PracaGrupypl.praca.dyskusjeurlop w pracy na 12 godzinne zmiany (hotel)

  • 1. Data: 2003-01-28 12:42:40
    Temat: urlop w pracy na 12 godzinne zmiany (hotel)
    Od: m...@p...onet.pl

    pracodawca poinformował nas niedawno że w związku ze zmianami w kodeksie pracy
    urlop naliczać nam będzie równiez za dni ustawowo wolne od pracy tzn. niedziele
    i święta, ponieważ w te dni tez pracujemy - oczywiście jeśli wypadnie nam
    służba. Czy ten jak dla mnie gupawy pomysł ma faktycznie podstawy w niedawnych
    zmianach w kodekse pracy. Prosze o pomoc w tej sprawie i ewentualnie paragrafy
    z KP.
    wielkie dzięki

  • 2. Data: 2003-01-29 09:21:09
    Temat: Re: urlop w pracy na 12 godzinne zmiany (hotel)
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    jest to art. 154 kodeksu pracy - postaram sie przesłać nowelizację kodeksu
    pracy
    JR

  • 3. Data: 2003-01-29 12:37:28
    Od: "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl>

    art 154 § 3 kp Jeżeli pracownik wykonuje dozwoloną pracę w niedziele i
    święta, z wyłączeniem przypadku określonego w art. 139 pkt 1, urlopu udziela
    się w dni kalendarzowe, które zgodnie z obowiązującym pracownika rozkładem
    czasu pracy są dla niego dniami pracy, z zastrzeżeniem § 4 i 5.

    innymi słowy jak masz obowiązek pracować w niedzielę, to urlop też możesz
    mieć udzielony na niedzielę, za to nie mozna dać Ci urlpu w ten dzień, który
    dla Ciebie jest wolnym od pracy

    BS