Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
radca
Lokalizacja:
Katowice
śląskie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Ministerstwo Przemysłu w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
radca do spraw Obronnych, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego Departament Cyfryzacji i Bezpieczeństwa
40-039 Katowice ul. Powstańców 30
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Koordynuje i odpowiada za zapewnienie przestrzegania przepisów z zakresu zarządzania kryzysowego, obronności i obrony cywilnej
- Opracowuje i aktualizuje dokumenty wynikające z przepisów z zakresu zarządzania kryzysowego, obronności i obrony cywilnej
- Nadzoruje i kontroluje jednostki podległe w zakresie określonym przepisami z zakresu zarządzania kryzysowego, obronności i obrony cywilnej
- Koordynuje realizację obowiązków ministra w zakresie realizacji zadań przepisów z zakresu zarządzania kryzysowego, obronności i obrony cywilnej
- Zarządza systemem szkoleń określonych przepisami z zakresu zarządzania kryzysowego, obronności i obrony cywilnej
- Koordynuje działania związane z prawidłowym funkcjonowaniem ministerstwa w zakresie określonym przepisami związanymi z obronnością i zarządzeniem kryzysowym
- Wydaje decyzje, postanowienia i inne akty oraz podejmuje czynności, podlegające kontroli sądów administracyjnych zgodnie z właściwymi ustawami
- Prowadzi kontrole wynikające z właściwych ustaw, na podstawie udzielonego upoważnienia
- Potwierdza w imieniu Ministra za zgodność z oryginałem kopie, odpisy, wyciągi, wypisy lub wydruki dokumentów wynikających z właściwych ustaw, na postawie udzielonego upoważnienia
- Koordynowanie zadań zarzadzania kryzysowego i zadań obronnych realizowanych przez ministra
- Organizacja i nadzór nad funkcjonowaniem Centrum Zarządzania Kryzysowego ministerstwa
- Planowanie i koordynowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa
- Opracowywanie corocznych propozycji budżetowych na cele zarządzania kryzysowego, obronności i obrony cywilnej oraz nadzór nad realizacją budżetu
Warunki pracy
- praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie
- praca na stanowisku z dostępem do informacji niejawnych
- ruchomy czas pracy, standardowe godz. pracy urzędu 08:15-16:15
- użytkowanie sprzętu biurowego
- stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z dostępem do informacji niejawnych
- charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami
- praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku i poza nim
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „TWOJA APLIKACJA MUSI ZAWIERAĆ (DOKUMENTY NIEZBĘDNE)”
-
Kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i zostały złożone w terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze
-
Oferty niekompletne mogą zostać odrzucone
-
Aplikacje składane w wersji papierowej muszą zawierać własnoręcznie podpisane oświadczenia opatrzone datą
-
Kandydaci mogą być poproszeni o udostępnienie do wglądu oryginałów dokumentów, na podstawie których potwierdzane jest spełnianie przez nich warunków określonych w ogłoszeniu
-
Przekazanie dokumentów wymienionych w części „DOŁĄCZ, JEŚLI POSIADASZ (DOKUMENTY DODATKOWE)” nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatów
-
Prosimy o zapoznanie się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych zamieszczoną na stronie: https://www.gov.pl/web/mp/pracuj-z-nami
-
Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną
-
Możliwa jest rekrutacja zdalna
-
Informacja o wyniku naboru na powyższe stanowisko zostanie opublikowana na stronach internetowych: https://nabory.kprm.gov.pl/wyniki-naborow oraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Urzędu
- Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne) oraz Curriculum Vitae (CV) – zawierające dane kontaktowe i informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze
-
Oświadczenie o posiadaniu wykształcenia wyższego – zgodnie z wymaganiami niezbędnymi (zawierające informacje z dyplomu ukończenia studiów/ świadectwa ukończenia szkoły tj. nr dokumentu, rodzaj wykształcenia, uczelnia/szkoła, która wydała dyplom/świadectwo, wydział, kierunek, specjalizacja)
-
Kopie dokumentów potwierdzających co najmniej rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty
-
Należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia zawodowego tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty
-
Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych dot. dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "poufne" lub oświadczenie o posiadaniu poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "poufne” (zawierające informacje o organie, który wydał dokument, datę wydania i nr dokumentu, rodzaj klauzuli, okres ważności).
-
Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
-
Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
-
Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
-
Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
-
Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)
-
Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Do składania dokumentów zachęcamy osoby z niepełnosprawnościami
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe bezpieczeństwo narodowe, zarządzanie kryzysowe, bezpieczeństwa informacji
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 10 lat doświadczenia zawodowego
w tym min. 5 lat doświadczenia w pracy w administracji publicznej;
min. 10 lat w strukturach związanych z zarządzeniem kryzysowym, w tym min. 1 rok na stanowisku związanym z kierowaniem Centrum Zarządzania Kryzysowego;
min. 1 rok na stanowisku związanym z realizacją zadań w ramach Krajowego Systemu Cyberbezpieczeństwa
pozostałe wymagania niezbędne:
- Poświadczenie bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne”
- Znajomość przepisów: rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie przygotowania systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym; rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie gotowości obronnej państwa; rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 października 2022 r. w sprawie szkolenia obronnego; rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 kwietnia 2023 r. w sprawie militaryzacji; rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 kwietnia 2022 r. w sprawie obiektów szczególnie ważnych dla bezpieczeństwa lub obronności państwa oraz ich szczególnej ochronie; rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 stycznia 2023 r. w sprawie kontroli realizacji zadań obronnych; rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 lipca 2023 r. w sprawie warunków i trybu planowania i finansowania zadań wykonywanych w ramach przygotowań obronnych państwa przez organy administracji rządowej i organy samorządu terytorialnego
- Rzetelność, terminowość, nastawienie na rozwój, zorientowanie na osiąganie celów, umiejętność współpracy, umiejętności analityczne, inicjatywa, samodzielność, umiejętność przekazywania wiedzy
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- znajomość j. angielskiego w stopniu zaawansowanym potwierdzona międzynarodowym i powszechnie uznawanym certyfikatem np. TOEIC, FCE, CAE, CPE, TELC
- umiejętności kierowania zespołem
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- znajomość ustaw: o powszechnym obowiązku obrony RP, o stanie wyjątkowym, o stanie wojennym, o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzeń wykonawczych do nich
- znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych
- znajomość ustawy o finansach publicznych
- znajomość zasad funkcjonowania administracji rządowej
- znajomość ustawy o służbie cywilnej oraz aktów wykonawczych do ww. ustawy, w szczególności dotyczących pierwszej oceny, oceny okresowej oraz zasad sporządzania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej
- znajomość zarządzenia PRM w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2024-07-12
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Dokumenty można składać w formie papierowej na adres: Ministerstwo Przemysłu, ul. Powstańców 30 Katowice, z dopiskiem na kopercie: MP Radca DC - zarządzenie kryzysowe, obronność, ochrona ludności.
Dokumenty można składać również osobiście w Kancelarii Ogólnej w godzinach 8.00-16.00.
Aplikacje można składać także przez ePUAP: /MP/domyslna oraz /MP/SkrytkaESP.
Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze.
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »