eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Katowicegłówny specjalista

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

główny specjalista

Lokalizacja:

Katowice

śląskie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Ministerstwo Przemysłu w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw funduszy europejskich w Departamencie Funduszy Europejskich i Spraw Zagranicznych

40-039 Katowice ul. Powstańców 30

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Analizuje i monitoruje dostępne źródła finansowania projektów ze środków funduszy europejskich (FE) w ramach: polityki spójności UE, Mechanizmu Sprawiedliwej Transformacji (MST), programów: LIFE, Horyzont 2020.
  • Animuje/koordynuje przystępowanie i uczestnictwo w partnerstwach krajowych i międzynarodowych na potrzeby projektów realizowanych przez Ministerstwo.
  • Bierze udział w pracach komitetów monitorujących programy finansowane z FE (krajowe i regionalne programy operacyjne).
  • Bierze udział w pracach nad dokumentami programowymi, aktami prawnymi i wytycznymi dotyczącymi FE, ze szczególnym uwzględnieniem MST, w okresie programowania FE do 2027 i na kolejny okres
  • Analizuje i monitoruje możliwości realizacji projektów własnych Ministerstwa, w szczególności projekty inwestycyjne w zakresie efektywności energetycznej.
  • Przygotowuje dokumentację konkursową we współpracy z dostawcami i wykonawcami merytorycznymi.
  • Koordynuje proces aplikacyjny i koordynuje zebranie informacji i analiz i/lub udzielanie odpowiedzi w trakcie procesu aplikacyjnego, przygotowuje dokumenty do umów o dofinansowanie projektów.
  • Koordynuje realizację i rozlicza projekty własne Ministerstwa.
  • Opiniuje dokumenty, w tym projekty aktów prawnych, kierowane do Departamentu Funduszy Europejskich i Spraw Zagranicznych w ramach uzgodnień międzyresortowych, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru Polityki Spójności UE oraz transformacji regionów pogórniczych, pod kątem zgodności z priorytetami polityki Ministra.
  • Przygotowuje projekty odpowiedzi na informacje publiczne, interpelacje i zapytania poselskie oraz oświadczenia senatorskie.
  • Opracowuje projekty pism lub dokumentów dotyczących problematyki funduszy Unii Europejskiej oraz transformacji regionów pogórniczych.
  • Podejmuje działania na rzecz wypracowania projektów stanowisk RP do projektów aktów prawnych i dokumentów pozalegislacyjnych Unii Europejskiej pozostających w kompetencji Ministra dotyczących problematyki funduszy Unii Europejskiej oraz transformacji regionów pogórniczych.
  • Opracowuje projekty zarządzeń, decyzji i upoważnień w sprawach pozostających w dyspozycji Departamentu Funduszy Europejskich i Spraw Zagranicznych.
  • Współpracuje z innymi komórkami organizacyjnymi Departamentu Funduszy Europejskich i Spraw Zagranicznych w sporządzaniu okresowych dokumentów sprawozdawczych dla kierownictwa resortu.


Warunki pracy


  • Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego.

  • Duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych.

  • Praca przy komputerze w pozycji siedzącej.

  • Użytkowanie sprzętu biurowego. 

  • Stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z zapewnieniem bezpieczeństwa danych.

  • Charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami.

  • Praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku i poza nim.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
(co najmniej) w przygotowywaniu i realizacji projektów unijnych inwestycyjnych, badawczych lub międzynarodowych, w tym min. roczne doświadczenie w administracji/spółce Skarbu Państwa/spółce samorządowej/związku międzygminnym

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość języka angielskiego na poziomie podstawowym
  • Znajomość struktur i funkcjonowania organów i instytucji UE oraz procesu decyzyjnego UE w zakresie właściwości Ministra Przemysłu
  • Umiejętność komunikacji, w tym tworzenia tekstów dostosowanych do okoliczności i odbiorców, umiejętność organizacji pracy, osiągania celów i pracy zespołowej
  • Umiejętność przygotowania wniosków o dofinansowanie ze środków EFRR, EFS, MST, FS, programów: LIFE, Horyzont 2020
  • Umiejętność rozliczania projektów unijnych z EFRR, EFS, MST, FS, programów: LIFE, Horyzont 2020
  • Wiedza i umiejętność zarządzania projektami UE
  • Znajomość funkcjonowania systemu finansów publicznych i polityki spójności w UE oraz programów i funduszy UE, w tym Mechanizmu Sprawiedliwej Transformacji
  • Umiejętność analitycznego i twórczego myślenia, podejmowania decyzji, umiejętność organizacji pracy, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się oraz jasnego formułowania wniosków i zaleceń, rzetelność, terminowość; weryfikacja na etapie rozmowy kwalifikacyjnej lub egzaminu
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej umożliwiającej uzyskanie dostępu do informacji niejawnych o klauzulach: „poufne”, „NATO confidential”, „confidential UE” lub poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzulach: „poufne”, „NATO confidential”, „confidential UE”
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka obcego roboczego UE (angielski, niemiecki, francuski) na poziomie B, potwierdzona odpowiednim certyfikatem lub innym dokumentem
  • Szkolenia z zakresu: protokołu dyplomatycznego, zamówień publicznych, służby cywilnej
  • Znajomość systemu EZD
  • Certyfikacja w zakresie zarządzania projektami (PMP, IPMA, PCM, SCRUM, AGILE)


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • kopie dokumentów potwierdzających co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w przygotowywaniu i realizacji projektów unijnych inwestycyjnych, badawczych lub międzynarodowych, w tym min. roczne doświadczenie w administracji/spółce Skarbu Państwa/spółce samorządowej/związku międzygminnym (zaświadczenia pracy, zakresy czynności, świadectwa pracy)
  • oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa 4 państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej umożliwiającej uzyskanie dostępu do informacji niejawnych o klauzulach: „poufne”, „NATO confidential”, „confidential UE” lub poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzulach: „poufne”, „NATO confidential”, „confidential UE”
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań dodatkowych

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-12-17
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Przemysłu
    ul. Powstańców 30
    40-039 Katowice
    Dokumenty można przesłać pocztą, składać bezpośrednio w Kancelarii Ministerstwa Przemysłu w godzinach 8.00-16.00 lub przez ePUAP.

    Kontakt do pracodawcy:

    Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




    Oferta pochodzi z serwisu
    oferty pracy infopraca
    POPRZEDNIA OFERTA laborant Wszystkie oferty NASTĘPNA OFERTA inspektor farmaceutyczny

    Szukasz pracownika?
    Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

    sprawdź szczegóły

    data publikacji: 2024-12-07

    do końca oferty: 55 dni

    pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

    branże: Administracja publiczna

    aplikuj

    Sprawdź oferty na podobne stanowiska

    Praca - wiadomości i porady

    W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń 2023 udział wzięło 2 975 pracowników zatrudnionych w działach personalnych. Z czego 88% stanowiły kobiety, 67% osoby z wykształceniem wyższym magisterskim, 82% pracowało w firmach z przewagą kapitału ...

    Kobiety po leczeniu raka piersi mogą skorzystać z programu rehabilitacji realizowanego przez ZUS. Z rehabilitacji leczniczej finansowanej przez ZUS mogą skorzystać osoby ubezpieczone. Wyjazd do sanatorium trwa 24 dni.

    Branża IT przechodzi burzliwy okres zmian. Spowolnienie gospodarcze, niestabilna sytuacja polityczna, a przede wszystkim skokowy rozwój technologii spowodowały, że rynek IT utracił jedną ze swych ważnych cech - pewność zatrudnienia. Obecne ...

    Stawki ponad 40 proc. polskich freelancerów wzrosły w ciągu roku - wynika z danych Useme. W których branżach stawki wolnych strzelców wzrosły najbardziej w 2023 roku?

    Grafton Recruitment przedstawia wyniki raportu "Wynagrodzenia w sektorze bankowym". Autorzy opracowania pochylili się zarówno nad kwestią pensji w bankowości, poszukując odpowiedzi na pytanie "ile zarabia się w banku", jak i nad stanem ...