wersji papierowej muszą zawierać własnoręcznie podpisane oświadczenia opatrzone datą.
- Kandydaci mogą być poproszeni o udostępnienie do wglądu oryginałów dokumentów, na podstawie których potwierdzane jest spełnianie przez nich warunków określonych w ogłoszeniu.
- Przekazanie dokumentów wymienionych w części „DOŁĄCZ, JEŚLI POSIADASZ (DOKUMENTY DODATKOWE)” nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatów.
- Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski.
- Prosimy o zapoznanie się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych zamieszczoną na stronie: https://www.gov.pl/web/mswia/pracuj-z-nami
- Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni
o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną. Możliwa jest rekrutacja zdalna. - Informacja o wyniku naboru na powyższe stanowisko zostanie opublikowana na stronach internetowych: https://nabory.kprm.gov.pl/wyniki-naborow, https://www.gov.pl/web/mswia/wyniki-naborow-na-wolne-stanowiska-pracy-w-korpusie oraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Urzędu.
- Informuje się, że w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji obowiązuje zarządzenie Nr 32 Dyrektora Generalnego MSWiA z dnia 16 września 2024 r. w sprawie Wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji. Link do zakładki internetowej: Sygnalista – zgłoszenie naruszenia prawa_Zgłoszenie wewnętrzne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe - prawo
doświadczenie zawodowe/staż pracy
doświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne:
- Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych w obszarze finansów publicznych.
- Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne” lub wyrażenie zgody na wszczęcie procedury zmierzającej do zapewnienia dostępu do informacji niejawnych opatrzonych klauzulą "poufne"
- Znajomość przepisów prawa, reguł wykładni, orzecznictwa w zakresie finansów publicznych, ochrony ludności i obrony cywilnej, dyscypliny finansów publicznych, postępowania administracyjnego, egzekucji w administracji, postępowania przed sądami administracyjnymi, technik prawodawczych.
- Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, umiejętność myślenia analitycznego, kreatywność.
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- Ukończone szkolenie z zakresu techniki prawodawczej i oceny skutków regulacji.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym.
- Powyżej roku doświadczenia zawodowego w obszarze prowadzenia postępowań administracyjnych.
- Powyżej roku doświadczenia zawodowego w obszarze legislacji.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- List motywacyjny oraz Curriculum Vitae (CV) – zawierające dane kontaktowe i informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze.
- Oświadczenie o posiadaniu wykształcenia wyższego: prawo (zawierające informacje z dyplomu ukończenia studiów/ świadectwa ukończenia szkoły tj. nr dokumentu, rodzaj wykształcenia, uczelnia/szkoła, która wydała dyplom/świadectwo, wydział, kierunek, specjalizacja).
- Kopie dokumentów potwierdzających powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych w obszarze finansów publicznych tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty; należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych dot. dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne lub oświadczenie o posiadaniu poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne (zawierające informacje o organie, który wydał dokument, datę wydania i nr dokumentu, rodzaj klauzuli, okres ważności).
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-03-31
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
BKSiO
ul. Stefana Batorego 5
02-591 Warszawa
Z dopiskiem na kopercie: DB- WS - główny specjalista
• Osobiście w godz. 8.00-16.00
Biuro Przepustek
ul. Rakowiecka 2a
Warszawa
ELEKTRONICZNIE:
• ePUAP: /MSWIA/domyslna oraz /MSWIA/SkrytkaESP
• e-Doręczenia: AE:PL-56316-74543-JDVGW-18
• e-mail: rekrutacja@mswia.gov.pl
OŚWIADCZENIA WYSYŁANE ELEKTRONICZNIE NALEŻY PODPISAĆ:
• PROFILEM ZAUFANYM lub
• CERTYFIKATEM KWALIFIKOWANYM lub
• PODPISEM ELEKTRONICZYM E-DOWODU.
Wzory oświadczeń: https://www.gov.pl/web/mswia/pracuj-z-nami
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »