eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.szukanazanim wydasz zaduuuuuuuuuuuuuuzo na wdrozenie - pomysl...zanim wydasz zaduuuuuuuuuuuuuuzo na wdrozenie - pomysl...
  • From: "Jarek Żeliński" <j...@z...biz.pl>
    Newsgroups: pl.praca.szukana
    Subject: zanim wydasz zaduuuuuuuuuuuuuuzo na wdrozenie - pomysl...
    Date: Sat, 03 Sep 2005 21:22:11 +0200
    Message-ID: <d...@n...home.net.pl>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Mailer: home.pl my.webmail
    X-Priority: 3
    X-NNTP-Posting-Host: gprs5.idea.pl
    NNTP-Posting-Host: 212.85.112.40
    X-Trace: news.home.net.pl 1125775329 212.85.112.40 (3 Sep 2005 21:22:09 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 34
    X-Authenticated-User: jarek.it-consulting@home
    Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.h
    ome.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.szukana:115789
    [ ukryj nagłówki ]

    Wdrożenie systemu informatycznego w organizacji nie przystosowanej do tego
    (nowy system to co najmniej automatyzacja wielu prac itp.) najczęściej
    prowadzi do przedłużającego się w czasie projektu. Nawet kilkukrotnie! W
    zasadzie wielkość firmy nie ma znaczenia.
    Bo od reorganizacji nie ma ucieczki (w koncu to nowe narzędzie pracy) a
    robienie jej w trakcie wdrożenia poprzez "odkrywanie" potrzeby kolejnych
    zmian to syzyfowa i bardzo kosztowna praca.

    Jak tego uniknąć? Wymóc na dostawcy rzetelną analizę przedwdrożeniową. A co

    to? Pełny model firmy czyli model biznesowy, mapę wszystkich procesów
    biznesowych i co najnmiej kluczowe procedury. Do tego pełny i jednoznaczny
    schemat organizacyjny.

    Oczywiście zawsze słyszę (no prawie), że firma wdrażajaca zrobiła (robi) to,

    więc zapytajcie ich:
    - czy jest możliwe by z analizy wyszło, że ich system się dla Was nie
    nadaje? Czy to obiektywna analiza?
    - czy potrafią podać JEDNOZNACZNĄ, zrozumiałą dla Ciebie definicję różnicy
    pomiędzy procesem a procedurą? Bo jeśli nie to jak mają dobrze to
    zaprojektować?
    - czy model procesów jaki wykonali (o ile wykonali) jest dla Ciebie w 100%
    zrozumiały? W końcu to Twoja firma. Gadanie, że do tego trzeba osobnej
    wiedzy jest tylko ochrona przed niekompetencją (moje modele firm są zawsze
    zrozumiałe dla całej kadry).

    Spróbuj o to wszystko zapytać zanim zaczniesz wdrażać albo napisz do mnie.
    Po co? Bo robię to od lat i pomogę Ci. Odpiszę na każdy list.

    Pozdrawiam
    jz
    http://zelinski.biz.pl/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1