Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
główny specjalista
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista do spraw przedsięwzięć i programów oświatowych w Wydziale Inwestycji Oświatowych, Departament Funduszy Strukturalnych
00-918 Warszawa al. Szucha 25
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Prowadzi sprawy związane z realizacją zadań publicznych, w zakresie oświaty, dotyczących przyznawania środków finansowych w ramach wniosków obejmujących przedsięwzięcia i programy ministra. W tym wykonuje wszelkie czynności określone rozporządzeniem oraz komunikatem ministra w zakresie ustanowionych przedsięwzięć i programów dotacyjnych (ocena formalna wniosków, przekazanie wniosków do oceny merytorycznej, zawieranie umów dotacyjnych, przygotowanie aneksów do umów dotacyjnych, przygotowanie wniosków do Ministra w sprawie wyrażenia zgody na zmiany zapisów umowy, rozliczanie sprawozdań, przygotowanie wystąpień o opinię prawną, prowadzenie postępowań administracyjnych związanych ze zwrotem dotacji, obsługa narzędzi informatycznych związanych z realizacją programów dotacyjnych).
- Przygotowuje projekty rozporządzeń, komunikatów oraz zarządzeń związanych z realizacją zadań publicznych w zakresie oświaty dotyczących przyznawania środków finansowych w ramach wniosków obejmujących przedsięwzięcia i programy ministra.
- Przygotowuje i prowadzi postępowania zakupowe związane z realizacją zadań publicznych (w zakresie oświaty) dotyczących przyznawania środków finansowych w ramach wniosków obejmujących przedsięwzięcia i programy ministra. Wymagania są określone ustawą Prawo zamówień publicznych.
- Prowadzi sprawy związane z przygotowywaniem analiz, informacji w tym także informacji na stronę internetową ministerstwa, zbiorczych zestawień i innych materiałów dotyczących realizacji zadań publicznych w zakresie oświaty w ramach wniosków obejmujących przedsięwzięcia i programy ministra, na potrzeby członków kierownictwa ministerstwa, innych organów państwowych oraz zainteresowanych podmiotów.
- Prowadzi sprawy związane z przygotowywaniem archiwizacji dokumentacji dotyczącej prowadzonych przez wydział spraw, w sposób polegający na porządkowaniu i opisaniu dokumentów, w wymaganym zakresie i czasie.
- Prowadzi sprawy związane z przygotowywaniem analiz, informacji oraz projektów odpowiedzi m. in. na interpelacje poselskie, wnioski w trybie dostępu do informacji publicznej.
- Pracownik wykonuje inne polecenia przełożonych nieobjęte niniejszym zakresem zadań, a pozostające w ścisłym związku z zatrudnieniem oraz realizacją zadań publicznych w zakresie oświaty dotyczących przyznawania środków finansowych w ramach wniosków obejmujących przedsięwzięcia i programy ministra.
Warunki pracy
Czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań:
- zagrożenie korupcją;
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie
- budynek wyposażony w windy, toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, do wykorzystania schodołaz
Opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie Ministerstwa: https://www.gov.pl/web/edukacja/informacja-dla-osob-majacych-trudnosci-w-poruszaniu-sie
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dla kandydatów zamieszczonymi na stronie BIP MEN w zakładce: Praca:https://www.gov.pl/web/edukacja/praca-w-men
Weryfikację wymagań formalnych przeprowadzimy na podstawie dokumentów i oświadczeń wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE”. Oferta spełnia wymagania formalne jeżeli została złożona w terminie wskazanym w ogłoszeniu i zawiera wszystkie wymagane dokumenty oraz wymagane oświadczenia (prawidłowo wypełnione i podpisane oraz opatrzone aktualną datą).
Kandydat, którego oferta nie spełnia wymagań formalnych nie może zostać zakwalifikowany do kolejnego etapu
naboru dlatego prosimy o staranne i rzetelne złożenie aplikacji.
Dokumenty wymienione w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE” nie są obowiązkowe, ale stanowią potwierdzenie spełniania wymagań dodatkowych.
Kandydaci aplikujący na ogłoszenia, które zawierają wymóg znajomości języka obcego, są zobowiązani do zawarcia w
oświadczeniu informacji dotyczących poziomu znajomości języka. Dla ułatwienia można skorzystać z opisu poziomów biegłości językowej wg skali przyjętej przez Radę Europy - Wzory oświadczeń do naboru https://www.gov.pl/web/edukacja/wzory-oswiadczen-do-naboru.
W przypadku kandydatów, którzy uzyskali wykształcenie wyższe w uczelni zagranicznej należy dołączyć kopię dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.
W przypadku dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe sporządzonych w języku obcym prosimy o załączenie tłumaczenia na język polski dokonanego przez tłumacza przysięgłego.
Wszyscy kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni za pomocą poczty elektronicznej, a w przypadku nieposiadania e-maila - telefonicznie o zakwalifikowaniu do kolejnego etapu naboru, terminie i miejscu jego przeprowadzenia oraz metodach i technikach naboru stosowanych na tym etapie. Prosimy zatem o regularne sprawdzanie skrzynki e-mailowej w tym tzw. SPAMU.
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego stanowiska pracy).
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Informujemy o procedurze zgłoszeń wewnętrznych dotyczących naruszenia prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Edukacji Narodowej https:www.gov.pl/web/edukacja/praca-w-men.
Po zakończeniu naboru oferty osób niezatrudnionych zostaną zniszczone komisyjnie.
Prosimy o przesyłanie aplikacji w sposób wskazany o ogłoszeniu (aplikacje wysyłane na adres e-mail pracownika wskazanego do kontaktu, innych pracowników lub IOD, nie będą rozpatrywane).
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w jednostkach sektora finansów publicznych
pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość ustawy Prawo oświatowe
- Znajomość ustawy o finansowaniu zadań oświatowych
- Znajomość ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego
- Znajomość ustawy prawo zamówień publicznych
- Znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość Kodeksu postępowania cywilnego
- Rzetelność
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Współpraca
- Komunikacja
- Samodzielność i inicjatywa
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- Znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej
- Znajomość ustawy o systemie oświaty
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2024-12-13
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Polecamy aplikowanie online. Akceptujemy także składanie aplikacji w formie papierowej w zamkniętej kopercie.
Dokumenty można wówczas przynieść lub wysłać na adres:
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Biuro Dyrektora Generalnego
al. Szucha 25
00-918 Warszawa
(KONIECZNIE z dopiskiem na kopercie "ogłoszenie - główny specjalista DFS/WIO/GS/3)
Aplikować można też przez ePUAP (elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej).
Aplikacje nadesłane innymi kanałami niż wymienione nie będą rozpatrywane.
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »