Kto szuka:
Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi
Stanowisko:
Inspektor
Numer referencyjny:
150739
Lokalizacja:
Łódź
łódzkie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
czynniki uciążliwe: zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
Praca w stresie pod presją czasu. Praca zmianowa.
Kontakty zewnętrzne:
kilka razy dziennie: kontakt z klientem zewnętrznym indywidualnym i instytucjonalnym
Inne: długotrwała praca przy komputerze, wymuszona pozycja ciała, praca w godzinach nadliczbowych istnieją bariery architektoniczne w zakresie poruszania się po budynku - utrudniony dostęp dla osób z niepełnosprawnością, poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Zakres zadań
- przyjmowanie wniosków w zakresie legalizacji pobytu i pracy cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: przyjmowanie wniosków, pobieranie odcisków linii papilarnych, pobieranie niezbędnych opłat skarbowych oraz pozostałych opłat ustawowych
- przygotowywanie pism w toku prowadzonych postępowań administracyjnych, archiwizacja dokumentów, pełnienie funkcji protokolanta
- wprowadzanie wniosków do ogólnopolskiego systemu informatycznego rejestrującego cudzoziemców i przekazywanie ich pracownikom prowadzącym postępowanie administracyjne w dalszej części
- prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie legalizacji pobytu i pracy cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym również w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą
- przyjmowanie wniosków o wydanie lub wymianę karty pobytu, Wydawanie kart pobytu cudzoziemcom. Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach wydania lub wymiany kart pobytu cudzoziemcom
- realizacja pozostałych zadań wynikających z ustawy o cudzoziemcach: przyjmowanie zawiadomienia od cudzoziemca o utracie lub uszkodzeniu karty pobytu oraz wydawanie nieodpłatnie zaświadczenie potwierdzającego ten fakt, unieważnianie kart pobytu w elektronicznym rejestrze cudzoziemców
- udostępnianie danych przetwarzanych w krajowym zbiorze rejestrów, ewidencji i wykazu w sprawach cudzoziemców, podmiotom wskazanym w ustawie o cudzoziemcach w zakresie niezbędnym do realizacji ich ustawowych zadań.
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie- aktualne zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego
- język angielski-komunikatywnie
- znajomość aktów prawnych w zakresie: ustawy o cudzoziemcach, ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium RP oraz przepisów wykonawczych do tych ustaw, znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, znajomość kodeksu postępowania administracyjnego
- umiejętności: stosowania przepisów w praktyce, praca w zespole, redakcyjne, interpersonalne, radzenie sobie w sytuacjach stresowych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- obsługa systemu informatycznego rejestrującego cudzoziemców
- doświadczenie w prowadzeniu postępowań administracyjnych
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »