PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie z obowiazku swiadczenia pracy

  • 1. Data: 2005-04-28 10:50:50
    Temat: zwolnienie z obowiazku swiadczenia pracy
    Od: "Radek" <o...@p...onet.pl>

    Czesc
    Jestem na wypowiedzieniu do konca maja. Wiem ze jest cos takiego jak
    "zwolnienie z obowiazku swiadczenia pracy"
    Chcialem to uzyskac od pracodawcy.
    Gdzie to jest opisane w kodeksie pracy, ew. jaka jest tego podstawa prawna
    ???

    Dzieku i pozdrawiam
    Radek

  • 2. Data: 2005-04-28 11:00:37
    Temat: Re: zwolnienie z obowiazku swiadczenia pracy
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 28 Apr 2005 12:50:50 +0200, Radek <o...@p...onet.pl>
    napisał:

> [...]
    > Chcialem to uzyskac od pracodawcy.
    > Gdzie to jest opisane w kodeksie pracy, ew. jaka jest tego podstawa

    Zalezy to wylacznie od pracodawcy.
    Pracodawca daje takie cos wtedy, gdy uwaza za bezpieczniejsze odsuniecie
    pracownika od pracy i wyplacanie mu poborow za nic, niz pozwolenie mu na
    prace w czasie ktorej moze dzialac na niekorzysc firmy.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 3. Data: 2005-04-28 11:01:56
    Od: "Radek" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > pracownika od pracy i wyplacanie mu poborow za nic, niz pozwolenie mu na
    > prace w czasie ktorej moze dzialac na niekorzysc firmy.

    Dzieki, tylko mi chodzilo o to ktory przepis kodeksu lub jakiegos innego
    rozporzadzenia mowi ze istnieje taka instytucja jak "zwolnienie z obowiazku
    swiadczenia pracy"

    Pozdrawiam
    Radek

  • 4. Data: 2005-04-28 11:18:50
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 28 Apr 2005 13:01:56 +0200, Radek <o...@p...onet.pl>
    napisał:

    > Dzieki, tylko mi chodzilo o to ktory przepis kodeksu lub jakiegos innego
    > rozporzadzenia mowi ze istnieje taka instytucja jak "zwolnienie z
    > obowiazku
    > swiadczenia pracy"

    W praktyce chyba nie ma.
    Jest :
    "Art. 361[Skrócenie okresu wypowiedzenia przy upadłości lub likwidacji]

    § 1. Jeżeli wypowiedzenie pracownikowi umowy o pracę zawartej na czas
    nieokreślony następuje z powodu ogłoszenia upadłości lub likwidacji
    pracodawcy albo z innych przyczyn niedotyczących pracowników, pracodawca
    może, w celu wcześniejszego rozwiązania umowy o pracę, skrócić okres
    trzymiesięcznego wypowiedzenia, najwyżej jednak do 1 miesiąca. W takim
    przypadku pracownikowi przysługuje odszkodowanie w wysokości wynagrodzenia
    za pozostałą część okresu wypowiedzenia.

    § 2. Okres, za który przysługuje odszkodowanie, wlicza się pracownikowi
    pozostającemu w tym okresie bez pracy do okresu zatrudnienia."

    Natomiast pracodawcy daja czesto zwolnienie z obowiazku swiadczenia pracy,
    przy ktorym pracownik dalej jest pracownikiem i (to juz zalezy od tresci
    pisma o zwolnieniu z obowiazku swiadczenia pracy) pracodawca moze go
    (jesli to sobie zastrzegl) wezwac z jakis przyczyn. Pisze o praktyce
    stosowanej w firmach, zwlaszcza gdy wypowiedzenie nie jest trzymiesieczne.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##