Kto szuka:
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Stanowisko:
Młodszy specjalista
Numer referencyjny:
144923
Lokalizacja:
Poznań
wielkopolskie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa wykonywana w siedzibie urzędu z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
- stres związany z obsługą klientów zewnętrznych
- stanowisko znajduje się na III piętrze budynku biurowego
- stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla takich stanowisk pracy
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. na dobę z koniecznością przemieszczania się w pomieszczeniu po wymaganą dokumentację
- klatka schodowa o szerokości 150 cm z poręczami
- pomieszczenia higieniczno-sanitarne nie są przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich
- budynek posiada podjazd dla osób z niepełnosprawnościami
- budynek jest wyposażony w windę
Zakres zadań
- prowadzi postępowania administracyjne poprzez weryfikację wniosków cudzoziemców i dokumentów potwierdzających wskazane w nich okoliczności, gromadzenie materiału dowodowego w trybie przewidzianym w Kpa (wezwania do uzupełnień, przesłuchania stron, świadków, wystąpienia do innych organów) w celu oceny zasadności udzielenia zezwolenia na pobyt czasowy
- przygotowuje projekty decyzji w sprawach związanych z udzieleniem lub odmową udzielenia zezwoleń na pobyt czasowy
- sporządza pisma w toku prowadzonych postępowań, w tym: wezwania, postanowienia i zaświadczenia
- współpracuje ze Strażą Graniczną, Policją, Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego, sądami, prokuraturami, archiwami państwowymi, polskimi placówkami konsularnymi, placówkami konsularnymi państw obcych, organami administracji rządowej i samorządowej, Państwową Inspekcją Pracy, Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA, organizacjami pozarządowymi, szkołami i uczelniami oraz innymi organizacjami zaangażowanymi w proces integracji cudzoziemców
- wprowadza i sprawdza dane w systemach i narzędziach informatycznych związanych w prowadzonymi postępowaniami w celu prawidłowej realizacji obowiązków ustawowych, zapewnienia klientom dostępu do informacji o stanie spraw oraz zapewnienia bieżącego monitorowania spraw
- udziela informacji dotyczących legalizacji pobytu cudzoziemców
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- znajomość przepisów ustawy o cudzoziemcach i pokrewnych
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy w zakresie zezwoleń na pracę
- znajomość przepisów ustawy o ochronie danych osobowych
- umiejętność stosowania prawa w praktyce
- komunikatywność, umiejętność argumentowania
- dobra organizacja pracy
- umiejętność pracy w zespole
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość przepisów prawa handlowego, podatkowego umów i konwencji międzynarodowych dotyczących praw człowieka
- umiejętność działania w sytuacjach stresowych
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »