Kto szuka:
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Numer referencyjny:
147913
Lokalizacja:
Katowice
śląskie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
Budynek Urzędu przy ul. Jagiellońskiej 25 w Katowicach – wyposażony w podjazd, windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Stanowisko pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych na V piętrze budynku.
Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Obsługa urządzeń wielofunkcyjnych (np. drukarka, skaner). Konieczność prowadzenia rozmów telefonicznych. Praca w terenie, zagrożenie korupcją.
Obsługa klientów zewnętrznych (osób prawnych i fizycznych) w celu uzupełnienia materiału dowodowego, wyjaśnienia wątpliwości, udzielania informacji o etapie prowadzonego postępowania. Kontakt ze starostami powiatów i prezydentami miast – wykonującymi zadania z zakresu administracji rządowej w celu zebrania informacji o stanie prawnym i faktycznym nieruchomości, wyjaśnienia wątpliwości, udzielenia informacji o etapie prowadzonego postępowania. Kontakt z sądami rejonowymi (wydziały ksiąg wieczystych) w celu zebrania informacji o stanie prawnym i faktycznym nieruchomości, w celu wyjaśnienia rozbieżności stanu prawnego nieruchomości oraz z wydziałami cywilnymi w celu udzielania informacji o etapie prowadzonego postępowania.
Zakres zadań
- Prowadzi postępowania administracyjne w I instancji w zakresie regulacji stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa celem przygotowania projektów decyzji deklaratoryjnych na rzecz osób prawnych.
- Prowadzi postępowania administracyjne w sprawach: uzupełnienia treści decyzji co do rozstrzygnięcia lub pouczenia, sprostowania, zmiany, uchylenia decyzji lub wznowienia postępowania uwłaszczeniowego celem przygotowania projektów decyzji i postanowień.
- Przygotowuje projekty zawiadomień celem powiadomienia wydziałów ksiąg wieczystych właściwych sądów rejonowych oraz właściwych organów prowadzących ewidencję gruntów i budynków o zmianie właściciela/użytkownika wieczystego nieruchomości.
- Obsługuje klientów Urzędu celem udzielania im informacji i wyjaśnień dotyczących prowadzonych spraw.
- Udziela osobom trzecim (np. osoby fizyczne, osoby prawne, spółdzielnie mieszkaniowe, sądy, prezydenci, starostowie) odpowiedzi celem dostarczenia im informacji w sprawach dotyczących nieruchomości Skarbu Państwa będących przedmiotem wniosków uwłaszczeniowych osób prawnych.
- Udostępnia informacje, w trybie przewidzianym ustawą o dostępie do informacji publicznej, z zakresu uwłaszczeń osób prawnych, celem realizacji złożonych wniosków.
- Prowadzi postępowania administracyjne w celu powołania biegłego rzeczoznawcy majątkowego.
- Przygotowuje projekty wniosków o wpis/wykreślenie hipoteki w celu zabezpieczenia wierzytelności Skarbu Państwa z tytułu odpłatnego nabycia budynków przez państwowe osoby prawne.
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji publicznej na stanowiskach związanych z prowadzeniem postępowań administracyjnych lub co najmniej 2 lata w administracji publicznej
- znajomość ustaw: kodeks postępowania administracyjnego, o gospodarce nieruchomościami, o komercjalizacji i restrukturyzacji przedsiębiorstwa państwowego ,,Polskie Koleje Państwowe” (art. 34-35 oraz 37a -37b), o transporcie kolejowym (art. 3 ust. 2 i 3, art. 4, art. 8 oraz załącznik nr 1), o systemie ubezpieczeń społecznych (art. 114), o restrukturyzacji hutnictwa żelaza i stali (art. 28-29), o radiofonii i telewizji (art. 66), o Polskiej Agencji Prasowej (art. 12), o Centralnym Ośrodku Badania Odmian Roślin Uprawnych (art. 18), o rezerwach strategicznych (art. 75), o uregulowaniu niektórych praw majątkowych Polskiej Akademii Nauk (art. 1 i 2), Prawo geodezyjne i kartograficzne (art. 23 ust. 3),o księgach wieczystych i hipotece (art. 36 ust. 1), o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa, o rodzinnych ogrodach działkowych, o przedsiębiorstwach państwowych, o drogach publicznych, Kodeks cywilny (w zakresie prawa rzeczowego oraz postępowań spadkowych), o opłacie skarbowej, o dostępie do informacji publicznej
- znajomość rozporządzeń Rady Ministrów: w sprawie przepisów wykonawczych dotyczących uwłaszczania osób prawnych nieruchomościami będącymi dotychczas w ich zarządzie lub użytkowaniu, w sprawie sposobu potwierdzania posiadania przez przedsiębiorstwo państwowe PKP gruntów będących własnością Skarbu Państwa w tym rodzajów dokumentów stanowiących dowody w tych sprawach, w sprawie sposobu potwierdzania posiadania przez huty gruntów będących własnością Skarbu Państwa, w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie wzoru i sposobu prowadzenia metryki sprawy
- myślenie analityczne
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »