eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

referent

Lokalizacja:

Starogard Gdański

pomorskie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Izba Administracji Skarbowej w Gdańsku

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

referent do spraw wierzycielskich w Dziale Spraw Wierzycielskich w Urzędzie Skarbowym w Starogardzie Gdańskim

80-831 Gdańsk ul. Długa 75/76

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Inicjuje i bierze udział w postępowaniach: - wieczystoksięgowym, w tym występuje o wpis hipoteki przymusowej również na zabezpieczenie należności celnych i innych należności pieniężnych państw członkowskich i państw trzecich; - upadłościowym i naprawczym, w tym występuje z wnioskiem o ogłoszenie upadłości; - dotyczących orzeczenia zakazu prowadzenia działalności gospodarczej; - o uznanie za bezskuteczną czynności prawnej dłużnika dokonanej z pokrzywdzeniem wierzycieli
  • Prowadzi sprawy w szczególności w zakresie: - ulg w spłacie zobowiązań podatkowych oraz innych ulg przewidzianych przepisami prawa; - orzeka o zabezpieczeniu wykonania zobowiązań podatkowych oraz zarządzeń zabezpieczenia; - przeniesienia własności rzeczy lub praw majątkowych na rzecz Skarbu Państwa skutkującego wygaśnięciem zobowiązań podatkowych; - nadawania decyzjom rygoru natychmiastowej wykonalności, - wstrzymania wykonania decyzji; - odpowiedzialności osób trzecich za zaległości podatkowe
  • Wykonuje czynności poprzedzające wszczęcie postępowania egzekucyjnego, w tym podejmuje działania informacyjne i dyscyplinujące, wystawia i doręcza upomnienia, a także wystawia i przekazuje do organów egzekucyjnych tytuły wykonawcze i wnioski egzekucyjne
  • Wykonuje zadania wierzyciela w ramach postępowania zabezpieczającego i egzekucyjnego, w tym w egzekucji sądowej po zbiegu egzekucji
  • Dokonuje wpisu zastawu skarbowego oraz prowadzi Rejestr Zastawów Skarbowych; Składa wnioski o dokonanie wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym; Poszukuje majątku zobowiązanych
  • Koordynuje oceny i analizy ryzyka dotyczących braku wykonania zobowiązań podatkowych w wyniku ich przedawnienia; Prowadzi ewidencję wpisów hipotek przymusowych do ksiąg wieczystych
  • Sporządza wnioski o udzielenie informacji i powiadomienie za pośrednictwem centralnego biura łącznikowego do państw członkowskich i trzecich na podstawie ustawy o wzajemnej pomocy przy dochodzeniu podatków, należności celnych i innych należności pieniężnych
  • Podejmuje inne działania służące zabezpieczaniu i wykonaniu zobowiązań podatkowych w zakresie nie należącym do zadań innych komórek organizacyjnych; Orzeka w zakresie kar porządkowych


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • praca biurowa przeważnie siedząca w siedzibie urzędu z wykorzystaniem komputera powyżej połowy dobowego czasu pracy oraz innych urządzeń biurowych

  • praca pod presją czasu

  • czas pracy zgodnie z ustawą o służbie cywilnej


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • Przed wejściem głównym do budynku znajduje się winda umożliwiająca osobom mającym trudności w poruszaniu się, dostęp do obiektu.

  • Wewnątrz budynku brak windy oraz toalet przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

  • więcej informacji o dostępnośći: raport dostępności



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • Umowa o pracę na czas określony.

  • Proponowane wynagrodzenie zasadnicze 6 106,10 zł brutto oraz dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego, w zależności od udokumentowanego stażu pracy.

  • ZACHĘCAMY DO APLIKOWANIA PRZEZ FORMULARZ ELEKTRONICZNY (przycisk – APLIKUJ ELETRONICZNIE).

  • W ofercie należy podać numer ogłoszenia.

  • W przypadku składania oferty pocztą tradycyjną -  oświadczenia winne być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem kandydata. Wzór oświadczeń do pobrania na stronie internetowej Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku w zakładce Ogłoszenia: Nabór - wzory oświadczeń.

  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.

  • Postępowanie rekrutacyjne zostanie przeprowadzone w 3 etapach:


I - ocena złożonych dokumentów


II- test wiedzy (on-line)


III - rozmowa kwalifikacyjna (MS Teams)



  • Kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu, będą powiadamiani za pomocą poczty elektronicznej o kolejnych etapach rekrutacji. W tym celu prosimy o podanie w składanych ofertach adresu e-mail, ale również numeru telefonu kontaktowego. Prosimy również o sprawdzanie w skrzynkach e-mail innych folderów np. spam, w których omyłkowo może zostać umieszczona wiadomość.

  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równa uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

  • Do składania ofert zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.

  • Oferty odrzucone oraz oferty kandydatek/kandydatów niewyłonionych w naborze podlegają komisyjnemu zniszczeniu po  upływie 3 miesięcy od dnia obsadzenia stanowiska pracy.

  • W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. 2024 poz. 928) na podstawie art. 24 ust. 6 ustawy, informujemy, że zgodnie z obowiązującymi "Zasadami  wewnętrznych zgłoszeń naruszeń prawa, postępowania z nimi oraz ochrony sygnalistów w Izbie Administracji Skarbowej w Gdańsku", zgłoszenie takie można przekazać: 1) pocztą elektroniczną - wysyłając wiadomość na adres: sygnalista.ias.gdansk@mf.gov.pl; 2) osobiście – przekazując informację w formie ustnej lub papierowej bezpośrednio Koordynatorowi lub osobie, która go zastępuje; 3) listownie – wysyłając informację pocztą na adres: Izba Administracji Skarbowej w Gdańsku, ul. Długa 75/76, 80-831 Gdańsk z dopiskiem „Do rąk własnych Koordynatora ds. nieprawidłowości”.

  • Dodatkowe informacje można uzyskać pod 583****** - sprawy organizacyjne, tel. 58/56-223-31 - merytoryczne



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów prawa podatkowego materialnego i proceduralnego (Ordynacja Podatkowa)
  • Znajomość przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym i aktów wykonawczych
  • Łatwość komunikacji
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów lub współpracy z tymi organami (Dz. U. z 2024 r. poz. 273 z późn. zm.) - obowiązek złożenia oświadczenia dotyczy osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.,
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-02-03
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Izba Administracji Skarbowej w Gdańsku
ul. Długa 75/76
80-831 Gdańsk

Kontakt do pracodawcy:

Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




Oferta pochodzi z serwisu
oferty pracy infopraca

Szukasz pracownika?
Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

sprawdź szczegóły

data publikacji: 2025-01-23

do końca oferty: 59 dni

pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

branże: Administracja publiczna

aplikuj

Praca - wiadomości i porady

W 2025 roku Polacy będą mieli okazję skorzystać nie tylko z ustawowych dni wolnych od pracy, których będzie 14, ale także z urlopów wypoczynkowych gwarantowanych przez Kodeks pracy, dodatkowych urlopów okolicznościowych, a także świąt ...

Czy trudno jest obecnie o znalezienie pracy w handlu? Odpowiedzi na to i inne pytania dostarcza najnowsze opracowanie Grafton Recruitment, które dowodzi, że w drugim kwartale bieżącego roku liczba ofert pracy wzrosła o 16% rdr. Zapotrzebowanie ...

Profil zaufany jest środkiem identyfikacji elektronicznej. Pomimo jego wielu zalet i coraz szerszego zastosowania, w Polsce nie ma obowiązku prawnego posiadania i korzystania z tego rozwiązania. Nie istnieją również przepisy, na podstawie ...

Główny Urząd Statystyczny poinformował, że w lipcu 2024 roku przeciętne miesięczne wynagrodzenie było o 10,6% wyższe r/r i wyniosło 8278,63 zł brutto.

W ostatnich latach wzrosło zainteresowanie widełkami płacowymi w ogłoszeniach o pracę. Dzięki nim kandydaci mogą zweryfikować własne oczekiwania finansowe jeszcze przed, często wieloetapowym, procesem rekrutacji. Jest to także element ...