Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
główny specjalista
Lokalizacja:
Katowice
śląskie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Ministerstwo Przemysłu w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista do spraw komunikacji w Departamencie Komunikacji
40-039 Katowice ul. Powstańców 30
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Przygotowuje materiały pomocnicze dla kierownictwa ministerstwa na potrzeby wystąpień medialnych i oficjalnych spotkań.
- Opracowuje odpowiedzi na pytania dziennikarzy kierowane do ministerstwa
- Popularyzuje i upowszechnia wiedzę związaną z działalnością ministerstwa w mediach społecznościowych
- Prowadzi serwis internetowy ministerstwa w zakresie działu Aktualności oraz strony podmiotowej
- Publikuje materiały informacyjne na stronach serwisu internetowego ministerstwa oraz w mediach społecznościowych
- Organizuje konferencje prasowe, briefingi i inne spotkania z mediami
- Przygotowuje codzienny przegląd prasy, wybranych serwisów internetowych oraz mediów społecznościowych
- Przygotowuje materiały informacyjne, publikacje i materiały promocyjne ministerstwa oraz koordynuje odpowiedzi na zapytania publiczne
Warunki pracy
- Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego.
- Duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych.
- Praca przy komputerze w pozycji siedzącej.
- Użytkowanie sprzętu biurowego.
- Stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z zapewnieniem bezpieczeństwa danych.
- Charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami.
- Praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku i poza nim (podróże służbowe).
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe na kierunku dziennikarskim lub specjalizacji dziennikarskiej albo w zakresie komunikacji społecznej
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego
, w tym co najmniej 3 letni staż pracy w mediach lub biurze prasowym
pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość ustawy Prawo Prasowe
- Znajomość ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Wiedza merytoryczna z zakresu problematyki mediów, w tym mediów społecznościowych, komunikacji kryzysowej, komunikacji społecznej i public relations
- Umiejętność współpracy, komunikacji, radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- Umiejętność pisania i redagowania tekstów
- Umiejętność analizowania informacji
- Umiejętność tworzenia elementów graficznych, nagrań audio oraz nagrań wideo
- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
- Prawo jazdy kat. B
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających co najmniej 5 lat stażu pracy, w tym co najmniej 3 letni staż pracy w mediach lub biurze prasowym (zaświadczenia pracy, zakresy czynności, świadectwa pracy)
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa 4 państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2024-12-03
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Przemysłu
ul. Powstańców 30
40-039 Katowice
Dokumenty można przesłać pocztą, składać bezpośrednio w Kancelarii Ministerstwa Przemysłu w godzinach 8.00-16.00 lub przez ePUAP.
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »