Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
radca
Lokalizacja:
Katowice
śląskie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Ministerstwo Przemysłu w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
radca do spraw administracji systemami i infrastrukturą informatyczną oraz cyberbezpieczeństwa Departament Cyfryzacji i Bezpieczeństwa
40-039 Katowice ul. Powstańców 30
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- projektuje, konfiguruje i utrzymuje architekturę systemów oraz infrastrukturę informatycznną, m.in. Microsoft Windows Serwer, Microsoft Exchange Server, MS SQL Server, Microsoft 365, Microsoft Active Directory, DNS, DHCP, FPT, serwer poczty, Linux, VMware i innych systemów funkcjonujących i planowanych do wdrożenia w ministerstwie
- pełni obowiązki administratora systemów serwerowych, w szczególności AD, DNS, DHCP i M365
- obsługuje i nadzoruje właściwe funkcjonowanie systemów i usług IT
- konfiguruje i zarządza kontami użytkowników
- zapewnia ciągłość działania krytycznych systemów informatycznych utrzymywanych przez ministerstwo
- nadzoruje wykonywanie kopii bezpieczeństwa danych oraz zabezpiecza nośniki z kopiami zapasowymi
- dokumentuje procedury zarządzania usługami realizowanymi przez systemy teleinformatyczne
- prowadzi dokumentacje inwentaryzacyjną oprogramowania
- prowadzi analizy ryzyka bezpieczeństwa informacji
- monitoruje oraz analizuje zdarzenia i zarządza incydentami w obszarze bezpieczeństwa informacji
- analizuje i wdraża zabezpieczenia oprogramowania i systemów funkcjonujących w ministerstwie
- pełni nadzór nad właściwym i prawidłowym wykorzystaniem systemów informatycznych
- przygotowuje rekomendacje w zakresie architektury serwerowej
- tworzy i aktualizuje polityki, instrukcje, zasady oraz procedury w kontekście użytkowania i bezpieczeństwa systemów i infrastruktury informatycznej ministerstwa
- monitoruje najnowsze trendy w obszarze technologii informatycznych i cyfrowych, z uwzględnieniem zagadnień z zakresu cyberbezpieczeństwa
Warunki pracy
- praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie
- praca na stanowisku z dostępem do informacji niejawnych
- ruchomy czas pracy, standardowe godz. pracy urzędu 08:15-16:15
- użytkowanie sprzętu biurowego
- stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z administrowaniem systemami i nfrastrukturą informatyczną oraz cyberbezpieczeństwem, dostępem do informacji niejawnych
- charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami
- praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku i poza nim, w tym delegacje krajowe
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „TWOJA APLIKACJA MUSI ZAWIERAĆ (DOKUMENTY NIEZBĘDNE)”
-
Kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i zostały złożone w terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze
-
Oferty niekompletne mogą zostać odrzucone
-
Aplikacje składane w wersji papierowej muszą zawierać własnoręcznie podpisane oświadczenia opatrzone datą
-
Kandydaci mogą być poproszeni o udostępnienie do wglądu oryginałów dokumentów, na podstawie których potwierdzane jest spełnianie przez nich warunków określonych w ogłoszeniu
-
Przekazanie dokumentów wymienionych w części „DOŁĄCZ, JEŚLI POSIADASZ (DOKUMENTY DODATKOWE)” nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatów
-
Prosimy o zapoznanie się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych zamieszczoną na stronie: https://www.gov.pl/web/mp/pracuj-z-nami
-
Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną
-
Możliwa jest rekrutacja zdalna
-
Informacja o wyniku naboru na powyższe stanowisko zostanie opublikowana na stronach internetowych: https://nabory.kprm.gov.pl/wyniki-naborow oraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Urzędu
- Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne) oraz Curriculum Vitae (CV) – zawierające dane kontaktowe i informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze
-
Oświadczenie o posiadaniu wykształcenia wyższego – zgodnie z wymaganiami niezbędnymi (zawierające informacje z dyplomu ukończenia studiów/ świadectwa ukończenia szkoły tj. nr dokumentu, rodzaj wykształcenia, uczelnia/szkoła, która wydała dyplom/świadectwo, wydział, kierunek, specjalizacja)
-
Kopie dokumentów potwierdzających co najmniej rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty
-
Należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia zawodowego tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty
-
Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych dot. dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "poufne" lub oświadczenie o posiadaniu poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "poufne” (zawierające informacje o organie, który wydał dokument, datę wydania i nr dokumentu, rodzaj klauzuli, okres ważności).
-
Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
-
Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
-
Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
-
Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
-
Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)
-
Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Do składania dokumentów zachęcamy osoby z niepełnosprawnościami
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe informatyka, informatyka ekonomiczna
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 10 lat doświadczenia zawodowego
w tym min. 5 lat doświadczenia w pracy w administracji publicznej;
min. 10 lat na stanowisku związanym z administrowaniem / zarządzaniem systemami serwerowymi z rodziny Microsoft,
pozostałe wymagania niezbędne:
- certyfikat ITIL Foundation
- Microsoft Certified Professional
- ukończone szkolenie Certified Information Systems Security Proffesional
- ukończone szkolenie Desingning and Deploying MS Exchange Server
- ukończone szkolenie Installation, Storage and Compute whit Windows Server Installation
- ukończone szkolenie Managing Microsoft Teams
- ukończone szkolenie Microsoft Security Operations Analyst
- ukończone szkolenie Vmware vSphere: Install, Configure, Manage
- znajomość systemów operacyjnych z rodziny MS Windows, Linux, pakietu biurowego (MS Office), komunikatorów (MS Teams, Webex, Zoom), znajomość systemów antywirusowych
- znajomość standardów bezpieczeństwa informacji
- znajomość architektury PC, LAN, WAN, WLAN, TCP/IP
- znajomość języka angielskiego na poziomie średnio zaawansowanym umożliwiającym posługiwanie się dokumentacją techniczną i konfigurowanie systemów informatycznych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- znajomość zasad funkcjonowania administracji rządowej
- znajomość ustawy o służbie cywilnej oraz aktów wykonawczych do ww. ustawy, w szczególności dotyczących pierwszej oceny, oceny okresowej oraz zasad sporządzania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej
- znajomość zarządzenia PRM w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
- znajomość normy PN-ISO/IEC 27001 system zarządzania bezpieczeństwem informacji
- Certyfikat Audytora Wewnętrznego SZBI ISO/IEC 27001
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2024-07-18
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Dokumenty można składać w formie papierowej na adres: Ministerstwo Przemysłu, ul. Powstańców 30 Katowice, z dopiskiem na kopercie: MP Radca DC - administrator systemów informatycznych.
Dokumenty można składać również osobiście w Kancelarii Ogólnej w godzinach 8.00-16.00.
Aplikacje można składać także przez ePUAP: /MP/domyslna oraz /MP/SkrytkaESP.
Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze.
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »