PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w urzedzie pocztowym /zarobki pracownika?Łódż

  • 1. Data: 2007-06-22 18:50:03
    Temat: praca w urzedzie pocztowym /zarobki pracownika?Łódż
    Od: "Anik" <a...@N...pl>

    dzień dobry
    Mam pytanie do do tych z Państwa którzy pracują dla Poczty Polskiej a
    dokładniej chodzi mi o wynagrodzenie pracownika który pracuje w małym
    oddziałe poczty (zwykła poczta w Łodzi )
    -ile wynosi najmniejsze wynagrodzenie pracownika poczty
    tzn zaproponowano mi pracę na poczcie , mam siedziec na zapleczu i robić
    awizacje ,wpisywać zwroty itp
    propozycje płacy dostane w poniedziałek ale nie wiem czego moge się
    spodziewac??
    Wiem, ze na początek nie będzie to umowa o pracę ale umowa zlecenia lub o
    dzieło .
    Pomijając fakt, że forma zaproponowanej umowy nie jest zgodne z kodeksem-
    przeciez pracuje pod przewodnictwem naczelnika poczty ,przychodze w
    konkretne miejsce o konkretnej godzinie
    Moim zdaniem to powinna być zwykła umowa opracę ,no ale takie jest zycie w
    tym naszym kraju... nawet na poczcie tną koszty.
    -jaka forma umowy z tych dwóch w/w jest lepsza (zeby więcej kasy zostało mi
    na ręke) ,czy od jednej i drugiej JA ZAPŁACĘ ZUS?tzn słyszałam ze od umów o
    dzieło nie płaci sięZUS-u ???

  • 2. Data: 2007-06-22 19:22:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f5h5l0$knp$1@news.onet.pl Anik <a...@N...pl>
    pisze:

    > zaproponowano mi pracę na poczcie , mam siedziec na zapleczu i robić
    > awizacje ,wpisywać zwroty itp
    (...)
    > Wiem, ze na początek nie będzie to umowa o pracę ale umowa zlecenia lub o
    > dzieło .
    > Pomijając fakt, że forma zaproponowanej umowy nie jest zgodne z
    > kodeksem
    Czemu pomijając?
    Jeśli charakter pracy rzeczywiście spełniać będzie kryteria wymienione w KP
    jako przynależne stosunkowi pracy, to masz tytuł do dochodzenia należności
    (wszystkich) przed sądem pracy.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-06-22 19:33:30
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 22 Jun 2007 20:50:03 +0200, Anik napisał(a):

> [...]
    > Moim zdaniem to powinna być zwykła umowa opracę ,no ale takie jest zycie w
    > tym naszym kraju... nawet na poczcie tną koszty.

    Sobie tna koszty, Tobie - przywileje (chorobowe, urlop, itd.).
    Jak poczta i do tego bez umowy o prace, to strzelam ze nie bedzie nawet
    najnizszej krajowej.

    Zeby nie bylo goloslownie - pracuje w skarbowym - caly czas przyjmuja ludzi
    na zlecenie na zasadzie "konkursu". Stawka poczatkowa to 6zl i kto z
    chetnych da mniej, ten sie dostaje. No i pracuja ludzie po 5zl za godzine.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net