Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
główny specjalista
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista do spraw międzynarodowego prawa pracy w Wydziale Międzynarodowego Prawa Pracyw Departamencie Prawa Pracy
00-513 Warszawa ul. Nowogrodzka 1/3/5
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Monitoruje stan prawny i orzecznictwo (w tym międzynarodowe) oraz standardy/ rekomendacje/ wytyczne/ opinie, etc. pod kątem zgodności polskiego indywidualnego prawa pracy z prawem UE, konwencjami i zaleceniami MOP oraz wymaganiami Rady Europy: - analizuje aktualny stan prawny, orzecznictwo i poglądy doktryny/ standardy/ rekomendacje/ wytyczne/ opinie; -analizuje planowane zmiany prawne; -przekazuje informacje zainteresowanym.
- Bierze udział w procesie decyzyjnym w Unii Europejskiej w sprawach związanych z indywidualnym prawem pracy: -bierze udział w opracowywaniu stanowiska Ministerstwa w sprawach związanych z członkostwem w Unii Europejskiej; -opiniuje dokumenty związane z członkostwem w Unii Europejskiej; -monitoruje i analizuje zobowiązania wynikające z procesu decyzyjnego w Unii Europejskiej; -bierze udział w spotkaniach i posiedzeniach związanych z członkostwem w Unii Europejskiej.
- Bierze udział w postępowaniach przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawach dotyczących kompetencji Departamentu: - analizuje wnioski o wydanie orzeczenia prejudycjalnego i opracowuje opinie na temat zasadności udziału Rządu RP w postępowaniu; -bierze udział w przygotowywaniu projektów dokumentów inicjujących postępowanie;-bierze udział w formułowaniu stanowisk strony polskiej w postępowaniach; -opiniuje stanowiska.
- Bierze udział w obsłudze procesu legislacyjnego mającego na celu dostosowanie polskiego indywidualnego prawa pracy do prawa UE, aktów MOP oraz Rady Europy, a także uwzględnienie potrzeb praktyki:- opiniuje projekty aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części; -opiniuje projekty aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo.
- Udziela informacji na zapytania i wnioski (w tym o udostępnienie informacji publicznych) dotyczące indywidualnego prawa pracy w świetle prawa UE: -przygotowuje odpowiedzi na zapytania i wnioski (w tym o udostępnienie informacji publicznej); -obsługuje dyżur telefoniczny.
- Bierze udział w prowadzeniu międzynarodowej współpracy dwustronnej i wielostronnej Ministerstwa w zakresie unijnego i międzynarodowego indywidualnego prawa pracy: -współpracuje z ekspertami krajowymi i zagranicznymi; -bierze udział w spotkaniach i posiedzeniach (np. grup, komitetów, sekretariatów, etc.); -opiniuje/ uzgadnia dokumenty, materiały i stanowiska dotyczące współpracy międzynarodowej; -bierze udział w wymianie informacji (np. m.in.: z państwami członkowskimi UE/ EOG, instytucjami UE, innymi instytucjami międzynarodowymi).
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury).
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
- Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://www.gov.pl/web/rodzina/Oswiadczenie-dla-potrzeb-naborow
- Oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie.
- Do ofert składanych mailowo należy dołączyć zeskanowane własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni.
- W przypadku kandydatów, którzy uzyskali wykształcenie wyższe w uczelni zagranicznej należy dołączyć kopię
dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz
pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię. - W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski
dokonane przez tłumacza przysięgłego. - Spełnienie wymagania w zakresie długości doświadczenia zawodowego należy udokumentować kopiami dokumentów
jednoznacznie potwierdzającymi zamknięty okres świadczenia pracy (m. in. kopiami świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, zaświadczeń potwierdzających świadczenie pracy w ramach umów cywilnoprawnych lub
wolontariatu/staży/praktyk). Umowy o pracę, umowy cywilnoprawne nie są dokumentami potwierdzającymi okresy doświadczenia zawodowego. - Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie
dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane
oświadczenia. - W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji.
Oferty można składać w godzinach pracy Urzędu (8:15-16:15). - Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się drogą elektroniczną lub telefonicznie z osobami, które spełniają
wymagania formalne.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w tym co najmniej 1 rok na stanowisku związanym z analizą aktów prawnych
lub w obszarze międzynarodowego prawa pracy
pozostałe wymagania niezbędne:
- Bardzo dobra znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B2)
- Znajomość Kodeksu pracy i aktów wykonawczych
- Znajomość zasad funkcjonowania Trybunału Sprawiedliwości UE i aktów regulujących postępowanie przed Trybunałem
- Znajomość międzynarodowych aktów prawnych z zakresu indywidualnego prawa pracy, w tym dyrektyw UE
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Rzetelność
- Komunikatywność
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka obcego na wymaganym poziomie lub oświadczenie o znajomości języka obcego na wymaganym poziomie
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2024-10-14
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa
Aplikację można złożyć:
• przez Internet za pomocą ePUAP
• mailowo na adres: rekrutacja@mrips.gov.pl
• osobiście w siedzibie urzędu
• przesłać pocztą
z wyraźnym dopiskiem w liście motywacyjnym, temacie maila, na kopercie: DPP-18
(o ważności aplikacji decyduje data wpływu do MRPiPS)
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »