Kto szuka:
Centralna Baza Ofert Pracy
Stanowisko:
SPECJALISTA DS. EWIDENCJI I ŚWIADCZEŃ W DZIALE EWIDENCJI I ŚWIADCZEŃ
Lokalizacja:
Olsztyn
warmińsko-mazurskie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Numer oferty: StPr/24/1451
Obowiązki:
szczegóły oferty: https://mup.olsztyn.ibip.pl/public/?id=81091
Zadania wykonywane na stanowisku:
1. Obsługa bezrobotnych z prawem, bez prawa do zasiłku oraz poszukujących pracy:
- wydawanie decyzji o nabyciu bądź utracie statusu bezrobotnego oraz prawa do świadczeń z tytułu bezrobocia,
- zgłaszanie do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego bezrobotnych, członków ich rodzin
oraz dokonywanie w tym zakresie zmian i korekt,
- prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w sprawie zwrotu nienależnie pobranych świadczeń z tytułu bezrobocia.
- gromadzenie, przechowywanie i aktualizowanie dokumentów bezrobotnego,
- wydawanie zaświadczeń na podstawie akt osobowych bezrobotnych znajdujących się w archiwum urzędu i bieżącej bazie,
- weryfikacja elektronicznych raportów ZUS, KRUS dotyczących zbiegów ubezpieczeń.
2. Naliczanie i kontrola naliczeń zasiłków i innych świadczeń z tytułu bezrobocia:
- kontrola dokumentów do naliczania pod kątem ich prawidłowości,
- prowadzenie w systemie informatycznym kart wypłat zasiłków dla bezrobotnych, stypendiów
wypłacanych w okresie odbywania stażu, stypendiów szkoleniowych, dodatków aktywizacyjnych oraz innych świadczeń,
- naliczane świadczeń z tytułu bezrobocia,
- sporządzanie komputerowych wydruków list wypłat świadczeń dla bezrobotnych,
- dokonywanie realizacji wypłat świadczeń,
- sporządzanie zestawień niepodjętych świadczeń i przekazywanie ich do księgowości,
- sporządzanie PIT 11,
- sporządzanie raportów dotyczących okresów opłacania składek na ubezpieczenie społeczne,
- przyjmowanie, rozpatrywanie i formalna obsługa wniosków o dodatki aktywizacyjne,
- wydawanie decyzji administracyjnych związanych z prowadzonym postępowaniem.
3. Dokonywanie rejestracji zgłaszających się osobiście bezrobotnych i poszukujących pracy oraz rejestracji za pośrednictwem formularza elektronicznego (rejestracji przez Internet).
- ustalanie i przyznawanie prawa do zasiłku dla bezrobotnych,
- sporządzanie decyzji administracyjnych dotyczących statusu osób rejestrujących się,
- wydawanie zaświadczeń potwierdzających status osoby zarejestrowanej,
- realizowanie zadań wynikających z przepisów koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
- przyjmowanie zgłoszeń do ubezpieczenia zdrowotnego i społecznego osób bezrobotnych,
- weryfikacja elektronicznych raportów z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dotyczących zbiegów tytułów ubezpieczeń.
Godziny pracy: 7:30-15:30
Wymagania:Wymagania konieczne:
Wykształcenie:
- wyższe (w tym licencjat)
Pozostałe wymagania:
- Wymogi kwalifikacyjne:Wykształcenie wyższe.Wymagania niezbędne (konieczne do podjęcia pracy na danym stanowisku):1. Obywatelstwo polskie.2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.3. Brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lubumyślne przestępstwo skarbowe.4. Znajomość ustawy z 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy(Dz. U. 2024 r. poz. 475 ze zm.).5. Znajomość rozporządzenia z 14 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukującychpracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 667).6. Znajomość rozporządzenia z 18 sierpnia 2009 r. w sprawie szczegółowego trybuprzyznawania zasiłku dla bezrobotnych, dodatku szkoleniowego, stypendium i dodatku aktywizacyjnego(Dz. U. z 2014 r., poz. 1189).7. Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572).8. Znajomość ustawy z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781).9. Znajomość ustawy z 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środkówpublicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 146 ze zm.).10. Znajomość ustawy z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2024 r.,poz. 497 ze zm.).11. Znajomość ogólnych zagadnień ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych(Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.).12. Znajomość Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 883/2004z 29 kwietnia 2004 r. w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, RozporządzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 987/2009 z 16 września 2009r. dotyczące wykonaniarozporządzenia (WE) nr 883/2004 w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 465/2012 z 22 maja 2012 r. zmieniającerozporządzenie (WE) nr 883/2004 w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego orazrozporządzenie (WE) nr 987/2009 dotyczące wykonywania rozporządzenia (WE) nr 883/2004 w częścidotyczącej ustalania uprawnień do zasiłku dla bezrobotnych dla osób powracającychpo pracy za granicą.13. Znajomość ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz. U. z 2023 r., poz. 1465 ze zm.) w zakresierozwiązywania umowy o pracę.14. Umiejętność obsługi komputera (w tym pakietów Word, Excel, Outlook) i innych urządzeń biurowych.Wymagania dodatkowe (pozostałe wymagania pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku):1. Doświadczenie w pracy w publicznych służbach zatrudnienia.2. Znajomość problematyki rynku pracy.3. Umiejętność planowania i organizowania pracy własnej.4. Umiejętność analizowania spraw i rozwiązywania problemów.5. Umiejętność pracy w zespole.6. Komunikatywność, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, odporność na stres.7. Mile widziana znajomość systemu Syriusz.8. Gotowość do dokształcania się i doskonalenia zawodowego.
Miejsce pracy: Piłsudskiego 64 b, 10-450 Olsztyn, powiat: m. Olsztyn, woj: warmińsko-mazurskie
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Wymagane dokumenty: Wymagane dokumenty i oświadczenia:1. List motywacyjny.2. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.3. Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie.4. Kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy, dotyczącychwszystkich zakończonych stosunków pracy podanych w kwestionariuszu osobowym. W przypadkutrwającego stosunku pracy złożenie przez kandydata oświadczenia/zaświadczenia zawierającego datęzatrudnienia.5. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniuz pełni praw publicznych.6. Oświadczenie o nieskazaniu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślneprzestępstwo skarbowe.7. Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.8. Klauzula zgody o treści:Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb aktualnej rekrutacji.List motywacyjny, kwestionariusz osobowy, oświadczenia wymienione w pkt 5, 6, 7 oraz klauzula zgodyna przetwarzanie danych osobowych muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem, a w przypadkudokumentów złożonych drogą elektroniczną każdy dokument wymagający własnoręcznego podpisumusi być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym e-PUAP.Wzory kwestionariusza osobowego, oświadczeń wymienionych w punkcie 5,6 i 7 oraz klauzula wymienionaw punkcie 8, dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej, w zakładce Ogłoszenia o naborach.Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać :1. W zamkniętej kopercie z dopiskiem: DOTYCZY NABORU NA STANOWISKO SPECJALISTYDS. EWIDENCJI I ŚWIADCZEŃ / SPECJALISTY DS. REJESTRACJI:1) osobiście: w siedzibie Miejskiego Urzędu Pracy w Olsztynie, al. Piłsudskiego 64Bw Olsztynie (pokój 25, II piętro - sekretariat) lub2) pocztą na adres: Miejski Urząd Pracy w Olsztynie, al. Piłsudskiego 64B, 10-450 Olsztyn Lub2. Elektronicznie:1) poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP: /MUP/SkrytkaESP;Termin składania dokumentów do 28.11.2024 roku.
Sposób aplikowania: za pośrednictwem urzędu
Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »