Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
inspektor wojewódzki
Lokalizacja:
Katowice
śląskie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
inspektor wojewódzki do spraw wynagrodzeń w Biurze Organizacyjno-Budżetowym
40-032 Katowice ul. Jagiellońska 25
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Sporządza dokumentację płacową pracowników Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach (ŚUW) celem prawidłowego naliczania, rozliczania i wypłaty wynagrodzeń z umów o pracę, umów cywilno-prawnych oraz powołań (w tym tych, w których wynagrodzenia są finansowane lub współfinansowane ze środków finansowych Unii Europejskiej – m.in. w ramach Programu Maluch +).
- Sporządza zaświadczenia o zatrudnieniu i wynagrodzeniu celem potwierdzenia wysokości wynagrodzeń osiągniętych przez byłych i obecnych pracowników ŚUW, w tym zaświadczeń do celów emerytalno – rentowych (ERP-7).
- Sporządza imienne miesięczne raporty dotyczące potrącanych składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne oraz Fundusz Pracy celem przedłożenia ich do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS).
- Sporządza informacje o uzyskanych przez pracowników ŚUW dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy celem umożliwienia tym pracownikom rozliczenia się z właściwymi urzędami skarbowymi.
- Sporządza wyliczenia do korekty składek ZUS z tytułu przekroczenia rocznej podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne celem prawidłowego rozliczenia z ZUS oraz zwrotu nadpłaconych składek ubezpieczonym.
- Wystawia dokumenty zgłoszeniowe do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych wynikające z nawiązania lub zakończenia umowy zlecenie bądź obowiązku składkowego wynikającego z powołania celem realizacji obowiązków płatnika w zakresie ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego.
- Oblicza składki PPK (Pracownicze Plany Kapitałowe) finansowane przez Urząd oraz oblicza i pobiera od uczestnika PPK wpłaty finansowane przez uczestnika PPK celem realizacji obowiązków pracodawcy wynikających z ustawy o PPK.
- Przygotowuje zaświadczenia celem wystawienia informacji o świadczeniach rekompensacyjnych za niepodwyższanie płac w sferze budżetowej w latach 1991 – 1992.
Warunki pracy
Budynek Urzędu wyposażony jest w windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd (od strony ul. Reymonta). Stanowisko pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych na III piętrze budynku. Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera (z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie) oraz innych urządzeń biurowych. Konieczność prowadzenia rozmów telefonicznych. Kontakty zewnętrzne z: ZUS celem uzgodnienia i wyjaśnienia wątpliwości dot. składek ZUS, Urzędami Skarbowymi celem uzgodnienia i wyjaśnienia wątpliwości dot. podatku dochodowego oraz kancelariami komorniczymi.
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
· w przypadku składania dokumentów pocztą elektroniczną wymagane w ogłoszeniu oświadczenia podpisz własnoręcznie i prześlij w formie skanów
· wzory oświadczeń wymaganych przy składaniu dokumentów znajdują się na stronie internetowej Urzędu:
https://suw.bip.gov.pl/wzory-oswiadczen-oraz-zgoda-na-przetwarzanie-danych-osobowych/wzory-oswiadczen-oraz-zgoda-na-przetwarzanie-danych-osobowych.html
· do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego, a dodatkowo do dokumentów potwierdzających wykształcenie dołącz potwierdzenie ich równoważności z odpowiednim polskim dyplomem/świadectwem
· nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy
· zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu - rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca
· informacje o szczególnych potrzebach można zgłaszać: mailowo na adres rekrutacja@katowice.uw.gov.pl, przez ePUAP, telefonicznie pod numerem telefonu 32 20-77-244 lub 32 20-77-245
· oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/ data osobistego dostarczenia oferty do Urzędu)
· w przypadku wysłania dokumentów drogą elektroniczną decyduje data wpływu do urzędu
· załączniki znajdujące się w udostępnionej w Internecie przestrzeni dyskowej (w popularnych chmurach) nie będą pobierane
· informację o zakwalifikowaniu Cię do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie przekażą Ci pracownicy Biura Organizacyjno-Budżetowego z wykorzystaniem danych kontaktowych, które zostały przez Ciebie wskazane
· zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim w Katowicach obowiązuje procedura zgłoszeń wewnętrznych. Informacje na jej temat można znaleźć pod adresem: www.katowice.uw.gov.pl/usluga/skargi-wnioski-petycje/zgloszenia-sygnalistow
· oferty kandydatów/kandydatek będą przechowywane nie dłużej niż przez okres 3 miesięcy od daty zatrudnienia wybranego kandydata/wybranej kandydatki w naborze. W okresie tym, jeśli brałeś udział w procedurze naboru masz prawo ich odbioru. Po upływie ww. okresu złożone dokumenty aplikacyjne będą niszczone
· osoba wybrana przez Dyrektora Generalnego Urzędu do zatrudnienia będzie zobowiązana (przed nawiązaniem stosunku pracy) do złożenia oświadczenia lustracyjnego lub informacji o uprzednim złożeniu oświadczenia lustracyjnego (zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów). Obowiązek ten dotyczy osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.
· opiekunem naboru jest Anna Garbacz – kontakt: 322******/ garbacza@katowice.uw.gov.pl
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
na stanowiskach związanych z prowadzeniem spraw finansowych lub/i księgowości lub/i kadrowych lub/i płacowych
pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość ustaw: o systemie ubezpieczeń społecznych (rozdziały I – IV), o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, o podatku dochodowym od osób fizycznych (rozdziały I – IV, VI, VII, VIII), o służbie cywilnej (rozdział VII)
- znajomość Kodeksu pracy (w zakresie wynagrodzenia za pracę i innych świadczeń)
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- znajomość ustaw: o ubezpieczeniach społecznych z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych, o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych
- orientacja na klienta, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- oświadczenie o posiadaniu doświadczenia zawodowego zgodnego z wymaganiami zawartymi w ogłoszeniu o pracę
- oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-04-22
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Śląski Urząd Wojewódzki ul. Jagiellońska 25, 40 - 032 Katowice (osobiście ofertę można złożyć w Kancelarii Urzędu, p. 121 na parterze budynku)
z dopiskiem na kopercie ,,Oferta pracy – inspektor wojewódzki ds. wynagrodzeń”. Dokumenty aplikacyjne można również wysłać przez ePUAP: /SUW2/urząd lub przez e-Doręczenia: AE:PL-14603-15693-ECFGD-26
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »