Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
główny specjalista
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Państwowa Agencja Atomistyki w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista do spraw finansowo-księgowych w Wydziale Finansowo-Księgowym, Departament Budżetowo - Finansowy
00-400 Warszawa Ul. Nowy Świat 6/12
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- kontroluje pod względem formalno-rachunkowym, dekretuje i księguje na odpowiednich kontach dowody księgowe oraz dokonuje płatności zobowiązań celem zapewnienia prawidłowej i terminowej realizacji budżetu, w tym ze środków europejskich i w ramach PPEJ
- monitoruje i analizuje konta kosztów i wydatków oraz kont rozrachunkowych dotyczących zaewidencjonowanych dowodów księgowych, rozlicza karty służbowe kredytowe na podstawie otrzymanych dokumentów z komórek merytorycznych, uzgadnia salda rachunków środków budżetowych – w celu potwierdzenia prawidłowości ujęcia w ewidencji księgowej dokonanych operacji gospodarczych i ich zgodności z poniesionymi w danym okresie wydatkami/kosztami
- opiniuje pod względem finansowym projekty umów, angażuje umowy, wnioski i inne dokumenty funkcjonujące w jednostce, w celu zabezpieczenia środków i prawidłowego rozliczenia planu wydatków
- koordynuje sporządzanie sprawozdań budżetowych, statystycznych, z operacji finansowych i sprawozdania finansowego na podstawie uzgodnionych danych wynikających z ewidencji księgowej oraz obsługuje system TREZOR w zakresie wykonywanych zadań na stanowisku w celu realizacji obowiązków sprawozdawczych zgodnie z obowiązującymi przepisami
- prawidłowo sporządza i terminowo przesyła do odpowiedniego urzędu skarbowego deklaracje VAT, CIT i inne niezbędne, co do których PAA jest zobowiązana sporządzić i wysłać w toku realizowanych zadań, w celu dochowania terminów wynikających z przepisów prawa
- sporządza informacje/notatki/wyjaśnienia/tworzy odpowiedzi w sprawach dotyczących budżetu w zakresie realizowanych zadań w ramach prowadzonych kontroli finansowych, w tym NIK, w celu przedłożenia prawidłowych danych wynikających z ewidencji księgowej
- archiwizuje dokumenty wytworzone w ramach realizowanych zadań po zakończeniu okresu przechowywania w komórce, w tym również w elektronicznym obiegu zarządzania dokumentami, w celu zgodności i prawidłowości działania z przepisami prawa
Warunki pracy
Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych. Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin, oświetlenie naturalne i sztuczne.
Realizacja zadań związana z:
- pracą po godzinach na wniosek i za zgodą pracodawcy
Wejście do budynku „A" i „D" jest przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Węzeł sanitarny, szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne, platformy podjazdowe na schodach oraz windy przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością, mogą pojawić się trudności lub możliwa pomoc osób trzecich dla osób z niepełnosprawnością narządu ruchu.
W budynkach nie występują szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- W przypadku aplikowania w formie papierowej oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/paa/kariera-w-paa.
- Wszystkie oświadczenia muszą być opatrzone datą i własnoręcznie podpisane, w przeciwnym razie oferta zostanie odrzucona.
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy powinny zawierać informacje jednoznacznie potwierdzające pełen wymagany okres zatrudnienia, obszar i rodzaj wykonywanych zadań, np. świadectwa pracy, opisy stanowisk pracy, zakresy czynności, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje.
- Złożenie oświadczeń w formie elektronicznej obliguje do dostarczenia własnoręcznie podpisanych kopii dokumentów potwierdzających spełnienie wymogów niezbędnych na kolejny etap naboru.
- Za datę złożenia dokumentów uznaje się datę wpływu bądź osobistego dostarczenia oferty do urzędu.
- Kandydaci / kandydatki zakwalifikowani do kolejnego etapu zostaną o powyższym poinformowani telefonicznie lub e-mailem. Nadesłanych dokumentów nie odsyłamy.
- Prosimy o podawanie aktualnego nr telefonu oraz adresu e-mail.
-
Informacje na temat Procedury zgłoszeń wewnętrznych w PAA znajdują się na stronie:
https://www.gov.pl/web/paa/zglos-naruszenie-prawa
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe ekonomiczne
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej
pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych wraz z przepisami wykonawczymi
- Znajomość przepisów ustawy o rachunkowości i przepisów podatkowych
- Znajomość przepisów ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- Znajomość przepisów prawa z zakresu organizacji funkcjonowania administracji publicznej
- Posiadanie umiejętności w zakresie obsługi komputera i aplikacji biurowych (MsOffice: Word, Excel, Outlook, Power Point oraz Internet)
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Podejmowanie decyzji i odpowiedzialność
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Komunikacja
- Rzetelność
- Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie w zakresie systemu finansowo-księgowego
- Przeszkolenie w zakresie systemu TREZOR
- Przeszkolenie w zakresie rachunkowości budżetowej
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-03-21
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Zachęcamy do aplikowania w formie elektronicznej za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Dokumenty można także dostarczyć osobiście w zamkniętej kopercie lub wysłać na adres:
Państwowa Agencja Atomistyki
ul. Nowy Świat 6/12
00-400 Warszawa
z dopiskiem: Kadry "Główny Specjalista DBF/WFK (149261)”
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »