Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
główny specjalista do spraw legislacji
Lokalizacja:
Katowice
śląskie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Ministerstwo Przemysłu w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista do spraw legislacji Departament Prawny
40-039 Katowice ul. Powstańców 30
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Przygotowuje koncepcje rozwiązań prawnych dotyczących górnictwa, hutnictwa, paliw, surowców energetycznych (w tym ropy naftowej i gazu ziemnego), energii jądrowej oraz gospodarki wodorowej
- Inicjuje, przygotowuje i opiniuje projekty założeń, projekty ustaw, projekty aktów normatywnych niższego rzędu (w szczególności rozporządzeń) i innych dokumentów dotyczących górnictwa, hutnictwa, paliw, surowców energetycznych (w tym ropy naftowej i gazu ziemnego), energii jądrowej oraz gospodarki wodorowej
- Opiniuje projekty aktów prawnych pod względem prawnym, legislacyjnym i redakcyjnym, przygotowywane w merytorycznych komórkach organizacyjnych Ministerstwa Przemysłu
- Koordynuje proces opiniowania projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych kierowanych do Ministra Przemysłu w ramach rządowego procesu legislacyjnego, w tym opracowuje projekty stanowisk Ministra Przemysłu wobec tych projektów
- Koordynuje proces opracowywania, w zakresie właściwości Ministra Przemysłu, projektów stanowisk Rządu dotyczących projektów ustaw kierowanych do Sejmu przez podmioty inne niż Rada Ministrów
- Uczestniczy w konferencjach uzgodnieniowych, posiedzeniach komisji prawniczych w Rządowym Centrum Legislacji oraz posiedzeniach komisji sejmowych i senackich
- Opiniuje i przygotowuje regulacje wewnętrzne obowiązujące w Ministerstwie Przemysłu
- Realizuje inne zadania zlecone przez Dyrektora Departamentu Prawnego z zakresu obsługi legislacyjnej
Warunki pracy
- Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego.
- Duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych.
- Praca przy komputerze w pozycji siedzącej.
- Użytkowanie sprzętu biurowego.
- Stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z zapewnieniem bezpieczeństwa danych.
- Charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami.
- Praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku
- Gotowość do krajowych podróży służbowych
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego
stażu pracy związanego z opracowywaniem aktów prawnych
pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość „Zasad techniki prawodawczej”
- Znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie administracji rządowej
- Znajomość przepisów określających tryb prowadzenia prac legislacyjnych
- Znajomość przepisów o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa
- Znajomość przepisów o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Rzetelność
- Kreatywność
- Komunikatywność
- Umiejętność obsługi komputera (środowisko Windows i MS Office)
- Znajomość informatycznych systemów informacji prawnej
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- Ukończona aplikacja legislacyjna
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego tj. co najmniej 4 lata stażu pracy związanego z opracowywaniem aktów prawnych (zaświadczenia pracy, zakresy czynności, świadectwa pracy)
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa 4 państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-02-18
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Przemysłu
ul. Powstańców 30
40-039 Katowice
Dokumenty można przesłać pocztą, składać bezpośrednio w Kancelarii Ministerstwa Przemysłu w godzinach 8.15-16.15 lub przez ePUAP.
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »