eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Warszawagłówny specjalista

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

główny specjalista

Lokalizacja:

Warszawa

mazowieckie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista w Departamencie Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego

00-513 Warszawa ul. Nowogrodzka 1/3/5

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Uczestniczy w rozstrzyganiu sporów powstałych na tle interpretacji i realizacji dwustronnych umów o zabezpieczeniu społecznym, udziela wyjaśnień o charakterze interpretacyjnym oraz wydaje rozstrzygnięcia w zakresie stosowania prawa krajowego na tle unijnych przepisów koordynujących systemy zabezpieczenia społecznego.
  • Przygotowuje merytorycznie i proceduralnie negocjacje dwustronnych umów o zabezpieczeniu społecznym oraz porozumień wykonawczych.
  • Przygotowuje propozycje brzmienia przepisów prawa unijnego z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w tym analizuje projekty nowych aktów prawa UE, opracowuje lub aprobuje projekty stanowisk Rządu RP do projektów nowych aktów prawa unijnego.
  • Przygotowuje wspólne stanowiska odnośnie kwestii prezentowanych na forum UE oraz realizacji unijnych i bilateralnych przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, przy współpracy z departamentami/jednostkami organizacyjnymi Ministerstwa, innymi ministerstwami/instytucjami polskimi w kraju i zagranicą, oraz instytucjami UE w sprawach z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
  • Przygotowuje projekty odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, korespondencję od obywateli, organów i instytucji.
  • Monitoruje i analizuje orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) dotyczące unijnej koordynacji, przygotowuje merytoryczne stanowiska Polski w postępowaniach przed TSUE dotyczące unijnej koordynacji.
  • Opiniuje projekty polskich aktów prawnych pod kątem ich zgodności z przepisami unijnego prawa o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz umowami bilateralnymi w zakresie właściwości Departamentu.


Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.

  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.

  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).

  • Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.

  • Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz

  • Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.




Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/Oswiadczenie-dla-potrzeb-naborow

  • Oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie.

  • Do ofert składanych mailowo należy dołączyć zeskanowane własnoręcznie podpisane oświadczenia.

  • Dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni.

  • W przypadku kandydatów, którzy uzyskali wykształcenie wyższe w uczelni zagranicznej należy dołączyć kopię
    dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz
    pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.

  • W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski
    dokonane przez tłumacza przysięgłego.

  • Spełnienie wymagania w zakresie długości doświadczenia zawodowego należy udokumentować kopiami dokumentów jednoznacznie potwierdzającymi zamknięty okres świadczenia pracy (m. in. kopiami świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, zaświadczeń potwierdzających świadczenie pracy w ramach umów cywilnoprawnych lub wolontariatu/staży/praktyk). Umowy o pracę, umowy cywilnoprawne nie są dokumentami potwierdzającymi okresy doświadczenia zawodowego.

  • Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie
    dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane
    oświadczenia.

  • W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji.

  • Oferty można składać w godzinach pracy Urzędu (8:15-16:15).

  • Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się drogą elektroniczną lub telefonicznie z osobami, które spełniają
    wymagania formalne.




Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w jednostkach sektora finansów publicznych w obszarze legislacji

pozostałe wymagania niezbędne:

  • bardzo dobra znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B2)
  • znajomość polskiego prawa ubezpieczeń społecznych
  • znajomość regulacji unijnych i dwustronnych w zakresie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego
  • znajomość przepisów ustawy o umowach międzynarodowych
  • wiedza o zasadach funkcjonowania UE, ze szczególnym uwzględnieniem roli państwa członkowskiego w tworzeniu prawa UE oraz zasad działania TSUE
  • znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
  • umiejętność analizy i syntezy informacji
  • umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • umiejętność współpracy
  • komunikatywność
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • ­w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka obcego na wymaganym poziomie lub oświadczenie o znajomości języka obcego na wymaganym poziomie
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-01-10
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa

Aplikację można złożyć:
• przez Internet za pomocą ePUAP
• mailowo na adres: rekrutacja@mrips.gov.pl
• osobiście w siedzibie urzędu
• przesłać pocztą
z wyraźnym dopiskiem w liście motywacyjnym, temacie maila, na kopercie: DSZ-5
(o ważności aplikacji decyduje data wpływu do MRPiPS)

Kontakt do pracodawcy:

Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




Oferta pochodzi z serwisu
oferty pracy infopraca

Szukasz pracownika?
Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

sprawdź szczegóły

data publikacji: 2024-12-11

do końca oferty: 59 dni

pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

branże: Administracja publiczna

aplikuj

Sprawdź oferty na podobne stanowiska

Praca - wiadomości i porady

Trudne i emocjonalnie wymagające rozmowy są elementem codzienności każdego człowieka, spotykamy się z nimi zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Chociaż zwykle uznawane za niewygodne, to najczęściej spełniają kluczową funkcję w ...

W ostatnich latach wzrosło zainteresowanie widełkami płacowymi w ogłoszeniach o pracę. Dzięki nim kandydaci mogą zweryfikować własne oczekiwania finansowe jeszcze przed, często wieloetapowym, procesem rekrutacji. Jest to także element ...

Branża IT przechodzi burzliwy okres zmian. Spowolnienie gospodarcze, niestabilna sytuacja polityczna, a przede wszystkim skokowy rozwój technologii spowodowały, że rynek IT utracił jedną ze swych ważnych cech - pewność zatrudnienia. Obecne ...

Od 1 kwietnia 2024 roku obowiązują nowe stawki jednorazowych odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej - zwraca uwagę Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Za każdy procent stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu ...

Główny Urząd Statystyczny poinformował, że w październiku 2024 roku przeciętne miesięczne wynagrodzenie było o 10,2% wyższe r/r i wyniosło 8316,57 zł brutto.