eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy BydgoszczInspektor wojewódzki

Kto szuka:

Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy

Stanowisko:

Inspektor wojewódzki

Numer referencyjny:

148171

Lokalizacja:

Bydgoszcz

kujawsko-pomorskie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • Większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę; czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej, praca w terenie (wykonywanie czynności kontrolnych, jako członek zespołu kontrolnego, w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej oraz innych podmiotach), permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli
    w innych urzędach.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • Stanowisko pracy zlokalizowane na I piętrze w pokoju biurowym w budynku C (wejście od ul. Konarskiego 1-3 posiada podjazd dla osób z niepełnosprawnościami , budynek posiada windę, toaleta nie jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami).
  • Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe.
  • K-PUW zajmuje kompleks trzech budynków: gmach główny, budynek A przy ul. Jagiellońskiej 3 (siedziba K-PUW) połączony z budynkami B i C przy
    ul. ks. S. Konarskiego 1-3.
  • W przemieszczaniu się pomiędzy budynkami Urzędu osobom z niepełnosprawnościami pomagają pracownicy Urzędu przy pomocy platformy schodowej.

Zakres zadań

  • kontroluje (jako członek zespołu kontrolnego) jakość działania ośrodków pomocy społecznej i powiatowych centrów pomocy rodzinie, placówek zapewniających schronienie osobom tego pozbawionym oraz jednostek specjalistycznego wsparcia, zasadność przyznania świadczeń klientom pomocy społecznej w ramach zadań własnych i zleconych, jakość usług i form przyznawanej pomocy, a także kwalifikacje kadr oraz wykorzystanie przyznanych dotacji na realizację zadań zleconych celem zapewnienia klientom pomocy społecznej dobrej jakości usług zgodnie z odpowiednim standardem. Ponadto kontroluje domy pomocy społecznej, środowiskowe domy samopomocy oraz placówki zapewniające całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, w tym prowadzone na podstawie przepisów o działalności gospodarczej, w celu sprawdzenia przestrzegania przez te jednostki standardów usług określonych przez ministra ds. zabezpieczenia społecznego oraz zgodności zatrudnienia pracowników z wymaganymi kwalifikacjami, w tym sporządza dokumentację kontrolną tj. zawiadomienia o kontroli, protokoły z czynności kontrolnych, zalecenia pokontrolne;
  • rozpatruje skargi, zażalenia i wnioski dotyczące działalności ośrodków pomocy społecznej i powiatowych centrów pomocy rodzinie w celu przestrzegania prawa;
  • prowadzi postępowanie i przygotowuje dokumentację dla Wojewody w celu wydawania lub cofania zezwoleń na prowadzenie domów pomocy społecznej oraz na prowadzenie placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, w tym prowadzonych na podstawie przepisów o działalności gospodarczej;
  • udziela nadzorowanym przez Wojewodę jednostkom pomocy merytorycznej w rozwiązywaniu problemów wynikających z ich statutowej działalności, w celu zapewnienia ich prawidłowego funkcjonowania;
  • rozpatruje skargi, zażalenia i wnioski dotyczące działalności domów pomocy społecznej i środowiskowych domów samopomocy oraz placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, w tym prowadzonych na podstawie przepisów o działalności gospodarczej, w celu zapewnienia przestrzegania prawa;
  • analizuje składane do Wojewody wnioski samorządu gminnego i powiatowego dotyczące rozwoju pomocy instytucjonalnej, celem racjonalnego przekazania dotacji z rezerw celowych, przeznaczonych na rozwój docelowej sieci domów pomocy społecznej oraz środowiskowych domów samopomocy

Wymagania stawiane pracownikowi:

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe tytuł zawodowy magistra na kierunku lub w zakresie: prawo, administracja, ekonomia, pedagogika, pedagogika specjalna, praca socjalna, socjologia, psychologia, polityka społeczna, politologia, politologia i nauki społeczne, zarządzanie lub marketing;
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w pomocy społecznej na stanowisku, na którym były realizowane zadania z zakresu pomocy społecznej, w pomocy społecznej (kopie świadectw pracy na zakończone okresy zatrudnienia i/lub kopie zaświadczeń o trwających stosunkach pracy i/lub kopia zaświadczenia o odbyciu stażu, wydane przez właściwy powiatowy urząd pracy);
  • Znajomość przepisów: ustawy o pomocy społecznej, ustawy o kontroli w administracji rządowej, ustawy o służbie cywilnej, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
  • Umiejętności niezbędne: umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych, umiejętność obsługi programów komputerowych, w tym pakietu MS Office, umiejętność stosowania prawa w praktyce
  • Kompetencje niezbędne: podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, efektywna komunikacja, współdziałanie w grupie, myślenie analityczne
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Znajomość przepisów: ustawy o ochronie zdrowia psychicznego, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy
  • Kompetencje dodatkowe: asertywność, odporność na stres, dobra organizacja pracy

Kontakt do pracodawcy:

Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




Oferta pochodzi z serwisu
oferty pracy praca
POPRZEDNIA OFERTA Zastępca naczelnika wydziału Wszystkie oferty NASTĘPNA OFERTA Inspektor

Szukasz pracownika?
Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

sprawdź szczegóły

data publikacji: 2025-02-11

do końca oferty: 10 dni

pracodawca: Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy

branże: Administracja publiczna

aplikuj

Sprawdź oferty na podobne stanowiska

Praca - wiadomości i porady

Od 7 czerwca 2026 roku maja zacząć obowiązywać nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować ...

Miniony rok branża automotive może zaliczyć do udanych. Prognozy na najbliższą przyszłość nie są już jednak tak optymistyczne, co nie pozostaje bez wpływu na poziom zatrudnienia w sektorze. Nie oznacza to jednak, że pracodawcy porzucili ...

Zakład Ubezpieczeń Społecznych wygenerował ponad 23,9 mln IOSKU za 2023 rok. Osoby ubezpieczone mogą sprawdzić stan swojego konta po waloryzacji składek na PUE ZUS.

Fintech to jedna z najszybciej rozwijających się branż na świecie, w tym również w Polsce. Nowe technologie coraz bardziej przejmują kontrolę nad zarządzaniem finansami i pojawia się wiele nowych możliwości zawodowych. Jakie ...

Czy trudno jest obecnie o znalezienie pracy w handlu? Odpowiedzi na to i inne pytania dostarcza najnowsze opracowanie Grafton Recruitment, które dowodzi, że w drugim kwartale bieżącego roku liczba ofert pracy wzrosła o 16% rdr. Zapotrzebowanie ...