eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Łódźinspektor

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

inspektor

Lokalizacja:

Łódź

łódzkie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Łodzi

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor do spraw gatunków obcych i ochrony gatunkowej w Wydziale Ochrony Przyrody i Obszarów Natura 2000

90-113 Łódź ul. Traugutta 25

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • wprowadzanie danych dotyczących inwazyjnych gatunków obcych do Centralnego Rejestru Danych o IGO;
  • prowadzenie spraw dotyczących zezwoleń na odstępstwa od zakazów obowiązujących w stosunku do inwazyjnych gatunków obcych stwarzających zagrożenia dla Polski, a także przeprowadzanie kontroli spełniania warunków określonych w wydawanych zezwoleniach;
  • prowadzenie spraw dotyczących działań zaradczych w stosunku do inwazyjnych gatunków obcych;
  • prowadzenie spraw dotyczących wymierzania administracyjnych kar pieniężnych za naruszenia zakazów obowiązujących w stosunku do inwazyjnych gatunków obcych;
  • opiniowanie utworzenia i prowadzenia ogrodu zoologicznego, botanicznego, azylu dla zwierząt oraz przeprowadzanie kontroli ogrodów zoologicznych, ogrodów botanicznych, ośrodków rehabilitacji zwierząt oraz azyli dla zwierząt w zakresie ich działalności;
  • prowadzenie spraw dotyczących zezwoleń na czynności podlegające zakazom obowiązującym w stosunku do gatunków roślin, zwierząt lub grzybów objętych ochroną gatunkową oraz kontroli spełniania warunków określonych w wydanych zezwoleniach;
  • prowadzenie spraw dotyczących zezwoleń na odstępstwa od zakazów obowiązujących w stosunku do gatunków zwierząt niebezpiecznych dla życia i zdrowia ludzi zaliczonych do kategorii II, a także kontroli spełniania warunków określonych w wydawanych zezwoleniach;
  • prowadzenie spraw w zakresie określania kosztów transportu lub utrzymywania gatunków obcych do czasu przekazania uprawnionemu podmiotowi oraz rozliczanie kosztów transportu oraz utrzymywania żywych okazów gatunków chronionych na podstawie rozporządzenia Rady (WE) Nr 338/97 z dnia 9 grudnia 1996 r. w sprawie ochrony gatunków dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi, przewożonych przez granicę państwa bez zezwolenia i zatrzymanych przez organy celne.


Warunki pracy


  • praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów;

  • użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów);

  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin;

  • oświetlenie naturalne i sztuczne;

  • wykonywanie zadań pod presją czasu;

  • częste kontakty z klientem zewnętrznym;

  • praca na XI bądź XII piętrze;

  • przed budynkiem podjazd dla wózków inwalidzkich;

  • windy z dostosowaniem dla osób niepełnosprawnych;

  • niedostosowane toalety dla osób niepełnosprawnych;

  • w budynku nie występują szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy;

  • wyjazdy terenowe.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Oświadczenie prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na serwisie internetowym https://www.gov.pl/web/rdos-lodz/wzory-oswiadczen w zakładce O RDOŚ-> Praca -> Wzory oświadczeń.

  • List motywacyjny powinien być podpisany.

  • Kandydaci zakwalifikowani do kolejnych etapów naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem o terminie testu wiedzy i/lub rozmowie kwalifikacyjnej.

  • Oferty otrzymane lub uzupełnione po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego).

  • Oferty odrzucone mogą być odebrane w terminie 1 miesiąca od dnia ogłoszenie informacji o wyniku naboru, w pok. 1209 (XII piętro) siedziby RDOŚ w Łodzi po umówieniu się telefonicznym.

  • Proponowane wynagrodzenie zasadnicze: 5 000,00 zł + dodatek stażowy.

  • Pozostałe oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.

  • Mile widziane oferty osób niepełnosprawnych. 

  • Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 426******.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie bądź wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów z zakresu następujących ustaw: o gatunkach obcych, o ochronie przyrody, o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko, Prawo ochrony środowiska, Kodeks postępowania administracyjnego oraz o służbie cywilnej;
  • znajomość przepisów prawa unijnego w zakresie inwazyjnych gatunków obcych;
  • umiejętność rozpoznania i identyfikowania inwazyjnych gatunków obcych;
  • ogólna wiedza przyrodnicza;
  • umiejętność redagowania dokumentów urzędowych (decyzje, postanowienia, zarządzenia) i stosowania prawa w praktyce;
  • umiejętność odnajdywania informacji pomocniczych przy realizowaniu powierzonych zadań;
  • sprawna obsługa komputera i pakietów biurowych m.in. MS Office,;
  • komunikatywność i wysoka kultura osobista,umiejętność przekazywania informacji w sposób: jasny, precyzyjny i zwięzły;
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • przeszkolenie z zakresu ochrony przyrody i kodeksu postępowania administracyjnego;
  • znajomość uwarunkowań środowiskowych na terenie województwa łódzkiego;
  • umiejętność posługiwania się informacją przestrzenną i oprogramowaniem typu GIS;
  • znajomość jednego z obowiązujących w UE języków obcych;
  • umiejętność analitycznego myślenia i rozwiązywania problemów oraz działania w sytuacjach stresowych;
  • umiejętność pracy w zespole;
  • znajomość zasad i technik legislacyjnych;
  • prawo jazdy kat. B


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie dla kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r., iż w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. nie pracowali, nie pełnili służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie byli współpracownikami tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu/odbyciu stażu lub praktyk, referencje, w przypadku umów cywilnoprawnych zaświadczenia o wykonaniu umowy - protokoły odbioru)

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-03-29
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska
    Traugutta 25
    90-113 Łódź
    sekretariat: XII piętro pokój nr 1214

    Oświadczenie prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na serwisie internetowym
    https://www.gov.pl/web/rdos-lodz/wzory-oswiadczen w zakładce O RDOŚ-> Praca -> Wzory oświadczeń

    Kontakt do pracodawcy:

    Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




    Oferta pochodzi z serwisu
    oferty pracy infopraca

    Szukasz pracownika?
    Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

    sprawdź szczegóły

    data publikacji: 2025-03-20

    do końca oferty: 58 dni

    pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

    branże: Administracja publiczna

    aplikuj

    Sprawdź oferty na podobne stanowiska

    Praca - wiadomości i porady

    Zostać czy zmienić? To pytanie zadaje sobie wielu pracowników. W 2017 roku, na podstawie dane z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeanalizowaliśmy progresję wynagrodzeń osób często zmieniających pracę oraz tych, którzy byli lojalni ...

    O tym, że dyskryminowanie płacowe mężczyzn jest spoko i innych problemach z definicją i liczeniem luki płacowej w Dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2023/970.

    W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń, w 2023 roku uczestniczyło 80 290 osób. 75% uczestników mieszka w miastach powyżej 100 000 mieszkańców, 74% ma wykształcenie wyższe, a 84% jest zatrudnionych w firmach prywatnych. W artykule ...

    Główny Urząd Statystyczny poinformował, że w kwietniu 2024 roku przeciętne miesięczne wynagrodzenie było o 11,3% wyższe r/r i wyniosło 8271,99 zł brutto.

    Jeszcze do niedawna studentom i absolwentom stawiającym pierwsze kroki na rynku pracy pracodawcy oferowali często możliwość odbycia stażu. Haczyk tkwił w tym, że za te ostatnie dość niechętnie płacono. Najnowsze doniesienia Grupy Progres ...