Kto szuka:
Ministerstwo Przemysłu w Katowicach
Stanowisko:
Główny specjalista
Numer referencyjny:
144377
Lokalizacja:
Katowice
śląskie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
- Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego.
- Duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych.
- Praca przy komputerze w pozycji siedzącej.
- Użytkowanie sprzętu biurowego.
- Stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z zapewnieniem bezpieczeństwa danych.
- Charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami.
- Praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku i poza nim (podróże służbowe).
Zakres zadań
- Prowadzi czynności kontrolne lub kieruje pracą zespołu kontrolującego w trakcie kontroli realizowanych w komórkach organizacyjnych Ministerstwa Przemysłu oraz jednostkach podległych i nadzorowanych przez Ministra.
- Opracowuje dokumenty pokontrolne z przeprowadzonych kontroli wraz z aktami kontroli.
- Opracowuje, w oparciu o stwierdzone ustalenia, informacje o wynikach kontroli, w tym przedstawia oceny kontrolowanych zagadnień oraz propozycje działań stanowiących odpowiedź na ustalenia kontroli.
- Rozpatruje zastrzeżenia zgłoszone do treści dokumentów pokontrolnych oraz formułuje propozycje zaleceń pokontrolnych zmierzających do usunięcia nieprawidłowości i poprawy efektywności działania kontrolowanych jednostek lub komórek.
- Monitoruje realizację zaleceń pokontrolnych.
- Sporządza projekty wniosków do właściwych organów w zakresie ustaleń kontrolnych odnośnie do popełnionych przestępstw.
- Dokonywanie okresowej analizy wyników kontroli instytucjonalnej w celu zidentyfikowania obszarów wymagających szczególnego nadzoru w związku z wcześniej wykrytymi uchybieniami i nieprawidłowościami.
- Współuczestniczy w przygotowywaniu planu kontroli oraz sporządzaniu okresowych informacji sprawozdawczych.
- Przygotowuje informacje w zakresie kontroli zewnętrznych przeprowadzanych w ministerstwie oraz jednostkach podległych i nadzorowanych.
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego pracy w urzędach administracji publicznej na stanowiskach związanych z: przeprowadzaniem kontroli lub/i przeprowadzaniem audytu wewnętrznego
- Znajomość ustawy o kontroli w administracji rządowej
- Znajomość Standardów kontroli w administracji rządowej wydanych 31 sierpnia 2017 r.
- Znajomość ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości
- Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość ustawy - Prawo zamówień publicznych
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Umiejętność analitycznego i twórczego myślenia, podejmowania decyzji, umiejętność organizacji pracy, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się oraz jasnego formułowania wniosków i zaleceń, rzetelność, terminowość
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Aktualne poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych albo zgoda na poddanie się poszerzonemu postępowaniu sprawdzającemu.
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »