Kto szuka:
Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Numer referencyjny:
145698
Lokalizacja:
Kraków
małopolskie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
Praca w terenie, w szczególnie trudnych warunkach środowiskowych, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) praca w terenie lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, zagrożenie korupcją, nietypowe godziny pracy (w tym dyżury)- protokołowanie posiedzeń składów oceniających w godzinach popołudniowych (tj. do 18.00), praca w weekendy.
W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Zakres zadań
- Nadzoruje wpływ wniosków o wydanie decyzji ustalającej poziom potrzeby wsparcia i planuje posiedzenia składów oceniających stacjonarnych (odbywających się w siedzibie zespołu) i wyjazdowych (odbywających się w miejscu stałego pobytu osoby z niepełnosprawnością) w oparciu o dokonane analizy, koordynuje i obsługuje posiedzenia co najmniej dwuosobowych składów oceniających (o specjalności: psycholog, pracownik socjalny, doradca zawodowy, pedagog, fizjoterapeuta oraz pielęgniarka/ pielęgniarz). Nadzoruje wprowadzanie wniosków składanych przez osoby z niepełnosprawnościami do systemu informatycznego SI EKSMOON.
- Sprawuje nadzór nad poprawnością, terminowością oddawanej przez specjalistów dokumentacji postępowania. Weryfikuje pod względem formalno-prawnym sporządzane projekty decyzji administracyjnych. Przygotowuje do oddziału finansowego zestawienia finansowe z posiedzeń składów oceniających
- Realizuje zadania związane z postępowaniami prowadzonymi w wyniku złożonych wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy (II instancja) dotyczącej wydanej decyzji ustalającej poziom potrzeby wsparcia, a także sprawy w związku z wniesionym odwołaniami do sądu pracy i ubezpieczeń społecznych.
- Udziela klientom zewnętrznym, nieinstytucjonalnym oraz instytucjom współpracującym pełnej i wyczerpującej informacji o trybie i zasadach postępowania oceniającego.
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji publicznej - potwierdzone kopiami dokumentów
- znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
- znajomość ustawy o świadczeniu wspierającym
- znajomość kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
- umiejętność stosowania prawa w praktyce i dokonywania interpretacji przepisów
- umiejętności analityczne
- umiejętność obsługi komputera, w tym znajomość pakietu MS Office
- wysoka kultura osobista
- skuteczna komunikacja
- odporność na stres, umiejętności działania w sytuacjach stresowych i nieprzewidywalnych
- umiejętność organizacji pracy własnej oraz w zespole
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »