eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Łódźstarszy księgowy

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

starszy księgowy

Lokalizacja:

Łódź

łódzkie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Izba Administracji Skarbowej w Łodzi

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy księgowy w Dziale Rachunkowości w Pierwszym Urzędzie Skarbowym Łódź- Bałuty

90-436 Łódź al. Kościuszki 83

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzi rozrachunki z tytułu zobowiązań podatkowych oraz niepodatkowych należności budżetowych oraz rozlicza je wobec budżetu państwa i jednostek samorządu terytorialnego.
  • Na bieżąco analizuje salda rozrachunków podatników w celu likwidacji zaległości, nadpłat.
  • Rozpatruje wnioski podatników w sprawach przerachowań, dokonuje przerachowań, wystawia w tym zakresie postanowienia na podstawie ustawy Ordynacja podatkowa.
  • Sporządza odpowiedzi na zajęcia wierzytelności, przygotowuje zbiegi egzekucji sądowej z administracyjną. Prowadzi korespondencję z komornikami sądowymi oraz administracyjnymi.
  • Sporządza odpowiedzi na zapytania podatników, organów podatkowych oraz innych instytucji.
  • Comiesięcznie uzgadnia zapisy księgowe na kartach rozrachunków podatników.
  • Dostarcza informacji innym komórkom urzędu o aktualnym stanie rozrachunków podatników celem zapewnienia prawidłowej realizacji ich zadań.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań



  • praca w siedzibie Urzędu na stanowisku administracyjno-biurowym z przewagą wysiłku umysłowego, związana z permanentną obsługą klientów zewnętrznych,

  • praca przeważnie siedząca, przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy,

  • narzędzia pracy - sprzęt biurowy (np. komputer, drukarka, niszczarka, itp.)


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy



  • stanowisko pracy zlokalizowane w budynku pięciopiętrowym,

  • stanowisko pracy oświetlone światłem naturalnym i sztucznym,

  • budynek posiada bariery architektoniczne (brak podjazdów dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, budynek wyposażony jest w windę, co umożliwia osobom o ograniczonej sprawności ruchowej dostęp do wyższych kondygnacji budynku,

  • na parterze budynku znajduje się pomieszczenie higieniczno-sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

ZACHĘCAMY DO APLIKOWANIA PRZEZ FORMULARZ ELEKTRONICZNY (przycisk – APLIKUJ ELEKTRONICZNIE).


W PRZYPADKU SKŁADANIA OFERTY W FORMIE PAPIEROWEJ: WYMAGANE OŚWIADCZENIA I KWESTIONARIUSZ OSOBOWY MUSZĄ BYĆ OPATRZONE TWOIM WŁASNORĘCZNYM PODPISEM.


Nie rozpatrzymy ofert niespełniających wymagań formalnych lub otrzymanych po terminie.


Jeśli w ogłoszeniu wymagane jest określone doświadczenie zawodowe lub staż pracy, w swojej aplikacji musisz jednoznacznie wykazać jego długość i rodzaj. Możesz to zrobić, dołączając kopie dokumentów, takich jak:



  • świadectw pracy dotyczących zakończonych okresów zatrudnienia,

  • zaświadczenia o trwającym stosunku pracy,

  • zaświadczenia od zleceniodawców, potwierdzające czas trwania umowy i zakres obowiązków,

  • zaświadczenia o odbytym stażu lub praktykach, z podanym zakresem wykonywanych zadań i czasem ich trwania,

  • inne dokumenty jednoznacznie potwierdzające długość i rodzaj doświadczenia zawodowego.


Pamiętaj, że sama umowa o pracę lub każda inna umowa cywilnoprawna nie jest wystarczającym potwierdzeniem okresu zatrudnienia.


Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.


Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym e-mailowo. Prosimy o systematyczne sprawdzanie skrzynek mailowych.


W przypadku aplikowania za pośrednictwem formularza elektronicznego informujemy, iż formularz zawiera wszystkie niezbędne w naborze oświadczenia (należy zaznaczyć checkboxy). Osoba, która wygra nabór będzie zobowiązana do przekazania w dniu zatrudnienia kompletu podpisanych dokumentów aplikacyjnych. Jednocześnie prosimy o przesyłanie tylko niezbędnych dokumentów.


Oferty odrzucone oraz oferty kandydatek/kandydatów niewyłonionych w naborze zniszczymy po zakończeniu naboru, natomiast aplikacje maksymalnie 5 najlepszych kandydatek/kandydatów wyłonionych, ale niezatrudnionych w trakcie naboru – po upływie 3 miesięcy od dnia obsadzenia stanowiska pracy.


Członkowie korpusu służby cywilnej podlegają ograniczeniom w prowadzeniu działalności gospodarczej zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne.


Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie w Izbie Administracji Skarbowej w Łodzi oraz wzory oświadczeń są dostępne na stronie BIP pod adresem: https://www.gov.pl/web/ias-lodz/wzory-dokumentow-do-pobrania


Informujemy, że osoby które będą uczestniczyły w rozmowie kwalifikacyjnej, otrzymają po ogłoszeniu wyniku naboru wiadomość e-mail z linkiem do dobrowolnej, anonimowej ankiety. Ankieta zawiera pytania dotyczące przebiegu rekrutacji i służy do badania poziomu satysfakcji tego procesu.


INFORMACJE SYGNALNE[i]


W przypadku stwierdzenia podczas naboru naruszeń przepisów prawa  możesz dokonać zgłoszenia tego faktu:


pisemnie:
a.       pocztą elektroniczną na adres: zgłoszenie.wewnetrzne.ias.lodz@mf.gov.pl;


b.      listownie na adres siedziby izby: al. Kościuszki 83, 90-436 Łódź, w dwóch kopertach, z czego wewnętrzną kopertę należy opatrzeć dopiskiem „Zgłoszenie wewnętrzne”;


2.      ustnie:


a.       telefonicznie lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;


b.      w trakcie bezpośredniego spotkania z osobą upoważnioną do przyjmowania zgłoszeń, z którego osoba ta sporządza protokół;


Z osobami upoważnionymi do przyjmowania zgłoszeń kontaktować się możesz pod nr tel. 422******;  (42) 25-47-000 wew. 240; (42) 25-47-000 wew. 305


W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 lit a), zgłoszenie można przesłać z adresu
e-mail - przy czym, zgłoszenie winno być opatrzone podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.


Spotkanie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. b), nastąpi na twój wniosek, w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku.
Zgłoszenie powinno zawierać w szczególności:


1.      datę dokonania zgłoszenia;


2.      dane osobowe sygnalisty pozwalające na ustalenie jego tożsamości;


3.      adres do kontaktu sygnalisty;


4.      dane osoby, której dotyczy zgłoszenie;


5.      przedmiot naruszenia, w tym:


        a. szczegółowy opis naruszenia prawa;


        b. datę wystąpienia naruszenia prawa lub zdarzenia, które do niego doprowadziło albo może doprowadzić.


[i] Ustawa z 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów(Dz. U. z 2024 r., poz. 982)



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w administracji lub powyżej 6 miesięcy w obszarze prawa podatkowego.

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Podstawowa wiedza w zakresie prawa podatkowego, Ordynacji podatkowej oraz ustawy o rachunkowości
  • Grzeczność i uprzejmość
  • Otwarty stosunek do klienta oraz umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły
  • Umiejętność pracy w zespole, współpracy z innymi pracownikami dzielenia się wiedzą oraz informacjami
  • Umiejętność pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu
  • Umiejętność organizacji pracy
  • Umiejętność stosowania przepisów prawa w praktyce
  • Obsługa: MS Office: Word oraz Excel
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Umiejętność obsługi aplikacji i systemów informatycznych MF i IAS obsługiwanych na stanowisku pracy.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie: https://www.gov.pl/web/ias-lodz/wzory-dokumentow-do-pobrania
  • Oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami (wzór oświadczenia - Dz. U. z 2017 r. poz. 423), dotyczy wyłącznie osób urodzonych przed dniem 01 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-02-17
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Izba Administracji Skarbowej w Łodzi
    al. Kościuszki 83
    90-436 Łódź
    Kancelaria, pokój nr 1
    z dopiskiem: ogłoszenie nr 148242

    Kontakt do pracodawcy:

    Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




    Oferta pochodzi z serwisu
    oferty pracy infopraca
    POPRZEDNIA OFERTA Instalator Wszystkie oferty NASTĘPNA OFERTA kierownik zespołu

    Szukasz pracownika?
    Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

    sprawdź szczegóły

    data publikacji: 2025-02-12

    do końca oferty: 57 dni

    pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

    branże: Księgowość / Audyt

    aplikuj

    Sprawdź oferty na podobne stanowiska

    Praca - wiadomości i porady

    Czy trudno jest obecnie o znalezienie pracy w handlu? Odpowiedzi na to i inne pytania dostarcza najnowsze opracowanie Grafton Recruitment, które dowodzi, że w drugim kwartale bieżącego roku liczba ofert pracy wzrosła o 16% rdr. Zapotrzebowanie ...

    Planując zmianę pracy i nową ścieżkę zawodową, należy solidnie przygotować się do procesu rekrutacji. Choć każdy z nas zapewne choć raz miał okazję uczestniczyć w rozmowie z rekruterem, to warto pamiętać o kilku ważnych zasadach ...

    W 2023 roku mediana wynagrodzeń osób pracujących w Polsce wyniosła 7 144 PLN i była wyższa o 887 PLN niż w roku ubiegłym (o 14,2%). Niestety dysproporcje między zarobkami kobiet i mężczyzn nadal są bardzo widoczne. Podobnie jak w latach ...

    Dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji wzbudza nie tylko ciekawość, ale również obawę. Pewnie większości z nas w ostatnim czasie przemknęła przez głowę myśl - co w przyszłości stanie się z moją pracą? Na to pytanie oczywiście ...

    Rozpoczęły się wakacje. Nadmorskie miejscowości zapełniły się turystami. A w związku z tym wzrosło zapotrzebowanie na pracowników. Najwięcej ofert pracy pojawiło się w handlu - lokalach usługowych czy dyskontach. Najwięcej w tym roku ...