PracaGrupypl.praca.dyskusje › sdfsdf

  • 21. Data: 2005-08-12 09:03:37
    Temat: Re: sdfsdf
    Od: "Immona" <c.oleszkiewicz@w_ytnij.zpds.com.pl>

    Użytkownik "Koziorozec" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ddg2oa$33v$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    Ci

    > BRAWO!!! :)

    No spokojnie.
    Moge dokonczyc i uzupelnic. DeMarco i Lister opieraja te teze na wlasnych
    obserwacjach i doswiadczeniach (a biorac pod uwage to, kim sa, trudno to
    lekcewazyc), przy czym nie chodzi o kobiete i jakies tego podteksty, tylko
    heterogenicznosc grupy - jej wewnetrzna roznorodnosc. Ktokolwiek, kto nie
    odpowiada stereotypowi "programisty", a dolacza do grupy i cos umie,
    powoduje wzrost motywacji i dobrego samopoczucia dzieki uzyskaniu
    wyrozniajacej, osobnej tozsamosci grupy ("jestesmy inni, jestesmy
    dziwniejsi")- co w IT przeklada sie bardzo wyraznie na wzrost wydajnosci
    (roznice miedzy zespolami o rownych formalnych kwalifikacjach moga byc
    dziesieciokrotne i wieksze). Badano to tak, ze szukano wspolnych cech
    zespolow, ktore odnosily sukcesy w roznych firmach i projektach (w IT tak
    wielki procent projektow konczy sie porazka, ze sukcesy sie starannie bada i
    powstaje cala nauka o project managemencie) i tak te heterogenicznosc
    znaleziono.

    Przy czym IT jest specyficzne i naprawde nie sadze, zeby to dzialalo np. w
    brygadzie budowlanej :)

    I.

  • 22. Data: 2005-08-15 23:44:29
    Od: Tomasz Nazar <t...@m...com>

    Immona napisał(a):

    > Akurat wszelkie badania z Ameryki pokazuja cos przeciwnego, tzn. ze
    > dolaczenie do zespolu programistycznego kobiety podnosi jego wydajnosc,
    > nawet jesli jej umiejetnosci nie sa powyzej przecietnego poziomu grupy.
    > Efekt wzrasta, gdy zespolow jest kilka, a kobiete dostaje jeden zespol.
    >
    > I.

    Akurat nie wiem czy "wszelkie", ale na pewno w PeopleWare "pragmatyczni"
    opisuja taki zespol i takie wlasnie efekty. Ja im wierze i sie zgadzam z
    teza.

    T.

    --
    _i______'simplicity_is_the_key'__________tomasz_naza