Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
główny specjalista
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista do spraw układów zbiorowych pracy w Wydziale Rokowań Zbiorowych w Departamencie Dialogu i Partnerstwa Społecznego
00-513 Warszawa ul. Nowogrodzka 1/3/5
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Prowadzi rejestr ponadzakładowych układów zbiorowych pracy, w tym: • dokonuje wpisów do rejestru ponadzakładowych układów zbiorowych pracy w zakresie informacji o zawarciu układu, protokołu dodatkowego, wypowiedzeniu, zawieszeniu układu oraz innych zmianach; • aktualizuje dane; • przygotowuje informacje o ponadzakładowych układach zbiorowych pracy do zamieszczenia na stronach internetowych Ministerstwa i/lub Departamentu.
- Dokonuje oceny, złożonych w trybie rejestracji ponadzakładowych układów zbiorowych pracy, porozumień o stosowaniu tych układów, protokołów dodatkowych oraz innych wniosków dotyczących układów, w tym: • sprawdza wnioski pod kątem ich zgodności z przepisami prawa; • prowadzi postępowania wyjaśniające; • wnioskuje o uzupełnianie braków w dokumentacji złożonej przez strony układu; • przygotowuje pisma w zakresie dokonania lub odmowy wpisu do rejestru.
- Dokonuje analiz prawnych w ramach zbiorowego prawa pracy w zakresie właściwości Wydziału, pod kątem zgodności ze standardami i dokumentami MOP, Rady Europy i UE, we współpracy z Wydziałem Koordynacji Współpracy Międzynarodowej: • opracowuje odpowiedzi w zakresie zbiorowego prawa pracy w związku z realizowaniem konwencji MOP; • opracowuje wkłady merytoryczne w związku z materiałami przekazywanymi do Wydziału dotyczącymi prac legislacyjnych UE odnoszących się do układów zbiorowych pracy; • przygotowuje projekty opinii, wyjaśnień oraz innych dokumentów z tego zakresu.
- Udziela odpowiedzi na zapytania dotyczące ponadzakładowych układów zbiorowych pracy oraz wkładów merytorycznych w związku z wnioskami o udostepnienie informacji publicznej w tym zakresie: • przygotowuje wyjaśnienia dotyczące ponadzakładowych układów zbiorowych pracy; • przygotowuje projekty odpowiedzi na zapytania obywateli, związków zawodowych, pracodawców i ich organizacji, sądów oraz innych podmiotów, dotyczących ponadzakładowych układów zbiorowych pracy; • przygotowuje wkłady merytoryczne do odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej w tym zakresie.
- Realizuje powierzone zadania w procesie legislacyjnym dotyczącym zbiorowego prawa pracy, w tym układów zbiorowych pracy: • opracowuje założenia do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów inicjowanych przez Ministerstwo; • opiniuje projekty aktów prawnych wewnętrznie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo; • opiniuje projekty aktów prawnych oraz innych dokumentów inicjowanych poza Ministerstwem.
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/Oswiadczenie-dla-potrzeb-naborow
- Oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie.
- Do ofert składanych mailowo należy dołączyć zeskanowane własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni.
- W przypadku kandydatów, którzy uzyskali wykształcenie wyższe w uczelni zagranicznej należy dołączyć kopię
dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz
pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię. - W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski
dokonane przez tłumacza przysięgłego. - Spełnienie wymagania w zakresie długości doświadczenia zawodowego należy udokumentować kopiami dokumentów jednoznacznie potwierdzającymi zamknięty okres świadczenia pracy (m. in. kopiami świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, zaświadczeń potwierdzających świadczenie pracy w ramach umów cywilnoprawnych lub wolontariatu/staży/praktyk). Umowy o pracę, umowy cywilnoprawne nie są dokumentami potwierdzającymi okresy doświadczenia zawodowego.
- Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie
dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane
oświadczenia. - W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji.
- Oferty można składać w godzinach pracy Urzędu (8:15-16:15).
- Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się drogą elektroniczną lub telefonicznie z osobami, które spełniają
wymagania formalne.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w jednostkach sektora finansów publicznych lub w zakresie współpracy z partnerami społecznymi
pozostałe wymagania niezbędne:
- Komunikatywna znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B1)
- Znajomość przepisów dotyczących legislacji
- Znajomość Kodeksu pracy, w szczególności przepisów Działu XI
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Rzetelność
- Komunikatywność
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność obsługi komputera: pakiet MS Office
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka obcego na wymaganym poziomie lub oświadczenie o znajomości języka obcego na wymaganym poziomie.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-01-10
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa
Aplikację można złożyć:
• przez Internet za pomocą ePUAP
• mailowo na adres: rekrutacja@mrpips.gov.pl
• osobiście w siedzibie urzędu
• przesłać pocztą
z wyraźnym dopiskiem w liście motywacyjnym, temacie maila, na kopercie: DDP-2
(o ważności aplikacji decyduje data wpływu do MRPiPS)
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »