PracaGrupypl.praca.dyskusje › skandal Pekao SA [crosspost]

  • 11. Data: 2008-07-13 18:41:40
    Temat: Re: skandal Pekao SA [crosspost]
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 13-07-2008 18:59, sieciowy groszek pisze:

    > Czyli jak potrafię używać google to jestem hackerem?!
    > http://www.google.pl/search?hl=pl&q=site%3Azainwestu
    jwprzyszlosc.pl+filetype%3Adoc&btnG=Szukaj&lr=

    Zajmująca lektura. BTW dziwi mnie jak często osoby mieniące się biegłą
    znajomością Worda nie potrafią usunąć frazy "Kreator życiorysów" z
    właściwości dokumentu :)

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 12. Data: 2008-07-13 19:15:20
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Mich@l" <k...@t...cy> napisał w wiadomości

    > Zajmująca lektura. BTW dziwi mnie jak często osoby mieniące się biegłą
    > znajomością Worda nie potrafią usunąć frazy "Kreator życiorysów" z
    > właściwości dokumentu :)

    Dzięki temu wiadomo czasem gdzie pracował jak pisał cv :)

    --
    andreas

  • 13. Data: 2008-07-13 19:42:03
    Od: Paweł Goleń <p...@k...onet.pl>

    pp wrote:

    > po prostu ŻE-NA-DA - nie wiem, kogo oni tam zatrudniają...

    Hm...

    zainwestujwprzyszlosc.pl has address 79.96.7.13
    zainwestujwprzyszlosc.pl mail is handled by 10 zainwestujwprzyszlosc.pl.

    whois:

    % Information related to '79.96.0.0 - 79.96.127.255'

    inetnum: 79.96.0.0 - 79.96.127.255
    netname: HOMEPL
    descr: home.pl webhosting farm
    country: PL
    admin-c: hNA8-RIPE
    tech-c: hNA8-RIPE
    status: ASSIGNED PA
    mnt-by: HOMENET-MNT
    source: RIPE # Filtered

    Tam, to znaczy gdzie, że tak zapytam?

    Podejrzewam, że wykonawca całego serwisu miał mało wspólnego z bankiem.
    IT banku pewnie z tym tworem też miało mało do czynienia. HR chciało
    mieć ładny serwis rekrutacyjny, to sobie znalazło wykonawcę. Dokładnie
    tak samo jak marketing chce mieć ładne strony, to też sobie znajduje
    własnych wykonawców, najlepiej IT i bezpieki o nic nie pytając, bo oni
    dziwni są i się czepiają (to ironia jest).

    Takie wpadki były, są i będą, do czasu aż straty (utrata reputacji,
    ewentualne konsekwencje ze strony GIODO) wymuszą bardziej metodyczne
    podejście do tworzenia aplikacji (w tym tego typu serwisów).

    --
    Paweł Goleń
    mailto:p...@k...onet.pl

  • 14. Data: 2008-07-14 07:17:50
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    sieciowy groszek wrote:

    > Czyli jak potrafię używać google to jestem hackerem?!
    > http://www.google.pl/search?hl=pl&q=site%3Azainwestu
    jwprzyszlosc.pl+filetype%3Adoc&btnG=Szukaj&lr=

    > Z tego co wiem bank nic nie zrobił aby zabezpieczyć dostępność tajnych
    > dokumentów - rzecznik prasowy nie odbiera telefonów. Mam nadzieję że
    > polecą głowy.
    >
    > Jako osobę pracują w IT szokuje fakt jak można było dopuścić do tak
    > skandalicznie niebezpiecznego rozwiązania serwisu?
    Przydatna baza CV. Mozna dodac do FAQ grupy - jak pisac CV :)

  • 15. Data: 2008-07-14 09:56:40
    Od: MH <O...@h...org>

    Tomek wrote:

    > Przydatna baza CV. Mozna dodac do FAQ grupy - jak pisac CV :)

    Moze raczej "jak nie pisac"?

  • 16. Data: 2008-07-22 20:27:43
    Od: "@((s)).wp.pl" <""z_domu_do_pracy\"@((s)).wp.pl">

    Użytkownik Tomek napisał:

    jwprzyszlosc.pl+filetype%3Adoc&btnG=Szukaj&lr=

    > Przydatna baza CV. Mozna dodac do FAQ grupy - jak pisac CV :)

    chyba sie zorientowali i zablokowali