Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
główny specjalista
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista w Wydziale ds.finansowych, Departament Gospodarki Wodnej
00-928 Warszawa Chałubińskiego 4/6
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Udziela dotacji w zakresie środków finansowych przekazywanych na działalność państwowej służby do spraw bezpieczeństwa budowli piętrzących, państwowej służby hydrologiczno – meteorologicznej oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, w tym opracowuje projekty umów dotacji celowych i dotacji podmiotowych, koordynuje realizację umów dotacyjnych, opracowuje wnioski o wydanie opinii prawnej do projektów umów dotacji przez Prokuratorię Generalną Rzeczypospolitej Polskiej, weryfikuje i akceptuje programy inwestycje budowlane oraz aktualizuje je, sprawuje opiekę merytoryczną nad projektami dotacyjnymi, rozlicza umowy dotacji celowych i podmiotowych, współpracuje z Wydziałem Nadzoru i Mienia przy prowadzeniu spraw związanych z nadzorem ministra właściwego do spraw gospodarki wodnej nad służbami państwowymi i Wodami Polskimi.
- Sporządza formularze do Wieloletniego Planu Finansowego Państwa (WPFP), wraz z celami i miernikami oraz aktualizuje go w oparciu o obowiązującą ustawę budżetową w zakresie części budżetowej: 22 – gospodarka wodna w tym weryfikuje i akceptuje formularze sporządzane przez jednostki podległe lub nadzorowane, weryfikuje zgłoszenia dysponentów do projektu ustawy budżetowej oraz WPFP w zakresie programów, weryfikuje zgłoszenia komórek organizacyjnych oraz jednostek podległych Ministerstwu do projektu ustawy budżetowej i WPFP w zakresie dochodów i wydatków, aktualizuje katalog układu zadaniowego, przygotowuje wieloletnie prognozy wydatków, opracowuje cele i mierniki wraz z metodologią ich wyznaczania, dokonuje podziału wydatków wg klasyfikacji zadaniowej.
- Opracowuje / uzgadniania / monitoruje plan finansowy i pozostałe plany w zakresie działalności jednostek podległych i nadzorowanych oraz w zakresie departamentu części budżetowej: 22 – gospodarka wodna, w tym: weryfikuje wnioski o występowanie do ministra właściwego ds. finansów publicznych z wnioskami o dokonanie zmian w planie lub zgody na zmiany w planie, opiniuje dokumenty z wykonania przez jednostki podległe i nadzorowane sprawozdań i informacji z wykorzystania środków w tym budżetu zadaniowego dla części budżetowej 22 - gospodarka wodna, weryfikuje projekty/ plany finansowe przedkładane przez kierowników jednostek podległych, opracowuje projekty planu w układzie zadaniowym, przygotowuje wnioski o dokonanie zmian w planie finansowym departamentu, weryfikuje wnioski do ministra właściwego ds. finansów o przeniesienie wydatków na programy i projekty realizowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej pomiędzy działami i częściami budżetu państwa, opracowuje okresowe analizy z wykonania wydatków budżetowych przez jednostki podległe i nadzorowane.
- Koordynuje procesy związane z rezerwami celowymi/ subwencją ogólną przeznaczonymi na dofinansowanie wydatków przekazywanych dla państwowej służby do spraw bezpieczeństwa budowli piętrzących, państwowej służby hydrologiczno – meteorologicznej, Wód Polskich
- Prowadzi sprawy związane z planowaniem i wydatkowaniem środków budżetowych z części budżetowej 22 - gospodarka wodna.
- Koordynuje proces kontroli zarządczej w zakresie departamentu oraz jednostek podległych i nadzorowanych.
- Współpracuje z organami kontroli zewnętrznych.
Warunki pracy
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
wejście do budynku „A" i „D" przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością,
węzeł sanitarny, szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne, platformy podjazdowe na schodach oraz windy przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością,
mogą pojawić się trudności lub możliwa pomoc osób trzecich dla osób z niepełnosprawnością narządu ruchu
Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
- praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
Rekrutacja zdalna (cały proces, od aplikowania do rozmowy kwalifikacyjnej, jest prowadzony zdalnie, bez wychodzenia z domu)
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Informacja o metodach naboru:
• weryfikacja formalna nadesłanych ofert
• możliwość przeprowadzenia testu wiedzy merytorycznej
• rozmowa kwalifikacyjna (możliwość przeprowadzenia rozmowy przez MS Teams lub inny darmowy komunikator
możliwy do zainstalowania na telefonie)
Nie rozpatrujemy ofert, które zostały dostarczone po terminie.
UWAGA Jeśli planujesz wysłać aplikację w formie papierowej, zadbaj o to, aby wpłynęła do nas w wyznaczonym
terminie. Liczy się data wpływu do urzędu.
Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.
Wzór wymaganych oświadczeń jest dostępny na stronie internetowej:
https://www.gov.pl/web/infrastruktura/nabor-w-sluzbie-cywilnej-z-wylaczeniem-stanowisk-wyzszych
W Ministerstwie Infrastruktury możesz zgłosić naruszenie prawa w trybie określonym w Wewnętrznej procedurze
dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Infrastruktury,
stanowiącej Załącznik do Zarządzenia nr 15 Dyrektora Generalnego z dnia 25 września 2024 r. w sprawie ustalenia
wewnętrznej procedury zgłaszania informacji o naruszeniach prawa i podejmowania działań następczych. Szczegóły
znajdują się na naszej stronie pod adresem:
https://www.gov.pl/web/infrastruktura/wewnetrzne-zgloszenia-naruszenia-prawa
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe z zakresu finansów lub ekonomii lub dowolne wyższe i studia podyplomowe z zakresu finansów publicznych lub z zakresu administrowania funduszami unijnymi
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej
pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- Znajomość aktów prawnych, ustaw: prawo wodne, prawo ochrony środowiska w zakresie finansowania ochrony środowiska i gospodarki wodnej, ustawy o finansach publicznych, ustawy budżetowej, procedury kontroli finansowej i zarządczej, prawo zamówień publicznych
- Znajomość procedur administracyjnych
- Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- Skuteczna komunikacja
- Myślenie analityczne
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (nadmiarowych, nie związanych z wymaganiami i dokumentami określonymi w ogłoszeniu) przekazanych do celów naboru
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego - np. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk, zakresów czynności lub kopie innych zaświadczeń (należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego)
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2024-11-18
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Infrastruktury
ul. Chałubińskiego 4/6; 00-928 Warszawa
Dokumenty, z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym „Oferta pracy DGW-135/24", należy przesłać lub złożyć w siedzibie MI w Kancelarii Głównej w godzinach 9:30 – 16:00
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »