PracaGrupypl.praca.dyskusje"przyszlosciowa" praca

  • 11. Data: 2004-03-17 09:35:04
    Temat: Re: "przyszlosciowa" praca
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 3/16/2004 11:04 PM, Bartek Grębowicz wrote:

    > Witam,
    > tak sie zastanawailem jaka praca bedize w najblizszej przyszlosci
    > najpopularniejsza. Jakich ludzi pracodawcy beda szukac (z jakim
    > wyksztalceniem, na jakie stanowiska). Czy ktos z grupowiczow moglby mi
    > pomoc? Prosze jeszcze o wziecie pod uwage Polski, Europy i swiata.

    Tego nie da się przewidzieć.

    Warunki konieczne powodzenia:
    - znajomośc (dobra) 1-2 języków obcych
    - podstawy wiedzy ekonomicznej i prawnej
    - wykształcenie kierunkowe, np. techniczne
    - otwartość w komunikowaniu się z innymi
    - rzetelnośc w wypełnianiu obowiązków

    Pzdr: Catbert

  • 12. Data: 2004-03-17 10:13:41
    Od: Chewie <c...@T...k.pl>

    Użytkownik Catbert napisał:

> [...]
    > - podstawy wiedzy ekonomicznej i prawnej
    > - wykształcenie kierunkowe, np. techniczne
    > - otwartość w komunikowaniu się z innymi

    - liczne grono znajomych

    Chewie

  • 13. Data: 2004-03-17 12:34:12
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > - podstawy wiedzy ekonomicznej i prawnej
    > - wykształcenie kierunkowe, np. techniczne
    > - otwartość w komunikowaniu się z innymi

    He, he - naiwnys. Myslisz ze z tymi kwalifikacjami sie w Polsce prace
    dostanie od reki?

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 14. Data: 2004-03-17 15:34:32
    Od: " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    seatizen <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A ja mam takie samo pytanie, ale dotyczące wyłącznie informatyków. Chciałbym
    > się dowiedzieć jakie specjalizacje obecnie i jakie w niedalekiej przyszłości
    > (2-3 lata) są/będą najbardziej poszukiwane/najlepiej opłacane. Może ktoś
    > potrafi wskazać wiarygodne źródło takich informacji w internecie?
    > Pozdrawiam,
    > seatizen

    Sądzę, że za 2-3 lata w Polsce dla informatyka będzie przede wszystkim -
    jeżeli nie tylko - praca w charakterze przedstawiciela handlowego.
    Będzie tak jak z lekarzami i magistrami farmacji. To będzie cena, którą
    przyjdzie zapłacić za brak interwencjonizmu w strukturze i ilości miejsc
    w szkołach wszelakich. Jedyna różnica w stosunku do medycyny i farmacji
    będzie polegać na tym, że informatycy poniżej 18 lat będą pracować na etacie,
    a pełnoletni tylko jako przedstawiciele handlowi i ew. na jakieś prace
    zlecone lub tempservice, bo nieletni będą chcieli mieć latem wakacje.

    Marek

  • 15. Data: 2004-03-17 15:38:44
    Od: " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witiia <w...@p...onet.pl> napisał(a):

    > myślę, że na sprzątaczki i sprzątaczy zawsze będzie popyt

    Tak, ale tylko po dwóch fakultetach + trzy języki zachodnie, i tylko
    w młodych dynamicznych zespołach. Kobiety dodatkowo z umiejętnością
    latania na miotle.

    Marek

  • 16. Data: 2004-03-17 15:44:07
    Od: " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    SQLwysyn <s...@w...pI> napisał(a):

    > Użytkownik "Bartek Grębowicz" <b...@i...pl> napisał w
    > wiadomości news:c37tl3$35m$1@absinth.dialog.net.pl...
    >
    > - śmieciarz
    > - prostytutka
    > - żebrak
    > - rekieter
    > - polityk

    I jeszcze koniecznie grabarz, bo ktoś musi pochować te miliony niepotrzebnych
    jak już dla ratowania systemu kopną w kalendarz.

    Marek

  • 17. Data: 2004-03-17 15:49:02
    Od: " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Catbert <v...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > - podstawy wiedzy ekonomicznej i prawnej
    > - wykształcenie kierunkowe, np. techniczne
    > - otwartość w komunikowaniu się z innymi

    Plus bardzo dobra umiejętność wciskania kitu i rewelacyjna znajomość
    branży, w której będzie miejsce dla przedstawiciela handlowego.

    Marek

  • 18. Data: 2004-03-17 15:59:35
    Od: Pako vs Pakereczek <a...@o...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    > I jeszcze koniecznie grabarz, bo ktoś musi pochować te miliony niepotrzebnych
    > jak już dla ratowania systemu kopną w kalendarz.
    >
    > Marek

    zapomnieliscie jeszcze dodać złodziej, bo mysle ze za te dwa lata bedzie
    to chyba jedyne zajecie pozwalajace przezyc

  • 19. Data: 2004-03-17 18:43:40
    Od: "vanpur" <a...@p...onet.pl>

    > Sądzę, że za 2-3 lata w Polsce dla informatyka będzie przede wszystkim -
    > jeżeli nie tylko - praca w charakterze przedstawiciela handlowego.

    Już tak jest. Gros informatyków pracuje tak naprawdę jako sprzedawcy /
    wdrożeniowcy gotowych systemów produkowanych na zachodzie lub w Indiach.

    Niby mamy wielu świetnych absolwentów, a tymczasem firmy typu Microsoft
    i Oracle mają swoich programistów w USA, a u nas tylko się to wszystko wdraża.
    Są też oczywiście firmy implementujące proste systemy bazodanowe, ale nie ma
    miejsca dla ambitnych programistów, na tworzenie zaawansowanego oprogramowania.
    Wyjątki typu Motorola w Krakowie potwierdzają regułę, zresztą zarabia się w nich
    jeszcze mniej niż będąc kierownikiem w dowolnej firmie wdrożeniowej.

  • 20. Data: 2004-03-17 18:51:58
    Od: " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    vanpur <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ju=BF tak jest. Gros informatyk=F3w pracuje tak naprawd=EA jako =
    > sprzedawcy /
    > wdro=BFeniowcy gotowych system=F3w produkowanych na zachodzie lub w =
    > Indiach.

    No to zgodnie z prawami Murphy'ego, będzie jeszcze gorzej.

    Marek