eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Bydgoszczekspert skarbowy

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

ekspert skarbowy

Lokalizacja:

Bydgoszcz

kujawsko-pomorskie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

ekspert skarbowy do spraw analizy sprawozdań finansowych oraz skonsolidowanych sprawozdań finansowych międzynarodowych i krajowych grup kapitałowych w Dziale Opodatkowania Wyrównawczego Jednostek Składowych Grup Międzynarodowych i Krajowych (GLB) w Kujawsko-Pomorskim Urzędzie Skarbowym w Bydgoszczy

85-950 Bydgoszcz ul. Dr. E. Warmińskiego 18

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Dokonuje weryfikacji składanych deklaracji/zeznań podatkowych, informacji GIR i innych dokumentów, w tym w postaci elektronicznej w szczególności na podstawie informacji wynikających ze sprawozdań finansowych oraz wzywa podatników do złożenia wyjaśnień bądź do usunięcia nieprawidłowości stwierdzonych podczas tej weryfikacji w celu zapewnienia rzetelności rozliczeń.
  • Typuje podmioty do czynności sprawdzających i kontroli podatkowej w celu zweryfikowania prawidłowości wywiązywania się przez nich z nałożonych przepisami prawa obowiązków.
  • Obsługuje i wspiera podatników w prawidłowym wykonywaniu obowiązków podatkowych, w tym udziela informacji podatkowych w zakresie opodatkowania wyrównawczego w celu poprawnej realizacji przez podatników ich obowiązków.
  • Analizuje dostępne systemy, aplikacje i bazy danych w celu ustalenia podmiotów zobowiązanych do złożenia informacji GIR i zeznań w zakresie globalnego i krajowego podatku wyrównawczego oraz podatku wyrównawczego od niedostatecznie opodatkowanych zysków.
  • Prowadzi analizy w zakresie globalnego i krajowego podatku wyrównawczego oraz podatku wyrównawczego od niedostatecznie opodatkowanych zysków w celu przygotowania informacji dotyczących opodatkowania wyrównawczego dla potrzeb wewnętrznych i zewnętrznych (np. OECD).
  • Analizuje informacje dostępne w ramach wymiany międzynarodowej oraz przygotowuje informacje GIR w zakresie globalnego podatku wyrównawczego do wymiany w celu weryfikacji otrzymanych informacji oraz zapewnienia poprawności danych przekazywanych innym jurysdykcjom.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • praca administracyjno-biurowa,

  • praca przy obsłudze monitora ekranowego (komputera) powyżej 4 godzin dziennie,

  • szczegółowe informacje dotyczące dostępności architektonicznej budynku trzeciego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy można znaleźć na stronie:
    https://www.kujawsko-pomorskie.kas.gov.pl/trzeci-urzad-skarbowy-w-bydgoszczy/zalatwianie-spraw/dostepnosc/-/asset_publisher/2McD/content/informacja-o-dostepnosci-architektonicznej-5?



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

Do składania ofert zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.


Oferty złożone lub wysłane po terminie nie będą rozpatrywane. Oferta, która zostanie złożona bez wymaganych załączników nie będzie spełniała wymogów formalnych. Jednocześnie prosimy o przesyłanie tylko niezbędnych dokumentów.


Dokumenty zawarte w ofercie pracy składane w formie papierowej, tj. list motywacyjny, CV oraz oświadczenia, muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem, a dodatkowo list motywacyjny i oświadczenia także datą.


Dokumenty przedkładane w języku obcym muszą być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.


Wzory oświadczeń dostępne są na stronie www.kujawsko-pomorskie.kas.gov.pl (zakładka: Ogłoszenia → Nabór → Wzory Oświadczeń).


ZACHĘCAMY DO APLIKOWANIA PRZEZ FORMULARZ ELEKTRONICZNY w aplikacji Elevato (przycisk APLIKUJ ELEKTRONICZNIE).


W przypadku aplikacji elektronicznej - formularz zawiera niezbędne oświadczenia (należy zaznaczyć checkboxy). Osoba, która wygra nabór będzie zobowiązana do przekazania w dniu zatrudnienia kompletu podpisanych dokumentów aplikacyjnych.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze rachunkowości

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Dobra znajomość przepisów ustawy o opodatkowaniu wyrównawczym jednostek składowych grup międzynarodowych i krajowych
  • Bardzo dobra znajomość ustawy o rachunkowości, zasad sporządzania sprawozdań finansowych i ich konsolidacji oraz ich analizowania
  • Znajomość Międzynarodowych Standardów Rachunkowości i Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej
  • Umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania prawa w praktyce
  • Umiejętność analitycznego myślenia
  • Komunikatywność
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Kursy z zakresu podatków, rachunkowości, kursy dla kandydatów na głównego księgowego
  • Certyfikaty zawodowe (np. biegły rewident)
  • Doświadczenie w konsolidacji sprawozdań finansowych, w pracy z audytorami zewnętrznymi, instytucjami finansowymi, organami kontrolnymi oraz w pracy na stanowisku samodzielnego księgowego
  • Język angielski, poziom B2/C1 w mowie i piśmie
  • Dobra znajomość przepisów ustawy Ordynacja podatkowa i innych przepisów prawa podatkowego
  • Zaawansowana znajomość MS Excel
  • Umiejętność zrozumiałego tłumaczenia zagadnień księgowych
  • Gotowość do uczenia się i aktualizacji wiedzy
  • Umiejętność pracy w zespole
  • Odporność na stres


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami (dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.)
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-04-17
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy
    ul. Dr. K. Marcinkowskiego 7
    85-056 Bydgoszcz
    z dopiskiem „ oferta pracy Kujawsko-Pomorski Urząd Skarbowy w Bydgoszczy – GLB/ekspert skarbowy ”
    Decyduje data: zgłoszenia elektronicznego lub stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu w przypadku zgłoszenia w formie papierowej

    Kontakt do pracodawcy:

    Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




    Oferta pochodzi z serwisu
    oferty pracy infopraca
    POPRZEDNIA OFERTA starszy ekspert skarbowy Wszystkie oferty NASTĘPNA OFERTA metrolog

    Szukasz pracownika?
    Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

    sprawdź szczegóły

    data publikacji: 2025-04-08

    do końca oferty: 59 dni

    pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

    branże: Administracja publiczna

    aplikuj

    Praca - wiadomości i porady

    Wraz z początkiem lipca bieżącego roku wzrosła w naszym kraju płaca minimalna. Najnowszy Raport Płacowy Antal dowodzi jednak, że na wyższe wynagrodzenia liczyć mogą nie tylko ci, którzy zarabiają najmniej. Podwyżki, sięgające średnio ...

    W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń 2023 udział wzięło 2 975 pracowników zatrudnionych w działach personalnych. Z czego 88% stanowiły kobiety, 67% osoby z wykształceniem wyższym magisterskim, 82% pracowało w firmach z przewagą kapitału ...

    Wypłacanie wynagrodzenia „pod stołem" w celu ukrycia dochodów pracownika i uniemożliwienia egzekucji komorniczej wiąże się z poważnymi konsekwencjami dla firmy. Niestety praktyka ta wciąż jest stosowana. Takie działania naruszają ...

    Od wielu lat słyszymy o work-life balance, widzimy olbrzymie zmiany w podejściu do życia i wykonywanego zawodu. Nie chcemy już tylko pracować bez celu, dbamy o nasz organizm bardziej niż kiedykolwiek. Chcemy też dbać o naszą psychikę. 8 ...

    Uchwalona przez Sejm RP w dniu 06.12.2024 r. ustawa o zmianie ustawy o dniach wolnych od pracy oraz niektórych innych ustaw, jeżeli zostanie podpisana przez Prezydenta RP, wejdzie w życie 1 lutego 2025 r. Patrząc na przepisy tej ustawy przez ...