Kto szuka:
Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie
Stanowisko:
Główny specjalista
Numer referencyjny:
144243
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
- praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,
- kontakt z klientem zewnętrznym,
- praca w terenie,
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,
- praca pod presją czasu (ustawowe terminy),
- budynek dostosowany architektonicznie do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Przygotowuje odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej oraz wnioski o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego, samodzielnie i we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Sprawiedliwości.
- Przygotowuje projekty decyzji administracyjnych i odpowiedzi na skargi w postępowaniu przed sądami administracyjnymi, a także sporządza projekty skarg kasacyjnych.
- Przygotowuje projekty odpowiedzi na interpelacje, zapytania poselskie i oświadczenia senatorskie, samodzielnie i we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Sprawiedliwości, Prokuraturą Krajową, Kancelarią Prezesa Rady Ministrów, innymi ministerstwami i organami.
- Rozpatruje odwołania od decyzji jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Sprawiedliwości dotyczących odmowy udostępnienia informacji publicznej.
- Występuje w charakterze pełnomocnika Ministra Sprawiedliwości przed sądami administracyjnymi w sprawach z zakresu dostępu do informacji publicznej.
- Monitoruje stan realizacji wniosków o udostępnienie informacji publicznej i wniosków o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.
- Monitoruje przygotowywanie odpowiedzi na interpelacje, zapytania poselskie i oświadczenia senatorskie.
- Przygotowuje opinie prawne z zakresu dostępu do informacji publicznej.
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z realizacją zadań dotyczących dostępu do informacji publicznej
- Znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej
- Znajomość ustawy o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego
- Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi
- Znajomość ustawy o wykonywaniu mandatu posła i senatora
- Znajomość ustawy o ochronie danych osobowych i rozporządzenia RODO
- Zorientowanie na osiąganie celów, doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, pozytywne podejście do klienta, otwartość na zmiany, asertywność, radzenie sobie z presją, komunikacja
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Ukończone studia podyplomowe z zakresu ochrony informacji niejawnych lub ochrony danych osobowych, lub prawa administracyjnego
- Doświadczenie zawodowe: 6 miesięcy w występowaniu przed sądem w charakterze pełnomocnika
- Uprawnienie do wykonywania zawodu radcy prawnego
- Znajomość regulacji prawnych Unii Europejskiej w zakresie dostępu do danych publicznych i ochrony informacji
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »