eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Bydgoszczinspektor wojewódzki

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

inspektor wojewódzki

Lokalizacja:

Bydgoszcz

kujawsko-pomorskie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor wojewódzki w Wydziale Polityki Społecznej (Oddział Kontroli i Nadzoru w Pomocy Społecznej)

85-950 Bydgoszcz ul. Jagiellońska 3

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • kontroluje (jako członek zespołu kontrolnego) jakość działania ośrodków pomocy społecznej i powiatowych centrów pomocy rodzinie, placówek zapewniających schronienie osobom tego pozbawionym oraz jednostek specjalistycznego wsparcia, zasadność przyznania świadczeń klientom pomocy społecznej w ramach zadań własnych i zleconych, jakość usług i form przyznawanej pomocy, a także kwalifikacje kadr oraz wykorzystanie przyznanych dotacji na realizację zadań zleconych celem zapewnienia klientom pomocy społecznej dobrej jakości usług zgodnie z odpowiednim standardem. Ponadto kontroluje domy pomocy społecznej, środowiskowe domy samopomocy oraz placówki zapewniające całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, w tym prowadzone na podstawie przepisów o działalności gospodarczej, w celu sprawdzenia przestrzegania przez te jednostki standardów usług określonych przez ministra ds. zabezpieczenia społecznego oraz zgodności zatrudnienia pracowników z wymaganymi kwalifikacjami, w tym sporządza dokumentację kontrolną tj. zawiadomienia o kontroli, protokoły z czynności kontrolnych, zalecenia pokontrolne;
  • rozpatruje skargi, zażalenia i wnioski dotyczące działalności ośrodków pomocy społecznej i powiatowych centrów pomocy rodzinie w celu przestrzegania prawa;
  • prowadzi postępowanie i przygotowuje dokumentację dla Wojewody w celu wydawania lub cofania zezwoleń na prowadzenie domów pomocy społecznej oraz na prowadzenie placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, w tym prowadzonych na podstawie przepisów o działalności gospodarczej;
  • udziela nadzorowanym przez Wojewodę jednostkom pomocy merytorycznej w rozwiązywaniu problemów wynikających z ich statutowej działalności, w celu zapewnienia ich prawidłowego funkcjonowania;
  • rozpatruje skargi, zażalenia i wnioski dotyczące działalności domów pomocy społecznej i środowiskowych domów samopomocy oraz placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, w tym prowadzonych na podstawie przepisów o działalności gospodarczej, w celu zapewnienia przestrzegania prawa;
  • analizuje składane do Wojewody wnioski samorządu gminnego i powiatowego dotyczące rozwoju pomocy instytucjonalnej, celem racjonalnego przekazania dotacji z rezerw celowych, przeznaczonych na rozwój docelowej sieci domów pomocy społecznej oraz środowiskowych domów samopomocy


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • Większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę; czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej, praca w terenie (wykonywanie czynności kontrolnych, jako członek zespołu kontrolnego, w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej oraz innych podmiotach), permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli
    w innych urzędach.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • Stanowisko pracy zlokalizowane na I piętrze w pokoju biurowym w budynku C (wejście od ul. Konarskiego 1-3 posiada podjazd dla osób z niepełnosprawnościami , budynek posiada windę, toaleta nie jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami).

  • Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe.

  • K-PUW zajmuje kompleks trzech budynków: gmach główny, budynek A przy ul. Jagiellońskiej 3 (siedziba K-PUW) połączony z budynkami B i C przy
    ul. ks. S. Konarskiego 1-3.

  • W przemieszczaniu się pomiędzy budynkami Urzędu osobom z niepełnosprawnościami pomagają pracownicy Urzędu przy pomocy platformy schodowej.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

  • Oferty pracy powinny zawierać komplet wymaganych dokumentów, zgodnych z treścią ogłoszenia.

  • Na osobie składającej aplikację spoczywa obowiązek przedłożenia oferty pracy w sposób jednoznacznie wskazujący na spełnienie wyszczególnionych w ogłoszeniu wymagań.

  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty, własnoręcznie podpisane oświadczenia zgodne z treścią ujętą w ogłoszeniu i datę ich sporządzenia.

  • Brak podpisu na liście motywacyjnym lub na którymkolwiek oświadczeniu uniemożliwia rozpatrzenie aplikacji.

  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym, z wyjątkiem certyfikatów potwierdzających znajomość języka obcego, należy dołączyć tłumaczenie tych dokumentów, sporządzone lub poświadczone przez tłumacza przysięgłego.

  • Oferty składane lub uzupełniane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data nadania w polskiej placówce pocztowej).

  • Dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie w kancelarii ogólnej Urzędu lub przesłać listownie na adres podany w ogłoszeniu.

  • Osoby ubiegające się o zatrudnienie składają dokumenty w formie pisemnej.

  • Wszystkie kandydatki/wszyscy kandydaci spełniające /spełniający formalne wymagania zostaną poinformowane /poinformowani telefonicznie lub e-mailem o terminie kolejnego etapu rekrutacji.

  • Natomiast osoby, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie nie będą o tym fakcie informowane.

  • Po upowszechnieniu informacji o wyniku naboru - oferty mogą być odebrane w pokoju 29 (budynek A, parter) w terminie 1 miesiąca od dnia publikacji informacji o wyniku naboru. Ofert nie odsyłamy.

  • Odbiór ofert następuje osobiście przez kandydatkę/kandydata lub przez osobę pisemnie upoważnioną za okazaniem dowodu osobistego.

  • Informacje w sprawach toczących się naborów udzielane są wyłącznie osobom, które złożyły swoje oferty.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe tytuł zawodowy magistra na kierunku lub w zakresie: prawo, administracja, ekonomia, pedagogika, pedagogika specjalna, praca socjalna, socjologia, psychologia, polityka społeczna, politologia, politologia i nauki społeczne, zarządzanie lub marketing;

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w pomocy społecznej na stanowisku, na którym były realizowane zadania z zakresu pomocy społecznej, w pomocy społecznej (kopie świadectw pracy na zakończone okresy zatrudnienia i/lub kopie zaświadczeń o trwających stosunkach pracy i/lub kopia zaświadczenia o odbyciu stażu, wydane przez właściwy powiatowy urząd pracy);

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów: ustawy o pomocy społecznej, ustawy o kontroli w administracji rządowej, ustawy o służbie cywilnej, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
  • Umiejętności niezbędne: umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych, umiejętność obsługi programów komputerowych, w tym pakietu MS Office, umiejętność stosowania prawa w praktyce
  • Kompetencje niezbędne: podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, efektywna komunikacja, współdziałanie w grupie, myślenie analityczne
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość przepisów: ustawy o ochronie zdrowia psychicznego, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy
  • Kompetencje dodatkowe: asertywność, odporność na stres, dobra organizacja pracy


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od 22 lipca 1944 roku do 31 lipca 1990 roku kandydatka/kandydat nie pracowała/nie pracował, nie pełniła/nie pełnił służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/nie był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 roku o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 roku lub później
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-02-21
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
Kancelaria ogólna, pokój nr 4
ul. ks. S. Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz
z dopiskiem: inspektor wojewódzki – WPS.III.4 (zastępstwo)

Kontakt do pracodawcy:

Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




Oferta pochodzi z serwisu
oferty pracy infopraca
POPRZEDNIA OFERTA sekretarz Wszystkie oferty NASTĘPNA OFERTA zastępca naczelnika wydziału

Szukasz pracownika?
Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

sprawdź szczegóły

data publikacji: 2025-02-11

do końca oferty: 60 dni

pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

branże: Administracja publiczna

aplikuj

Sprawdź oferty na podobne stanowiska

Praca - wiadomości i porady

W ostatnich latach temat transparentności wynagrodzeń zyskuje na znaczeniu, szczególnie w kontekście dążenia do wyrównania szans zawodowych i redukcji nierówności płacowych w odniesieniu do kobiet. W odpowiedzi na ten problem, Unia ...

Pojawił się najnowszy raport Gi Group "Wynagrodzenia w produkcji i logistyce: stanowiska niższego i średniego szczebla". Opracowanie rzuca światło nie tylko na zarobki pracowników, ale również wskazuje na problemy, którym muszą stawiać ...

Rozwiązanie umowy o pracę w sposób niezgodny z prawem może prowadzić do różnych konsekwencji dla pracodawcy. "Może on zostać zobowiązany do zapłaty odszkodowania za niezgodne z prawem rozwiązanie stosunku pracy na podstawie przepisów ...

Makiawelizm to wykazywanie braku uczuć w kontaktach interpersonalnych, umożliwiające traktowanie partnerów w sposób instrumentalny. Łamanie norm moralnych i wyznawanie zasady "cel uświęca środki". Głównym zadaniem wszelkich podejmowanych ...

Grafton Recruitment przedstawił kolejną porcję danych pochodzących z raportu "Wynagrodzenia i trendy w przedsiębiorstwach 2024". Tym razem światło dzienne ujrzały informacje na temat zarobków w działach marketingu i PR. Ile zarabiają ...