eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

radca

Lokalizacja:

Katowice

śląskie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Ministerstwo Przemysłu w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

radca do spraw Obronnych, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego Departament Cyfryzacji i Bezpieczeństwa

40-039 Katowice ul. Powstańców 30

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Koordynuje i odpowiada za zapewnienie przestrzegania przepisów z zakresu zarządzania kryzysowego, obronności i obrony cywilnej
  • Opracowuje i aktualizuje dokumenty wynikające z przepisów z zakresu zarządzania kryzysowego, obronności i obrony cywilnej
  • Nadzoruje i kontroluje jednostki podległe w zakresie określonym przepisami z zakresu zarządzania kryzysowego, obronności i obrony cywilnej
  • Koordynuje realizację obowiązków ministra w zakresie realizacji zadań przepisów z zakresu zarządzania kryzysowego, obronności i obrony cywilnej
  • Zarządza systemem szkoleń określonych przepisami z zakresu zarządzania kryzysowego, obronności i obrony cywilnej
  • Koordynuje działania związane z prawidłowym funkcjonowaniem ministerstwa w zakresie określonym przepisami związanymi z obronnością i zarządzeniem kryzysowym
  • Wydaje decyzje, postanowienia i inne akty oraz podejmuje czynności, podlegające kontroli sądów administracyjnych zgodnie z właściwymi ustawami
  • Prowadzi kontrole wynikające z właściwych ustaw, na podstawie udzielonego upoważnienia
  • Potwierdza w imieniu Ministra za zgodność z oryginałem kopie, odpisy, wyciągi, wypisy lub wydruki dokumentów wynikających z właściwych ustaw, na postawie udzielonego upoważnienia
  • Koordynowanie zadań zarzadzania kryzysowego i zadań obronnych realizowanych przez ministra
  • Organizacja i nadzór nad funkcjonowaniem Centrum Zarządzania Kryzysowego ministerstwa
  • Planowanie i koordynowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa
  • Opracowywanie corocznych propozycji budżetowych na cele zarządzania kryzysowego, obronności i obrony cywilnej oraz nadzór nad realizacją budżetu


Warunki pracy


  • praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie

  • praca na stanowisku z dostępem do informacji niejawnych

  • ruchomy czas pracy, standardowe godz. pracy urzędu 08:15-16:15

  • użytkowanie sprzętu biurowego 

  • stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z dostępem do informacji niejawnych

  • charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami

  • praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku i poza nim



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „TWOJA APLIKACJA MUSI ZAWIERAĆ (DOKUMENTY NIEZBĘDNE)”


  • Kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i zostały złożone w terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze




  • Oferty niekompletne mogą zostać odrzucone




  • Aplikacje składane w wersji papierowej muszą zawierać własnoręcznie podpisane oświadczenia opatrzone datą




  • Kandydaci mogą być poproszeni o udostępnienie do wglądu oryginałów dokumentów, na podstawie których potwierdzane jest spełnianie przez nich warunków określonych w ogłoszeniu




  • Przekazanie dokumentów wymienionych w części „DOŁĄCZ, JEŚLI POSIADASZ (DOKUMENTY DODATKOWE)” nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatów




  • Prosimy o zapoznanie się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych zamieszczoną na stronie: https://www.gov.pl/web/mp/pracuj-z-nami




  • Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną




  • Możliwa jest rekrutacja zdalna




  • Informacja o wyniku naboru na powyższe stanowisko zostanie opublikowana na stronach internetowych: https://nabory.kprm.gov.pl/wyniki-naborow oraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Urzędu



  • Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne) oraz Curriculum Vitae (CV) – zawierające dane kontaktowe i informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze


  • Oświadczenie o posiadaniu wykształcenia wyższego – zgodnie z wymaganiami niezbędnymi (zawierające informacje z dyplomu ukończenia studiów/ świadectwa ukończenia szkoły tj. nr dokumentu, rodzaj wykształcenia, uczelnia/szkoła, która wydała dyplom/świadectwo, wydział, kierunek, specjalizacja)




  • Kopie dokumentów potwierdzających co najmniej rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty




  • Należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia zawodowego tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty




  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych dot. dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "poufne" lub oświadczenie o posiadaniu poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "poufne” (zawierające informacje o organie, który wydał dokument, datę wydania i nr dokumentu, rodzaj klauzuli, okres ważności).




  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.




  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego




  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych




  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe




  • Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)




  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów



  • Do składania dokumentów zachęcamy osoby z niepełnosprawnościami



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe bezpieczeństwo narodowe, zarządzanie kryzysowe, bezpieczeństwa informacji

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 10 lat doświadczenia zawodowego
w tym min. 5 lat doświadczenia w pracy w administracji publicznej;
min. 10 lat w strukturach związanych z zarządzeniem kryzysowym, w tym min. 1 rok na stanowisku związanym z kierowaniem Centrum Zarządzania Kryzysowego;
min. 1 rok na stanowisku związanym z realizacją zadań w ramach Krajowego Systemu Cyberbezpieczeństwa

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Poświadczenie bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne”
  • Znajomość przepisów: rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie przygotowania systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym; rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie gotowości obronnej państwa; rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 października 2022 r. w sprawie szkolenia obronnego; rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 kwietnia 2023 r. w sprawie militaryzacji; rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 kwietnia 2022 r. w sprawie obiektów szczególnie ważnych dla bezpieczeństwa lub obronności państwa oraz ich szczególnej ochronie; rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 stycznia 2023 r. w sprawie kontroli realizacji zadań obronnych; rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 lipca 2023 r. w sprawie warunków i trybu planowania i finansowania zadań wykonywanych w ramach przygotowań obronnych państwa przez organy administracji rządowej i organy samorządu terytorialnego
  • Rzetelność, terminowość, nastawienie na rozwój, zorientowanie na osiąganie celów, umiejętność współpracy, umiejętności analityczne, inicjatywa, samodzielność, umiejętność przekazywania wiedzy
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • znajomość j. angielskiego w stopniu zaawansowanym potwierdzona międzynarodowym i powszechnie uznawanym certyfikatem np. TOEIC, FCE, CAE, CPE, TELC
  • umiejętności kierowania zespołem
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość ustaw: o powszechnym obowiązku obrony RP, o stanie wyjątkowym, o stanie wojennym, o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzeń wykonawczych do nich
  • znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych
  • znajomość ustawy o finansach publicznych
  • znajomość zasad funkcjonowania administracji rządowej
  • znajomość ustawy o służbie cywilnej oraz aktów wykonawczych do ww. ustawy, w szczególności dotyczących pierwszej oceny, oceny okresowej oraz zasad sporządzania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej
  • znajomość zarządzenia PRM w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "poufne". W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-07-12
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Dokumenty można składać w formie papierowej na adres: Ministerstwo Przemysłu, ul. Powstańców 30 Katowice, z dopiskiem na kopercie: MP Radca DC - zarządzenie kryzysowe, obronność, ochrona ludności.
    Dokumenty można składać również osobiście w Kancelarii Ogólnej w godzinach 8.00-16.00.
    Aplikacje można składać także przez ePUAP: /MP/domyslna oraz /MP/SkrytkaESP.
    Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze.

    Kontakt do pracodawcy:

    Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




    Oferta pochodzi z serwisu
    oferty pracy infopraca

    Szukasz pracownika?
    Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

    sprawdź szczegóły

    data publikacji: 2024-06-28

    do końca oferty: 57 dni

    pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

    branże: Administracja publiczna

    aplikuj

    Praca - wiadomości i porady