eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Krakówstarszy inspektor wojewódzki

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

starszy inspektor wojewódzki

Lokalizacja:

Kraków

małopolskie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy inspektor wojewódzki do spraw nadzoru merytoryczno-finansowego oraz analiz w Oddziale do Spraw Budżetu Polityki Społecznej w Wydziale Polityki Społecznej

31-156 Kraków Basztowa 22

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Realizuje budżet Wojewody w zakresie wybranych zagadnień z obszaru polityki społecznej, w tym w zakresie inwestycji, między innymi poprzez: dbanie o aktualizację planów finansowych i dokonywanie zmian w planach finansowych, dokonywanie zmian w harmonogramach rocznych, rozliczanie miesięcznych dotacji przekazywanych do jednostek samorządu terytorialnego, analizowanie wniosków składanych potrzeb przez jednostki samorządu terytorialnego/jednostki podległe/podmioty niepubliczne, przygotowywanie projektów umów (w tym akceptacja wzorów umów oraz umów przygotowanych przez oddziały merytoryczne) wnioskuje do Wydziału Finansów i Budżetu o przekazanie miesięcznych dyspozycji przekazania dotacji dla jednostek samorządu terytorialnego / jednostek podległych w celu prawidłowego gospodarowania środkami publicznymi, opracowuje wnioski do właściwych ministerstw o uruchomienie środków finansowych w ramach rezerwy ogólnej i rezerw celowych celem zabezpieczenia finansowego zadań z zakresu polityki społecznej, przygotowuje projekty odpowiedzi dotyczące udzielenia informacji publicznej
  • Koordynuje gospodarowanie środkami publicznymi w obszarach zabezpieczenia społecznego, rodziny, pracy i zdrowia w celu zapewnienia środków finansowych na realizację zadań jednostek samorządu terytorialnego/jednostek podległych/podmiotów niepublicznych poprzez opracowanie założeń i wytycznych do planu, opracowanie katalogu funkcji, zadań, podzadań i działań, wyznaczenie terminów, weryfikację materiałów sporządzonych przez ww. stanowiska pracy oraz dokonanie z nimi niezbędnych korekt i uzgodnień, sporządzenie formularzy planistycznych i opracowanie jednolitego, zgodnego z „notą budżetową” planu budżetu Wojewody (w horyzoncie czasowym 4-letnim) w zakresie polityki społecznej. Ponadto, w zakresie pozostałych zadań objętych zakresem czynności, sporządza plan budżetu (w horyzoncie czasowym 2-letnim) poprzez opracowanie planu dochodów i wydatków budżetowych, podział środków finansowych dla Wydziału/jednostek samorządu terytorialnego/ jednostek podległych oraz opracowanie rocznego harmonogramu dochodów i wydatków budżetowych
  • Realizuje program rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Aktywny Maluch 2022– 2029 w zakresie zadań realizowanych przez Oddział, w tym współpraca z oddziałem merytorycznym
  • Dokonuje analizy wykonania zadań rzeczowych oraz dochodów i wydatków budżetowych w poszczególnych jednostkach samorządu terytorialnego/jednostkach podległych/podmiotach niepublicznych w celu prawidłowego rozliczenia wydatkowania środków publicznych
  • Kontroluje prawidłowość wykorzystania środków finansowych przez jednostki samorządu terytorialnego/jednostki podległe/podmioty niepubliczne. W razie potrzeby bierze udział w kontrolach zewnętrznych prowadzonych przez inne komórki Wydziału
  • Zbiera, gromadzi i przetwarza dane, tym w zakresie rozliczania środków publicznych, poprzez pozyskiwanie i zanalizowanie informacji z jednostek samorządu terytorialnego/jednostek podległych/podmioty niepubliczne w celu opracowanie zbiorczych zestawień dla potrzeb statystycznych, analitycznych i planistycznych na potrzeby właściwych ministerstw i innych organów, m.in. z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego (CAS)


Warunki pracy

Krajowe wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) praca w terenie lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach,  planowanie budżetu w zakresie wybranych zagadnień finansowanych w Wydziale (łącznie ok. 70 zagadnień), w tym samym czasie odbywa się planowanie budżetu państwa i konieczność przesłania do Wydziału Finansów i Budżetu dyspozycji przekazania do samorządów dotacji (182 gminy lub 22 powiaty, ok. 70 zagadnień), podzielność uwagi polegająca najednoczesnym bieżącym wykonywaniu zadań wymagających skupienia ze względu na gospodarowanie dużymi środkami publicznymi i odbieraniu dziennie ok. 20-30 telefonów, przedstawianie propozycji podziału dotacji na poszczególne jst (zagrożenie korupcją), rozliczania prawidłowości wykorzystania dotacji przez poszczególne jst (zagrożenie korupcją).


W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).


Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo  lub telefonicznie (koniecznie podaj swój nr telefonu i adres mailowy). Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Upewnij się, że przesłałeś wszystkie wymagane przez nas oświadczenia i mają one odpowiednią treść. Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.


Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy. Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.


Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.


Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.


W Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie ustalono Procedurę w sprawie przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych, o których mowa w ustawie z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U z 2024 r. poz. 928). Pełna informacja o tym kto może zostać sygnalistą, z jakich obszarów można wewnętrznie zgłaszać naruszenie prawa oraz w jaki sposób tego poufnie dokonać, dostępna jest na stronie Biuletynu Informacji Publicznej MUW w Krakowie (zakładka „Sygnaliści”) pod adresem: https://bip.malopolska.pl/muw,m,430357,sygnalisci.html



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej, w tym 1 rok w obszarze finansów publicznych - potwierdzone kserokopiami świadectw pracy lub innych dokumentów

pozostałe wymagania niezbędne:

  • bardzo dobra znajomość przepisów: ustawy o finansach publicznych, ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, o pomocy społecznej, ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej, finansowanych ze środków publicznych, ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o karcie dużej rodziny, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy – prawo energetyczne, ustawy o dodatku osłonowym, ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i ich rodzin „Za życiem”, ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego, rozporządzenia w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, znajomość przepisów rozporządzenia w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, rozporządzenia w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji ze środków budżetu państwa
  • znajomość przepisów ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
  • myślenie analityczne
  • skuteczna komunikacja
  • odporność na stres
  • umiejętność organizacji pracy
  • orientacja na klienta
  • asertywność
  • umiejętność pracy w zespole
  • dobra znajomości obsługi komputera, w tym pakietu MS Office (Excel) - będzie sprawdzone podczas egzaminu
  • kultura osobista
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość oprogramowania CAS (centralnej aplikacji statystyczna), EZD (elektroniczne zarządzanie dokumentami)
  • umiejętność syntetycznego myślenia
  • obiektywizm
  • swoboda wypowiedzi
  • umiejętność negocjacji
  • umiejętność rozwiązywania problemów i działania w sytuacjach nieprzewidywalnych
  • umiejętność pracy w sytuacjach stresujących, zwłaszcza pod presją czasu
  • zaangażowanie


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-12-03
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Składanie dokumentów z dopiskiem w tytule przekazanej wiadomości „Oferta pracy WP- 43-2024”
    Osobiście (na dzienniku podawczym) lub droga pocztową: Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków
    Elektronicznie poprzez skrzynkę podawczą na ePUAP Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie /ag9300lhke/skrytka lub mailowo na adres kadry@malopolska.uw.gov.pl
    Dokumenty przesyłane elektronicznie muszą być podpisane profilem zaufanym ePUAP lub odręcznie podpisane i zeskanowane

    Kontakt do pracodawcy:

    Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




    Oferta pochodzi z serwisu
    oferty pracy infopraca
    POPRZEDNIA OFERTA referent prawny Wszystkie oferty NASTĘPNA OFERTA kierownik oddziału

    Szukasz pracownika?
    Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

    sprawdź szczegóły

    data publikacji: 2024-11-27

    do końca oferty: 60 dni

    pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

    branże: Administracja publiczna

    aplikuj

    Sprawdź oferty na podobne stanowiska

    Praca - wiadomości i porady

    Trwa sezon na pracę sezonową. Wiele osób korzysta z tej formy zgromadzenie dodatkowych oszczędności i zdobycia doświadczenia w rożnych branżach. Dla uczniów i studentów to często pierwsze zetknięcie z rynkiem pracy w ogóle. Eksperci HR ...

    Projekt ustawy o układach zbiorowych pracy, chociaż zawiera pewne korzystne zmiany, nie wpłynie znacząco na ożywienie porozumień zbiorowych w naszym kraju. Proponuje też zapisy uderzające w wolność rokowań zbiorowych, jedną z kluczowych ...

    Jeszcze do niedawna studentom i absolwentom stawiającym pierwsze kroki na rynku pracy pracodawcy oferowali często możliwość odbycia stażu. Haczyk tkwił w tym, że za te ostatnie dość niechętnie płacono. Najnowsze doniesienia Grupy Progres ...

    Za nieco ponad miesiąc Boże Narodzenie. To najgorętszy okres, jeśli chodzi o pracę dorywczą. Jak podaje Personnel Service, ofert pracy sezonowej jest niemal tyle samo co przed rokiem, a stawki wzrosły o minimum 8%. Najwięcej zarobią ...

    Główny Urząd Statystyczny poinformował, że w styczniu 2024 roku przeciętne miesięczne wynagrodzenie było o 12,8% wyższe r/r i wyniosło 7768,35 zł brutto. Względem grudnia 2023 r. przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto było wyższe ...