eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Warszawa › główny specjalista

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

główny specjalista

Lokalizacja:

Warszawa

mazowieckie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Ministerstwo Finansów w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw budżetu państwa w Wydziale Planowania i Analiz Budżetu Państwa, Departament Budżetu Państwa

00-916 Warszawa ul. Świętokrzyska 12

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Gromadzi dane, analizuje skutki nowych rozwiązań systemowych w zakresie planowania i realizacji wydatków w funduszach i częściach z obszaru ubezpieczeń społecznych, w celu ustalenia limitów wydatków dla części 72 – KRUS i 73 – ZUS na poszczególnych etapach opracowania projektu ustawy budżetowej na dany rok budżetowy. Wprowadza dane planistyczne do systemu obsługi informatycznej budżetu państwa TREZOR.
  • Opiniuje zmiany planów finansowych Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (FUS), Funduszu Emerytalno - Rentowego oraz pozostałych funduszy z obszaru ubezpieczenia społecznego oraz zapewnienia obsługę w zakresie finansowania uzupełniającego FUS, z wykorzystaniem odpowiednich autoryzacji w systemie TREZOR.
  • Opracowuje wkłady z wykorzystaniem dostępnych źródeł z obszaru wykonania środków zarządzanych przez Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, w celu realizacji delegacji zawartej w art. 182 ustawy o finansach publicznych, tj. przygotowania Sprawozdania z wykonania budżetu państwa i przekazania do Sejmu.
  • Prowadzi analizy struktury wydatków budżetu państwa na tle innych krajów członkowskich Unii Europejskiej, z wykorzystaniem dostępnych źródeł informacji, w tym danych statystycznych Eurostatu i raportów z Komisji Europejskiej
  • Przygotowuje odpowiedzi na zapytania w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej z zakresu właściwości departamentu, w szczególności dotyczące wielkości planowanych w ustawach budżetowych
  • Opracowuje odpowiedzi na zapytania Kontrolerów Najwyższej Izby Kontroli z zakresu procesu opracowywania ustawy budżetowej.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • praca administracyjno-biurowa,

  • obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie,

  • nietypowe godziny pracy, w tym dyżury dotyczące natężenia prac oraz w związku z koniecznością dotrzymania terminów ustawowych w czasie przygotowywania projektu ustawy budżetowej, opracowywania sprawozdania
    z wykonania budżetu państwa; realizacja zadania wykracza poza typowe godziny pracy urzędu.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).


Przed wyłonieniem do zatrudnienia wskazani w protokole z naboru kandydaci poproszeni zostaną o przesłanie dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań niezbędnych oraz dodatkowych określonych w ogłoszeniu.


Aplikując w formie papierowej, CV oraz wszystkie oświadczenia muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem a w przypadku ePUAP kwalifikowalnym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub osobistym. Oświadczenia muszą zawierać również datę ich sporządzenia.


W przypadku aplikacji składanych elektronicznie, w formularzu aplikacyjnym należy jedynie zaznaczyć odpowiednie oświadczenia - nie jest wymagane dołączanie oświadczeń w formie skanów/zdjęć (wyjątek: do jednostek organizacyjnych Krajowej Administracji Skarbowej, należy dołączyć dodatkowo wymagane oświadczenie w formie skanu/zdjęcia).


Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.


Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.


Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone (i usunięte w przypadku aplikacji składanych elektronicznie, w tym przez ePUAP).


Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen


Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.


Pracę możesz rozpocząć od: 1 lub 15 dnia miesiąca.


Kandydat, który zostanie wskazany do zatrudnienia, a który urodził się przed 1 sierpnia 1972 r. przed zatrudnieniem zostanie poproszony o złożenie oświadczenia lustracyjnego lub informacji o złożeniu oświadczenia lustracyjnego (według wzoru określonego w nw. ustawie), zgodnie z art. 7 ustawy z 18 października 2006 roku o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 -1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 273).



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe na kierunku finanse lub rachunkowość lub ekonomia lub matematyka

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze rachunkowości lub finansów

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym rozumienie i tworzenie tekstów w obszarze właściwości wydziału
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych
  • Znajomość zaawansowana arkusza kalkulacyjnego MS Excel
  • Umiejętność analizowania informacji
  • Umiejętność skutecznej komunikacji
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 -1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 273), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość komputerowych programów bazodanowych, np. Access.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV w języku polskim (kandydat, który na podstawie analizy CV i złożonych oświadczeń będzie spełniał wszystkie wymagania formalne zostanie zaproszony do kolejnego etapu naboru)
  • Oświadczenie o niepełnieniu służby zawodowej ani niepracowaniu w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 273), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-07-08
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Finansów
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Świętokrzyska 12
    00-916 Warszawa
    z dopiskiem: oferta pracy – 2024/103/BP

    Kontakt do pracodawcy:

    Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




    Oferta pochodzi z serwisu
    oferty pracy infopraca
    POPRZEDNIA OFERTA TELEMARKETER Wszystkie oferty NASTĘPNA OFERTA starszy kontroler skarbowy

    Szukasz pracownika?
    Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

    sprawdź szczegóły

    data publikacji: 2024-06-27

    do końca oferty: 58 dni

    pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

    branże: Administracja publiczna

    aplikuj

    Sprawdź oferty na podobne stanowiska

    Praca - wiadomości i porady

    • Freelancerzy, czyli ponadprzeciętne zarobki bez wykształcenia?

      Freelancerzy, czyli ponadprzeciętne zarobki bez wykształcenia?

      Freelancing wyraźne zyskuje na popularności - z najnowszych doniesień portalu Freelancehunt.com wynika, że liczba wolnych strzelców, którzy rejestrują się na stworzonych dla nich platformach, rośnie w dwucyfrowym tempie, sięgając niekiedy ...

    • Czym jest chroniczne zmęczenie i jak z nim walczyć?

      Czym jest chroniczne zmęczenie i jak z nim walczyć?

      Niekończąca się lista "to do" w głowie i w kalendarzu. Deadline’y, plany, zakupy, zajęcia dzieci. Brak czasu na cokolwiek. Paliwo się kończy i w pewnym momencie nigdy nie jesteśmy wypoczęci czy zrelaksowani. Wszystko nas boli i nadal nie ...

    • Jednorazowe odszkodowanie za wypadek przy pracy - nowe stawki od 1 kwietnia 2024

      Jednorazowe odszkodowanie za wypadek przy pracy - nowe stawki od 1 kwietnia 2024

      Od 1 kwietnia 2024 roku obowiązują nowe stawki jednorazowych odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej - zwraca uwagę Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Za każdy procent stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu ...

    • Branża IT: zarobki programistów stanęły w miejscu?

      Branża IT: zarobki programistów stanęły w miejscu?

      Branża IT słynie z dynamicznych wzrostów wynagrodzenia. W minionym i bieżącym roku zarobki programistów również rosły, ale w ostatnich kwartałach wyraźnie zaznaczyła się stabilizacja stawek oferowanych specjalistom. Co więcej, w ...

    • GUS: średnia krajowa w XI 2023 wyższa o 11,8% r/r

      GUS: średnia krajowa w XI 2023 wyższa o 11,8% r/r

      Główny Urząd Statystyczny poinformował, że w listopadzie 2023 roku przeciętne miesięczne wynagrodzenie było o 11,8% wyższe r/r i wyniosło 7670,19 zł brutto. Względem października 2023 r. przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto ...