Kto szuka:
Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Numer referencyjny:
147894
Lokalizacja:
Kraków
małopolskie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
Zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych, praca pod presją czasu.
W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Zakres zadań
- Realizuje działania w zakresie: ustalania czy mają zastosowanie przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego; ustalania kraju właściwego w pierwszej kolejności do ustalenia prawa oraz wypłaty świadczeń w przypadku świadczeń rodzinnych i wychowawczych; prowadzenia postępowań w zakresie ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych i wychowawczych, w tym także z wniosków zagranicznych; kwalifikacji świadczeń jako nienależnie pobrane oraz prowadzenia postępowań w sprawie nienależnie pobranych świadczeń; rodzinnego kapitału opiekuńczego, świadczeń wychowawczych od okresu świadczeniowego 2022/2023 w celu ustalenia ustawodawstwa mającego pierwszeństwo zgodnie z przepisami o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego; obsługi zagranicznych tytułów wykonawczych R017 oraz zagranicznych wniosków o potrącenia R001 w celu odzyskania należności
- Udziela odpowiedzi na pytania właściwych organów zagranicznych w związku z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego za pomocą formularzy SED i kompletuje dokumentację w tym zakresie w celu przekazania informacji zagranicznym instytucjom właściwym
- Przygotowuje projekty odpowiedzi w indywidualnych sprawach interwencyjno-informacyjnych, udziela informacji klientom w trakcie przyjmowania Stron w siedzibie Urzędu, obsługi infolinii oraz formularza kontaktowego
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- znajomość przepisów krajowych: ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, ustawy o rodzinnym kapitale opiekuńczym, kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość przepisów unijnych: rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 883/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 987/2009 z dnia 16 września 2009 r. dotyczące wykonywania rozporządzenia (WE) nr 883/2004 w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego
- znajomość ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
- umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania prawa w praktyce
- myślenie analityczne
- skuteczna komunikacja
- odporność na stres
- umiejętność organizacji pracy
- umiejętność pracy w zespole
- obsługa komputera, w tym znajomość pakietu MS OFFICE
- kultura osobista
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- komunikatywna znajomość (poziom B1) języka angielskiego lub niemieckiego lub francuskiego
- umiejętność pracy pod presją czasu
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »