Kto szuka:
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie
Stanowisko:
Główny specjalista
Numer referencyjny:
148779
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- użytkowanie sprzętu biurowego
- praca siedząca przed komputerem z monitorem ekranowym
- budynek Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie dostosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez zapewnienie odpowiedniej szerokości ciągów komunikacyjnych, odpowiedniej szerokości drzwi, braku progów na ciągach komunikacyjnych i do pomieszczeń biurowych, wyłożenie na ciągach komunikacyjnych wykładziny antypoślizgowej, dostosowanie toalet, platformy przyschodowe zamontowane są przy schodach wewnętrznych prowadzących z holu głównego na korytarze parteru
- budynek może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo, ze względu na korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami
Zakres zadań
- nalicza wynagrodzenia pracowników oraz zasiłki z ubezpieczenia społecznego, oblicza zaliczki z tytułu podatku od osób fizycznych, nalicza składki na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne oraz fundusz Pracy, Pracowniczych Planów Kapitałowych, sporządza przelewy na osobiste rachunki bankowe pracowników w celu dokonania wypłat wynagrodzeń pracowników oraz uregulowania należności wynikających z w/w naliczeń, w tym osób finansowanych ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 oraz Programu "Fundusze Europejskie dla Rybactwa" na lata 2021-2027;
- ewidencjonuje naliczone składki na ubezpieczenie społeczne oraz zasiłki przekazywane na indywidualne konta pracowników oraz zleceniobiorców w ZUS, sporządza raporty DRA oraz dokumentację ubezpieczeniową w celu potwierdzenia wysokości opłaconych składek na ubezpieczenie społeczne do celow emerytalnych, rentowych oraz zdrowotnych, w tym osób finansowanych ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 oraz Programu "Fundusze Europejskie dla Rybactwa i na lata 2021-2027;
- nalicza należności wobec pracowników, członków ich rodzin oraz byłych pracowników Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi z tytułu świadczeń z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
- nalicza należności z tytułu składek wpłat na rzecz Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, sporządza miesięczne i roczne deklaracje oraz przelewy;
- sporządza sprawozdania statystyczne z zakresu wynagrodzeń osobowych i bezosobowych oraz sprawozdanie służby cywilnej;
- opiniuje akty prawne przekazane do Wydziału w ramach prac legislacyjnych;
- sporządza i udostępnia pracownikom oraz zleceniobiorcom imienne informacje o wysokości składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne i Fundusz Pracy przekazanych na ich indywidualne konta w ZUS oraz podleganiu ubezpieczeniu społecznemu;
- sporządza listy korygujące po otrzymaniu skorygowanej lub uzupełnionej dokumentacj źródłowej naliczonych wynagrodzeń i zasiłków, składek na ubezpieczenie społeczne, podatek dochodowy ze względu na poszczególne składniki oraz źródło finansowania.
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- 3 lata stażu pracy w obszarze wynagrodzeń i ubezpieczeń społecznych
- Znajomość prawa pracy
- Znajomość zasad wynikających z ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
- Znajomość systemu ubezpieczeń społecznych
- Znajomość zagadnień związanych z rozliczaniem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej
- Znajomość ustawy o pracowniczych planach kapitałowych
- Znajomość zasad finansowo-księgowych
- Umiejętność analitycznego myślenia
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Wykształcenie wyższe: ekonomiczne lub ekonomiczno-rolnicze lub pokrewne
- 2 lata stażu pracy w administracji publicznej w zakresie rozliczania środków budżetowych
- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
- Przeszkolenie z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych
- Przeszkolenie z zakresu systemu ubezpieczeń społecznych
- Umiejętność obsługi programu MS Excel
- Umiejętność obsługi programu dedykowanego kadrowo-płacowego
- Znajomość zasad działania administracji państwowej
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »