Kto szuka:
Archiwum Państwowe we Wrocławiu
Stanowisko:
Archiwista
Numer referencyjny:
149459
Lokalizacja:
Kamieniec Ząbkowicki
dolnośląskie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
-praca biurowa (siedząca przy komputerze, powyżej 4 godzin dziennie), - stanowisko zlokalizowane na I piętrze urzędu, - użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, skaner, drukarka), - sztuczne oświetlenie miejsca pracy, - częste kontakty z klientem zewnętrznym, - praca na wysokości do 3 m w magazynach archiwalnych, - w magazynach archiwalnych kontakt z kurzem archiwalnym i zanieczyszczeniami mikrobiologicznymi akt, - magazyny archiwalne znajdują się na parterze, I i II piętrze budynku (brak windy), - budynek nie jest przystosowany dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Zakres zadań
- Przeprowadza kontrole, lustracje, ekspertyzy archiwalne, analizuje wnioski o wyrażenie zgody na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej podmiotów organizacyjnych ze sfery państwowego i niepaństwowego zasobu archiwalnego. Udziela porad metodycznych w celu prawidłowego stosowania przepisów kancelaryjno-archiwalnych, w kontekście poprawności kształtowania narodowego zasobu archiwalnego.
- Przejmuje materiały archiwalne i dokumentację wyborczą.
- Udziela informacje o zasobie oraz udostępnia w sposób pośredni poprzez wyszukiwanie na wniosek osób fizycznych i instytucji informacji i danych zawartych w materiałach archiwalnych (kwerendy archiwalne) i bezpośredni, na wniosek użytkownika w czytelni Oddziału.
- Prowadzi bibliotekę Oddziału.
- Pomaga w przemieszczaniu akt w obrębie magazynów.
- Wykonuje inne zadania służbowe zlecone przez przełożonych.
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie lub średnie branżowedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze archiwalno - administracyjnym.
- Znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
- Znajomość Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej.
- Oświadczenie dotyczące przepisów lustracyjnych: „W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r."
- Obsługa komputera i urządzeń biurowych.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość języka niemieckiego na poziomie minimum B1
- Umiejętność obsługi systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD).
- Znajomość przepisów prawa administracyjnego.
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »