PracaGrupypl.praca.dyskusje › wezwanie na badanie z ZUS-u

  • 1. Data: 2004-02-25 20:26:49
    Temat: wezwanie na badanie z ZUS-u
    Od: "sereq" <p...@p...pl>

    Witam,

    Dostalem na firmowym druczku z ZUSu "wezwanie na badanie", aktualnie
    przebywam na dosc dlugim zwolnieniu, i o ile sie orientuje w najblizszym
    czasie ZUS powinien przejac placenie zasilku w wysokosci 80% mojej pensji.
    Pytanko- jak taka wizyta kontrolna wyglada w praktyce? czy lekarz ZUSowski
    moze w jakis sposob kwestionowac opinie, czy dokumentacje mojego lekarza ?
    Dodam ze moja dolegliwosc nie jest "fizycznie widoczna" . A moze taka
    wizyta to tylko formalnosc?

    sq

  • 2. Data: 2004-02-25 20:31:51
    Temat: Re: wezwanie na badanie z ZUS-u
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-02-25 21:26, osoba przedstawiająca się jako "sereq" napisała co
    następuje:

    > Pytanko- jak taka wizyta kontrolna wyglada w praktyce? czy lekarz ZUSowski
    > moze w jakis sposob kwestionowac opinie, czy dokumentacje mojego lekarza ?

    W końcu chyba po to robią badanie kontrolne żeby spróbować Cię wezwaniem
    wyleczyć ;)
    Jeśli masz na zwolnieniu zaznaczane "chory powinien leżeć" to się
    przypadkiem na tą kontrol nie wybieraj. Wyślij pismo, że jesteś chory i
    zapraszasz doktora do domu.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 3. Data: 2004-02-25 20:35:10
    Od: "sereq" <p...@p...pl>

    Użytkownik "Pe.Ka" <c...@t...cy> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeśli masz na zwolnieniu zaznaczane "chory powinien leżeć" to się
    > przypadkiem na tą kontrol nie wybieraj. Wyślij pismo, że jesteś chory i

    nie, na zwolnieniu jest zaznaczone ze moge chodzic.

    Natomiast spojrzalem w archiwum grupy i troche mi rozjasnilo:
    http://tinyurl.com/2jswb

    natomiast wszelkie dalsze uwagi/doswiadczenia mile widziane :)

    sq

  • 4. Data: 2004-02-25 21:51:19
    Od: "nie_pij_wody_z_kaloryfera" <m...@p...onet.pl>

    Swego czasu bylem na dosyc dluzszym zwolnieniu i mnie rowniez wezwali na
    komisje do ZUSu, ale przewidywalem taka sytuacje i zawsze jak mialem jakis
    polecony to najpierw pytalem pania na poczcie skad to pisemko. Gdy pewnego
    razu zobaczylem ze pani trzyma w reku liscik polecony z potwierdzeniem
    odbioru(takie zolte cos na kopercie) i powiedziala ze to z ZUSu
    podziekowalem i nie odebralem tego dnia. Poczta trzyma polecone jesli sie
    nie myle 14 dni i potem odsyla. Pisemko odebralem po ok 10 dniach. Bylo juz
    oczywiscie po terminie komisji w ZUSie. Zadzwonilem do ZUSu i powiedzialem
    ze dopiero to odebralem i chcialbym sie dowiedziec na kiedy mi wyznacza
    nastepny termin, na co baaardzo mila pani z ZUSu mi odpowiedziala, ze
    czekaja na potwiedzenie z poczty kiedy odebralem wezwanie. Jesli data
    odebrania jest po terminie komisji to jestem usprawiedliwiony i ZUS mi
    odwiesza wyplate zasilku a komisja jest anulowana:)
    (Nie odebralem wezwania oczywiscie dlatego ze nie mialem wszystkich
    dokumentow zwiazanych z leczeniem, a moj lekarz nie przyjmowal w tym
    tygodniu.
    Wprzypadku lipnego zwolnienia radze brac na nie dluzej niz ok 14 dni, mnie
    wezwali gdy lekarz mi wypisal ok 20 dni) Wszystkim, ktorzy mi zarzuca
    nieuczciwosc wobec "ojczyzny" i teksty typu jak tu moze sie dobrze dziac itp
    zycze milego dnia:)
    (ojczyzna powinna tez czasem cos dac a nie tylko brac)

  • 5. Data: 2004-02-25 22:23:49
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > moze w jakis sposob kwestionowac opinie, czy dokumentacje mojego lekarza ?
    > Dodam ze moja dolegliwosc nie jest "fizycznie widoczna" . A moze taka

    Zalil mi sie kiedys jeden (bardzo dobry fachowiec) ortopeda, ze wystawil
    chlopakowi z uszkodzonym stawem prawej reki (chyba lokciowym albo bark),
    ciezko pracujacemu fizycznie, miesiac zwolnienia - no bo chlopak nie byl w
    stanie wykonywac swojej pracy, a jesli zaczalby za wczesnie korzystac z
    reki, bez okresu cwiczen i rehabilitacji, moglby dorobic sie stalych
    uszkodzen.
    Chlopak wzial zwolnienie, zaniosl do pracy.......po 10 dniach wezwali go na
    komisje z zus i obcieli zwolnienie do 14 dni.
    Moral................

    pozdrawiam
    Krzysztof

    > sq

    ---

  • 6. Data: 2004-02-26 06:47:03
    Od: "Bam" <N...@o...pl>

> [...]
    > moze w jakis sposob kwestionowac opinie, czy dokumentacje mojego lekarza ?
    > Dodam ze moja dolegliwosc nie jest "fizycznie widoczna" . A moze taka

    Z zasłyszanych od koleżanki pracującej w ZUSie anegdot wiem, że obcinają
    długość L4 w 95%.
    Zwłaszcza jeśli znają lekarza wystawiającego zwolnienie i już wcześniej
    zakwestionowali jego decyzje.
    Niektórzy lekarze specjaliści zaznajomieni z tym zwyczajem specjalnie
    przedłużają termin zwolnienia żeby ZUSowscy lekarze mieli co obcinać, a
    pacjent miał czas się wyleczyć.
    Paranoja jak dla mnie, ale normalka w tym kraju.