Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
główny specjalista
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista do spraw ochrony danych osobowych w Biurze Dyrektora Generalnego
02-517 Warszawa ul. Rakowiecka 2D
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Pełnienie funkcji Inspektora Ochrony Danych oraz Pełnomocnika do spraw bezpieczeństwa informacji.
- Informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach na nich spoczywających, wynikających z przepisów prawa związanych z ochroną danych osobowych oraz doradzanie w tym zakresie.
- Monitorowanie przestrzegania przepisów prawa związanych z ochroną danych osobowych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty.
- Pełnienie roli punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz prowadzenie konsultacji.
- Prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych i dokumentacji z zakresu ochrony danych osobowych w celu zapewnienia dostępu do bieżącej informacji.
- Tworzenie i aktualizacja procedur dotyczących ochrony danych osobowych w urzędzie oraz przygotowanie projektów zarządzeń i decyzji Naczelnego Dyrektora i/lub Dyrektora Generalnego, związanych z merytorycznym zakresem zadań na stanowisku.
- Opiniowanie projektów umów z zewnętrznymi podmiotami przetwarzającymi oraz opiniowanie projektów umów powierzających przetwarzanie danych osobowych Naczelnemu Dyrektorowi przez podmioty zewnętrzne. Monitorowanie zawieranych umów w celu zabezpieczenia ochrony powierzanych danych osobowych.
- Realizacja innych poleceń bezpośredniego przełożonego w zakresie zgodnym z kompetencjami w celu zapewnienia efektywnego funkcjonowania urzędu.
Warunki pracy
Warunki pracy:
- praca biurowa w siedzibie urzędu,
- użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, skaner).
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- wejście do budynku NDAP jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością - brak progów utrudniających poruszanie się osobom z niepełnosprawnością ruchową,
- brak windy,
- stanowisko pracy usytuowane jest na II piętrze budynku,
- pomieszczenie sanitarne dostosowane do potrzeb osób z niepełnoprawnością znajduje się na parterze budynku, co powoduje konieczność pokonywania schodów oraz otwierania drzwi z samozamykaczami,
- stanowisko pracy jest wyposażone w monitor ekranowy - czas pracy przy monitorze powyżej połowy dobowego czasu pracy, z naturalnym i sztucznym oświetleniem.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
na stanowisku inspektora ochrony danych osobowych lub administratora ochrony danych
pozostałe wymagania niezbędne:
- Przeszkolenie z zakresu ochrony danych osobowych
- wiedza z zakresu krajowych i europejskich przepisów o ochronie danych osobowych (w szczególności znajomość ustawy o ochronie danych osobowych, rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
- znajomość stanowisk i interpretacji organów nadzorczych w zakresie ochrony danych osobowych
- znajomość normy standaryzującej systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji – ISO 27001
- znajomość funkcjonowania administracji publicznej, w tym przepisów ustawy o służbie cywilnej
- znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
- komunikatywność
- umiejętność organizacji pracy
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- przeszkolenie w zakresie bezpieczeństwa informacji
- znajomość systemów informatycznych i ich zabezpieczeń
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Zaświadczenie potwierdzające przeszkolenie w zakresie ochrony danych osobowych
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2024-11-05
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych
ul. Rakowiecka 2D
02-517 Warszawa
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »