-
1. Data: 2008-11-08 21:45:55
Temat: telepraca - regulamin
Od: "strach" <s...@g...pl>
Witam!
Mój pracodawca będzie się konsultował z załogą w sprawie opracowania
regulaminu telepracy. Możliwe, że będę reprezentował załogę. Moim celem
jest, aby uzgodniony regulamin był korzystny dla obu stron:
1. w interesie załogi - żeby zapewniał jej wystarczające możliwości realnego
czerpania korzyści z telepracy. Czyli - żeby pracodawca nie wprowadził
takich zapisów, które skutecznie utrudnią telepracę i uczynią ją
nieopłacalną.
2. w interesie pracodawcy - żeby zapewniał możliwości wystarczającej
kontroli nad pracą zdalną. Czyli - żeby nie przegiąć z propozycjami i nie
wywalczyć zbyt wysokich uprawnień pracowniczych zw. z telepracą, które
pozwolą się obijać w zgodzie z regulaminem tym, którzy lubią się nie
narobić. Teoretycznie powinno się to dać rozwiązać standardowymi metodami
egzekwowania zleconych zadań, a i pracodawca nie powinien się zgodzić na
niekorzystne dla niego zapisy. W życiu jednak różnie bywa, a ja jako
kierownik nie chciałbym sobie ukręcić bicza na własny zadek i stworzyć
możliwości obibokom :)
Trochę już poczytałem, teraz chcę spytać o Wasze doświadczenia w ustalaniu
regulaminu. Jakie w ogóle są kwestie negocjacyjne, co można zaproponować ze
swojej strony ponad projekt pracodawcy (jeszcze go nie mam), co da się
ugrać? O które kwestie warto walczyć, a które można oddać? Jakie pułapki
ominąć?
Branża: IT, profil: consulting i outsourcing. Brak ZZ, tylko rada
pracownicza.