eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Katowiceradca prawny

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

radca prawny

Lokalizacja:

Katowice

śląskie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Ministerstwo Przemysłu w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

radca prawny Departament Prawny

40-039 Katowice ul. Powstańców 30

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przygotowuje projekty opinii prawnych w zakresie kompetencji Ministra Przemysłu oraz zadań realizowanych przez Ministerstwo
  • Występuje przed sądami administracyjnymi i powszechnymi w charakterze pełnomocnika procesowego, w tym przygotowuje i składa pisma procesowe w sprawach rozpatrywanych przez sądy powszechne oraz wnosi skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego
  • Opiniuje i parafuje pod względem formalno-prawnym projekty: pełnomocnictw i upoważnień, umów i porozumień zawieranych w imieniu Skarbu Państwa przez Ministra Przemysłu i Ministerstwo Przemysłu , innych oświadczeń woli i wiedzy składanych w imieniu Skarbu Państwa, postanowień i decyzji administracyjnych, odpowiedzi na skargi do sądów administracyjnych oraz sprzeciwy od decyzji, pism procesowych w sprawach rozpatrywanych przez sądy administracyjne
  • Opiniuje projekty zawiadomień o możliwości popełnienia przestępstwa lub przestępstwa skarbowego składanych w imieniu Ministra Przemysłu lub Ministerstwa i wykonuje czynności procesowe w toku postępowania karnego
  • Analizuje pod kątem prawnym i opiniuje zasady realizacji inwestycji finansowanych ze środków Ministerstwa oraz przewidywane skutki zaniechania lub wstrzymania ich realizacji, w tym w zakresie regulowania zobowiązań finansowych
  • Analizuje wnioski o wydanie orzeczeń prejudycjalnych przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej pod kątem skutków, jakie odpowiedź udzielona na postawione we wniosku pytania może mieć dla ustawodawstwa polskiego bądź dla kierunków polityki krajowej oraz analizuje orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej pod kątem wpływu zawartych w nim tez na stan ustawodawstwa polskiego i kierunki polityki krajowej, w zakresie właściwości Ministra
  • Opiniuje i przygotowuje projekty aktów prawnych oraz regulacji wewnętrznych
  • Realizuje inne zadania zlecone przez Dyrektora Departamentu Prawnego z zakresu pomocy prawnej


Warunki pracy


  • Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego.

  • Duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych.

  • Praca przy komputerze w pozycji siedzącej.

  • Użytkowanie sprzętu biurowego. 

  • Stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z zapewnieniem bezpieczeństwa danych.

  • Charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami.

  • Praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku 

  • Gotowość do krajowych podróży służbowych



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
stażu pracy na stanowisku związanym z wykonywaniem obsługi prawnej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Uprawienia zawodowe radcy prawnego
  • Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
  • Znajomość procesu legislacyjnego
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2, w tym znajomość terminologii prawniczej i umiejętność redagowania tekstów prawniczych w języku angielskim
  • Znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie administracji rządowej, w tym ustawy o służbie cywilnej, ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o finansach publicznych, ustawy - Prawo zamówień publicznych
  • Znajomość prawa cywilnego, prawa energetycznego
  • Umiejętność obsługi edytora tekstów oraz systemów informacji prawnej (np. LEX, Legalis).
  • Umiejętności: pracy w zespole, argumentowania, negocjowania, komunikatywność, określania priorytetów i samodzielnej organizacji pracy, logicznego myślenia, analizy i syntezy informacji, odporność na stres
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość przepisów prawa europejskiego


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego tj. co najmniej 3 lata stażu pracy związanego z wykonywaniem obsługi prawnej (zaświadczenia pracy, zakresy czynności, świadectwa pracy)
  • Kopię dokumentu potwierdzającego uprawienia zawodowe radcy prawnego
  • Kopię poświadczenia bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa 4 państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających co najmniej 2 lata stażu pracy w podmiotach związanych z obszarem energetyki (zaświadczenia pracy, zakresy czynności, świadectwa pracy)

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-11-01
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Przemysłu
    ul. Powstańców 30
    40-039 Katowice
    Dokumenty można przesłać pocztą, składać bezpośrednio w Kancelarii Ministerstwa Przemysłu w godzinach 8.00-16.00 lub przez ePUAP.

    Kontakt do pracodawcy:

    Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




    Oferta pochodzi z serwisu
    oferty pracy infopraca

    Szukasz pracownika?
    Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

    sprawdź szczegóły

    data publikacji: 2024-10-22

    do końca oferty: 60 dni

    pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

    branże: Administracja publiczna

    aplikuj

    Sprawdź oferty na podobne stanowiska

    Praca - wiadomości i porady

    Hays wraz z kancelarią Baker McKenzie prezentują wnioski z raportu "Wynagrodzenia - największe tabu polskiego rynku pracy?" Pytanie zawarte w tytule opracowania dość wyraźnie nakreśla tendencję zaznaczającą się nad Wisłą - od jawności ...

    W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń, w 2023 roku uczestniczyło 80 290 osób. 75% uczestników mieszka w miastach powyżej 100 000 mieszkańców, 74% ma wykształcenie wyższe, a 84% jest zatrudnionych w firmach prywatnych. W artykule ...

    Z danych Komisji Nadzoru Finansowego oraz Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że grupowe ubezpieczenia zdrowotne i na życie z roku na rok są coraz popularniejsze. Z czego wynika rosnące zainteresowanie tymi polisami? Na to pytanie odpowiadają ...

    Jak wynika z danych GUS, tylko w I. półroczu 2023 r. zgłoszono 28 400 osób poszkodowanych w wypadkach przy pracy, czyli o 1,8% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zwiększyła się również liczba poszkodowanych przypadająca ...

    Główny Urząd Statystyczny poinformował, że w listopadzie 2023 roku przeciętne miesięczne wynagrodzenie było o 11,8% wyższe r/r i wyniosło 7670,19 zł brutto. Względem października 2023 r. przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto ...