Kto szuka:
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie
Stanowisko:
Główny specjalista
Numer referencyjny:
139151
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
Budynek przy ul. Stefana Batorego 5:
Wejście do budynku od strony ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie (Biuro Przepustek) wyposażone w windę zewnętrzną dla osób niepełnosprawnych.
Wejście do budynku przy ul. Stefana Batorego 5 wyposażone w podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się,
Na parterze i piętrach: I, II, III i IV (z pięciu pięter budynku) znajdują się łazienki dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Warunki dotyczące charakteru pracy:
- praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
- utrzymywanie kontaktów zewnętrznych z przedstawicielami Policji, instytucji i urzędów oraz innych służb mundurowych,
- reprezentowanie urzędu na konferencjach uzgodnieniowych, komisjach prawniczych , posiedzeniach komisji sejmowych i senackich oraz innych spotkaniach w zakresie powierzonych zdań.
Zakres zadań
- Analizuje, inicjuje, bierze udział w opracowywaniu i opiniowaniu rozwiązań mających na celu poprawę funkcjonowania i organizacji Policji oraz nadzoruje wdrażanie tych rozwiązań.
- Gromadzi, przetwarza i analizuje dane oraz informacje mające wpływ na funkcjonowanie i organizację Policji, w szczególności związane z sytuacją kadrową, strukturą formacji oraz wydarzeniami nadzwyczajnymi w Policji, pod kątem sprawności i efektywności funkcjonowania formacji, w tym wypracowuje metody usprawnienia formacji w tych obszarach.
- Prowadzi sprawy związane z nadzorem nad szkolnictwem Policji oraz Akademią Policji w Szczytnie, w tym wypracowuje koncepcje nadzoru i kierunki rozwoju szkolnictwa w celu zwiększenia efektywności i skuteczności zadań realizowanych na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego, prowadzi monitoring i ewaluację w tym zakresie, jak również gromadzi i analizuje informacje dotyczące realizacji programów szkoleniowych Policji oraz stopnia wyszkolenia funkcjonariuszy Policji.
- Dokonuje sprawdzenia i oceny efektów działania Policji podejmowanych na rzecz poprawy funkcjonowania formacji oraz nadzoruje wdrażania wniosków wynikających z tej oceny.
- Gromadzi, przetwarza i analizuje dane oraz informacje mające wpływ na funkcjonowanie i organizację Policji, w tym wypracowuje mechanizmy usprawnienia formacji w tych obszarach.
- Opiniuje programy, informacje i sprawozdania przedkładane Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji, dotyczące funkcjonowania i organizacji Policji.
- Opiniuje, opracowuje i uzgadnia projekty aktów normatywnych pozostających w zakresie właściwości Wydziału.
- Opracowuje, w zakresie właściwości Wydziału, stanowiska w odniesieniu do interpelacji i zapytań poselskich, interwencji poselskich i senatorskich, interwencji Rzecznika Praw Obywatelskich, wniosków związanych z dostępem do informacji publicznej oraz o objęcie patronatem Ministra.
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjnedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego w obszarze bezpieczeństwo i porządek publiczny.
- Przeszkolenie w zakresie zasad legislacji.
- Znajomość przepisów obowiązujących w obszarze bezpieczeństwa i porządku publicznego.
- Znajomość przepisów z zakresu szkolnictwa wyższego i nauki.
- Znajomość zasad przetwarzania informacji niejawnych i ochrony danych osobowych.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym.
- Kreatywność, umiejętność radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, umiejętność analitycznego myślenia
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego.
- Wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne”.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »