-
Data: 2005-07-19 09:01:17
Temat: [wspolczuje] - Re: Wasza rekordowa liczba godzin non stop pracy
Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Zobp" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:aa5d30c7d68067d84024b1d98580ac6c$1@www.praca.nf
.pl...
> Może to trochę smutne ... Ale moja to równe 60 godzin - w zasadzie z
> przerwami na WC.
>
Ciekawe te wszystkie odpowiedzi... Pozostaje mi tylko gorzko współczuć i
rzucić garść cytatów:
"W zarządzaniu czasem menedżerów można wyróżnić bardzo wiele słabości i
mankamentów. Wyniki badań przeprowadzonych przez H. Minzberga w Kanadzie i
W. Kieżuna w Polsce dowodzą, że:
Długość dnia pracy kierowników jest nadmierna i wynosi 8,48 - 14,43 godziny
dziennie (powinno być 8 - 9 godzin). Struktura dnia pracy jest zbyt
rozdrobniona, kierownicy wykonują do 43 - 583 różnych czynności dziennie
(powinno być 10 - 15), skutkiem tego jest dekoncentracja oraz spontaniczna
skłonność do przepracowywania się. "
"Zaobserwowano bardzo niski stopień planowości pracy kierowników, czego
wynikiem jest realizacja zaledwie 20% zaplanowanych czynności (powinno być
60 - 70%) praca ich jest bardzo żywiołowa, często ulegają naciskom
zewnętrznym."
"Zbyt mało rutynowych zadań jest delegowanych do pracowników niższego
szczebla, co prowadzi do przepracowania."
"Problemy z czasem mogą wynikać ze specyficznych uwarunkowań
psychologicznych, które należy korygować, aby zarządzanie czasem się
powiodło.
Ważne uwarunkowania , które należy uwzględnić to: perfekcjonizm,
pracoholizm, zachowania typu A, specyficzne nawyki codzienne.
ODWLEKANIE:
Odwlekanie polega na świadomym lub nawykowym odkładaniu na później spraw,
których nie lubimy ,a które powinny być zrealizowane od razu.
[...] Odwlekanie wykonania zadań skutkuje ich nagromadzeniem się i
koniecznością realizacji wielu nie lubianych zadań na raz.
Psychologowie uważają, że do głównych powodów odwlekania działań należą:
- Unikanie odpowiedzialności i ryzyka za sprawy, które przerażają i wydają
się trudne do realizacji;
- Przytłoczenie rozmiarami i złożonością zadania;
[...]
Niepokój przed nadchodzącym lub przewidywanym niepowodzeniem;
Obawy przed błędem, krytyką lub przed negatywną oceną;
[...]
PERFEKCJONIZM
Strach przed porażką prowadzi do perfekcjonizmu. Jesteśmy tak zaabsorbowani
tym, co pomyślą o nas inni, że nieustannie prowadzimy dzieło do perfekcji,
marnując przy tym niepotrzebnie czas. [...]Perfekcjonizm wywodzi się z
błędnego przekonania, że im więcej czasu spędzimy nad czyś, tym to coś
będzie lepsze.
Perfekcjonizm może oznaczać brak pewności, to z kolei powoduje obsesyjne
doprowadzanie rzeczy do całkowitego porządku.
PRACOCHOLIZM
Termin "pracoholizm" oznacza uzależnienie od pracy. Osoba uzależniona od
pracy nie może się bez niej obejść bez względu, jak szkodliwe jest to dla
jej zdrowia psychicznego. Pracoholik jest prześladowany przez pracę [...]
ZACHOWANIA TYPU A
W 1968 roku Friedman i Rosenman wysunęli tezę, iż choroby serca powoduje nie
tyle palenie tytoniu, brak ruchu i cholesterol, co styl życia osób typu A,
czyli:
intensywne popędy i agresja,
ambicja i zamiłowanie do współzawodnictwa,
ciągły przymus robienia czegoś,
poczucie presji czasu
[...]"
LITERATURA:
Moja to mat. szkoleniowe trenera E.Rajewicza. A literatura trenera:
1. Adair J.: Anatomia biznesu - Zarządzanie czasem.
2. Bieniok H.: Zarządzanie czasem. SERIA: Nowoczesne zarządzanie w biznesie.
3. Bliss E.C.: Jak gospodarować swoim czasem.
4. Borowska S.: Wykorzystać sekundy. Zarządzanie czasem.
5. Clegg B.: Błyskawiczne zarządzanie czasem.
6. Coleman R., Barrie G.: 525 rad jak być lepszym menedżerem.
7. Covey S.R., Merril R.R., Merrill R.R.: Najpierw rzeczy najważniejsze.
8. Drucker P.: Menedżer skuteczny. Nowoczesność,
9. Fontana D.: Zarządzanie czasem.
10. Hindle T.: Poradnik Menedżera. Zarządzanie czasem.
11. Johns T.: Doskonałe zarządzanie czasem. Wszystko, czego potrzebujesz,
aby udało się za pierwszym razem.
12. Lakein A.: Być panem swego czasu i swego życia.
13. Mayer J.J.: Organizacja czasu. Read Me,
14. Seiwert L.J.: Zarządzanie czasem - bądź panem własnego czasu.
15. Seiwert L.J.: Jak organizować czas.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.07.05 09:21 Przemysław Maciuszko
- 19.07.05 09:29 KrzysiekPP
- 19.07.05 09:41 badzio
- 19.07.05 09:51 Przemysław Maciuszko
- 19.07.05 09:54 badzio
- 19.07.05 10:27 Przemysław Maciuszko
- 20.07.05 09:32 ErkA
- 05.09.05 15:11 Marek
- 05.09.05 18:40 Kacper W.
- 05.09.05 18:50 januszek
- 05.09.05 19:39 EL
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2024-11-16 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-16 Żerniki => Starszy specjalista ds. księgowości/ Samodzielny księgo
- 2024-11-16 Pruszków => Team Leader (PHP+React) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Senior Cloud Consultant (AWS) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Sitecore Developer <=
- 2024-11-16 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-15 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-15 Lublin => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-15 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-15 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-15 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-15 Kraków => Key Account Manager <=