Kto szuka:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Stanowisko:
Główny specjalista
Numer referencyjny:
148069
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z 3 budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Bud. A i C są dostępne i dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiadają: wejście do bud. na poziomie chodnika zewn., wejście do obiektu odbywa się bez żadnych barier; automatyczne drzwi wejściowe ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym, które oznaczono kontrastowymi wzorami ułatwiającymi rozpoznanie ich przez osoby słabowidzące; na korytarzach posadzkę z wyraźnym, kontrastowym wzorem ułatwiającym rozpoznanie ciągów komunikacyjnych oraz okładzinę schodów z ryflowaniem każdego stopnia schodowego; oznakowanie bud. w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dost. dla potrzeb osób słabowidzących; odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wew. o odpowiedniej szerokości; 2 windy, które są w pełni dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone m. in. w: szerokie wejścia, głosowy system powiadamiający o aktualnym przystanku, oznakowanie umożliwiające użytkowanie przez osoby niewidome i słabowidzące oraz platformę transportową, która umożliwia wjazd osobie na wózku inwalidzkim; łazienki dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Bud. B jest częściowo dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych: winda ułatwiająca poruszanie się, łazienka dost. dla osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję bud. utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy bud. B a bud. A i C, wynikająca z różnicy poziomów (czterostopniowy bieg schodowy).
Zakres zadań
- Opracowuje projekty wyjaśnień i dokonuje interpretacji przepisów prawnych z zakresu problematyki usług w domach pomocy społecznej oraz usług świadczonych w ośrodkach wsparcia prowadzonych w ramach zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego zainteresowanym podmiotom.
- Monitoruje i analizuje konieczność wprowadzania nowych rozwiązań w zakresie usług w pomocy społecznej, w szczególności standardów usług świadczonych w domach pomocy społecznej.
- Przygotowuje propozycje nowych przepisów prawa w ramach istniejących aktów prawnych w obszarze pomocy społecznej, w szczególności dotyczących doskonalenia standardów usług w domach pomocy społecznej oraz ośrodkach wsparcia prowadzanych w ramach zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego.
- Zbiera zapotrzebowanie z wydziałów polityki społecznej urzędów wojewódzkich na środki rezerw celowych na pomoc społeczną w zakresie domów pomocy społecznej, a także w ramach programów rządowych oraz przygotowuje na tej podstawie propozycje podziału środków.
- Analizuje problemy sygnalizowane przez jednostki samorządu terytorialnego, samorządy zawodowe oraz organizacje pozarządowe działające w obszarze pomocy społecznej, związane z wdrażaniem nowych lub stosowaniem obowiązujących przepisów.
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskiedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub w obszarze pomocy społecznej
- znajomość ustawy o pomocy społecznej oraz przepisów wykonawczych
- znajomość ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego
- znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
- umiejętność analizy i syntezy informacji
- rzetelność
- komunikatywność
- umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- umiejętność współpracy
- umiejętność obsługi komputera (MS Office)
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »