Kto szuka:
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie
Stanowisko:
Główny specjalista
Numer referencyjny:
147613
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy oraz warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- budynek bez podjazdu dla wózków inwalidzkich,
- bardzo ograniczona możliwość poruszania się na wózkach inwalidzkich,
- konieczna asysta innego pracownika/opiekuna,
- w budynku brak oznaczeń dla osób niewidomych,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym,
- nie występują szkodliwe/niebezpieczne warunki pracy,
- obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego, w tym liczne kontakty bezpośrednie, telefoniczne i mailowe,
- praca w pokoju wieloosobowym,
- praca przy komputerze powyżej czterech godzin oraz przy użyciu urządzeń biurowych,
- przemieszczanie się pomiędzy budynkami Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań:
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
Zakres zadań
- Współpracuje przy tworzeniu warunków organizacyjno-prawnych do realizacji zadań z zakresu zarządzania kryzysowego w dziale kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, w szczególności uczestniczy w przygotowaniu projektów i aktualizacji aktów wewnętrznych, w tworzeniu procedur reagowania kryzysowego we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa, a także w opracowaniu i aktualizacji modułów zadaniowych dotyczących stopni alarmowych we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa.
- Koordynuje realizację zadań z zakresu planowania cywilnego w dziale kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, a w szczególności przygotowuje dokumenty planistyczno-organizacyjne oraz opracowuje procedury systemu zarządzania kryzysowego i inne przedsięwzięcia z tym związane, w tym opracowuje i aktualizuje Plan Zarządzania Kryzysowego Ministra, sporządza i aktualizuje wkład do raportu cząstkowego służącego do opracowania Raportu o zagrożeniach bezpieczeństwa narodowego, przygotowuje struktury zarządzania kryzysowego do realizacji zadań Ministra związanych z reagowaniem kryzysowym, a także koordynuje zadania z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej i stopni alarmowych oraz współpracuje z Rządowym Centrum Bezpieczeństwa, ponadto zapewnia obsługę prac Zespołu Zarządzania Kryzysowego Ministra, w sytuacjach gdy jest on powołany.
- Organizuje szkolenia dla kadry kierowniczej i pracowników Ministerstwa oraz specjalistów jednostek podległych, nadzorowanych oraz współprowadzonych resortu.
- Przygotowuje projekty analiz i ocen realizacji zadań w obszarze zarządzania kryzysowego na potrzeby kierownictwa urzędu oraz właściwych organów administracji państwowej.
- Koordynuje sprawy związane z realizacją przedsięwzięć i procedur w ramach Systemu Reagowania Kryzysowego NATO i UE.
- Realizuje inne zadania, zgodne z właściwością wydziału, zlecone przez przełożonego.
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub w realizacji zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym
- Znajomość ustawy o zarządzaniu kryzysowym
- Znajomość ustawy o działaniach antyterrorystycznych
- Znajomość ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Przeszkolenie z zakresu zarządzania kryzysowego
- Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” lub zgoda na wszczęcie postępowania sprawdzającego
- Kompetencje: radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, organizacja pracy i osiąganie rezultatów, skuteczna komunikacja
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie z zakresu bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwa teleinformatycznego
- Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne”
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »