Kto szuka:
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
Stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Numer referencyjny:
148333
Lokalizacja:
Bydgoszcz
kujawsko-pomorskie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- Większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej, praca w terenie (przeprowadzanie kontroli), zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- Stanowisko pracy zlokalizowane na XII piętrze w pokoju biurowym, 2-3 osobowym w budynku B (wejście od ul. ks. S. Konarskiego 1-3 posiada podjazd dla osób z niepełnosprawnościami), winda, toaleta nie jest odpowiednio dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
- Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe.
- K-PUW zajmuje kompleks trzech budynków: gmach główny, budynek A przy ul. Jagiellońskiej 3 (siedziba K-PUW) połączony z budynkami B i C przy
ul. ks. S. Konarskiego 1-3. - W przemieszczaniu się pomiędzy budynkami Urzędu osobom z niepełnosprawnościami pomagają pracownicy Urzędu przy pomocy platformy schodowej.
Zakres zadań
- przyjmuje i analizuje pod względem formalno-prawnym wnioski o przekazanie gminie dotacji celowej, w celu przekazania środków finansowych zgodnych z wnioskiem;
- przygotowuje i przekazuje zapotrzebowanie do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Ministra Finansów na środki, w celu wypłaty dotacji producentom rolnym;
- wnioskuje o podzielenie i uruchomienie dotacji w celu przekazania środków na konta poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego;
- przyjmuje i weryfikuje okresowe i roczne sprawozdania rzeczowo-finansowe z realizacji wypłat dotacji w gminach w celu zapewnienia prawidłowego rozliczenia dotacji celowej;
- przygotowuje i przekazuje zbiorcze okresowe i roczne rozliczenia dotacji oraz zbiorcze okresowe i roczne sprawozdania rzeczowo-finansowe z wykorzystania środków na zwrot podatku akcyzowego w celu przekazania do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz do Ministra Finansów;
- przygotowuje wystąpienia do Ministra Rolnictwa i rozwoju Wsi oraz jednostek samorządu terytorialnego sprawach dotyczących interpretacji przepisów dot. zwrotu podatku akcyzowego celem zapewnienia prawidłowej ich realizacji;
- przeprowadza kontrole w jednostkach samorządu terytorialnego w sprawie zwrotu podatku akcyzowego w celu zapewnienia prawidłowości realizacji zadania;
- przeprowadza sprawy budżetowe pozostające we własności oddziału.
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w pracy administracyjnej publicznej (kopie świadectw pracy na zakończone okresy zatrudnienia i/lub kopie zaświadczeń o trwających stosunkach pracy i/lub kopia zaświadczenia o odbyciu stażu, wydane przez właściwy powiatowy urząd pracy)
- Znajomość przepisów: ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o kontroli w administracji rządowej, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, ustawy o służbie cywilnej, ustawy o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, ustawy o finansach publicznych; ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
- Umiejętności niezbędne: umiejętność obsługi programów komputerowych, w tym pakietu MS Office, umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych, umiejętność stosowania prawa w praktyce
- Kompetencje niezbędne: dobra organizacja pracy i nastawienie na osiąganie rezultatów, efektywna komunikacja, współdziałanie w grupie, myślenie analityczne
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Umiejętności dodatkowe: umiejętność redagowania pism urzędowych
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »