Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
główny specjalista
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Ministerstwo Zdrowia w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista w Wydziale Nadzoru w Departamencie Nadzoru i Kontroli
00-952 Warszawa ul. Miodowa 15
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Uczestniczy w koordynowaniu i realizowaniu zadań w zakresie sprawowania nadzoru prawno-organizacyjnego funkcjonowania jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Zdrowia na podstawie właściwych przepisów, w tym wykonywania uprawnień podmiotu tworzącego lub organu nadzorującego – celem zapewnienia zgodności działania ww. jednostek z prawem w aspekcie formalnym.
- Przygotowuje albo opiniuje projekty statutów lub regulaminów organizacyjnych jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Zdrowia, w celu ich nadania albo zatwierdzenia przez Ministra Zdrowia, w zakresie właściwości Departamentu.
- Prowadzi sprawy dotyczące stosunków własnościowych jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Zdrowia, wynikających z uprawnień nadzorczych określonych w odrębnych przepisach.
- Weryfikuje przekazane do Ministra Zdrowia uchwały rad naukowych instytutów badawczych w kontekście ich zgodności z przepisami prawa i statutem instytutu badawczego.
- Prowadzi sprawy związane ze sprawowaniem przez Ministra Zdrowia nadzoru merytorycznego nad jednostkami podległymi lub nadzorowanymi, o których mowa w § 24 pkt 26 Regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Zdrowia, z wyłączeniem zadań realizowanych przez Wydział Finansowo-Ekonomiczny.
- Przygotowuje projekty zarządzeń w sprawie powołania lub zmian składów rad społecznych podmiotów leczniczych niebędących przedsiębiorcami utworzonych przez Ministra Zdrowia oraz uczestniczy w zwoływaniu ich pierwszych posiedzeń, a także bierze udział we wskazywaniu kandydatów na członków rad społecznych podmiotów leczniczych niebędących przedsiębiorcami utworzonych przez publiczne uczelnie medyczne.
- Opracowuje lub opiniuje projekty aktów prawnych oraz zgłasza propozycje zmian w obowiązujących przepisach prawa w zakresie zadań Wydziału.
- Prowadzi sprawy dotyczące realizowania prawa i obowiązku reprezentowania Skarbu Państwa przez Ministra Zdrowia w zakresie wyposażania jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Zdrowia w nieruchomości niezbędne do działalności oraz prowadzi sprawy w zakresie nadzoru nad rozporządzaniem mieniem nieruchomym przez te jednostki.
Warunki pracy
Departament Nadzoru i Kontroli mieści się Warszawie przy ul. Długiej 38/40; budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich; przed budynkiem jest podjazd dla wózków
inwalidzkich jedynie na parter;
praca biurowa wykonywana jest w pozycji siedzącej przy komputerze, co najmniej 4 godziny dziennie; praca pod presją czasu;
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Do stanowiska mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności
gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 1110).
Informacje na temat Procedury zgłoszeń wewnętrznych w Ministerstwie Zdrowia znajdują się na stronie:
https://www.gov.pl/web/zdrowie/procedura-zgloszen-wewnetrznych
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze zagadnień prawnych lub organizacyjno-prawnych
pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie administracji publicznej, ze szczególnym uwzględnieniem Kodeksu postępowania administracyjnego oraz ustawy o dostępie do informacji publicznej;
- Znajomość podstawowych zagadnień związanych z funkcjonowaniem, w aspekcie organizacyjno-prawnym, podmiotów leczniczych, w tym instytutów badawczych uczestniczących w systemie ochrony zdrowia;
- Znajomość podstawowych przepisów prawa dotyczących zasad gospodarowania nieruchomościami oraz zarządzania mieniem państwowym;
- Znajomość podstawowych zasad procesu legislacyjnego oraz zasad techniki prawodawczej;
- Umiejętność analizowania i stosowania przepisów prawa;
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- Umiejętność obsługi prawniczych baz danych;
- Komunikatywność;
- Umiejętność pracy w zespole.
- Ukończona aplikacja legislacyjna/radcowska/adwokacka.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumantach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-01-10
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Zdrowia, Biuro Administracyjne, ul. Miodowa 15, 00 – 952 Warszawa
z dopiskiem: "NK nr 2888"
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »